M'n kleine mannetje krijgt vanaf dag 1 bv en dat liep ook gelijk als een trein. Hij groeit goed en dat gaat allemaal prima. Vanaf dat hij ong 3 weken was ben ik begonnen met kolven. Ik heb toen een kleine voorraad aangelegd en hem af en toe een flesje geven om te zien wat hij er mee deed. Nou, hij vond het allemaal prima. Van fles naar borst en van borst naar fles, geen probleem, als er maar wat te eten viel. Nu had ik een flinke dip met ruim 5 weken en ben ik toen een keer kv gaan proberen, nutriolon hypo-allergeen. Een drama, hij wou het wel een beetje, maar had daarna 3 dagen last van krampjes. Na overleg met CB gaf ze aan om het toch af en toe te blijven proberen. Prima. Nu ben ik met 7 weken alweer ongesteld geworden, balen.... En dat niet alleen, mn melk liep ook terug. Dus toch maar weer beetje bijvoeden met kv, ging redelijk en hij kreeg niet spontaan last meer van krampjes. Maar nu..... kolven wil om wat voor reden niet meer. Ik kolf max 30 cc per keer, of het nu ochtend,middag, avond of nacht is. Ik heb geen voorraad afgekolfde melk meer, dus ik MOET nu altijd bv geven. Ik ben niet iemand die zich daar overal prettig bij voelt, dus ik zit aardig opgesloten voor m'n gevoel. Dus, toch maar overstappen op kv? Nou, dat hebben we geweten. Meneer drinkt hooguit 50 cc en daarna blijft hij huilen van de honger, tot ik hem weer aanleg. Vervolgens hebben we nog met die 30 cc die ik kolf het proberen te mengen, dat wil hij ook niet. En nu wil hij de afgekolfde melk uit de fles ook niet meer... Ik heb hem verpest Hoe ga ik hem nu ooit kv uit een fles laten drinken?
je hebt hem niet verpest Maar geef je nu nog steeds bv of ben je helemaal over...want als hij de fv echt zo slecht drinkt en wel uit de borst drinkt zou ik dat toch blijven geven.
Nee geef hem alleen nog bv op dit moment. Hij wil echt geen fv. Opzich is het nu nog geen probleem, alleen dat ik nu zo weinig heb tegen de avond dat ik hem tussen 3 uur 's middags en 12 uur 's nachts vaak 10x moet aanleggen. Maar als ik straks ga werken heb ik wel een probleem.... Aangezien ik dus niet genoeg kolf om hem te kunnen voorzien zal hij dan toch echt over moeten op fv. Maar hoe moet ik dat doen.....
Stel je vraag eens in het borstvoeding sub forum! Daar zijn echt supermama's die je heel goed kunnen helpen! Dirksmama weet echt heel veel, met veel bruikbare tips ( nog veel meer mama's hoor, deze naam schoot als eerste te binnen!)! En je kan eventueel andere oude topics doorlezen Succes!!
Ik denk dat het aan je toeschietreflex ligt dat hebben veel vrouwen niet of niet goed bij het kolven. Even een recept vragen aan je huisarts voor oxytocine neusspray dit is hetzelfde als het hormoon wat voor het toeschietreflex zorgt. Ze zeggen vaak 3x daags maar het advies van mijn lactatiekundige was voor elke kolfbeurt gebruiken.
En als iemand anders hem de fles geeft? Hij ruikt jou natuurlijk, en jij hebt iets veel beters dan kv. Maar misschien dat hij dat bij iemand anders niet heeft.