Help! Heb ik het goed gedaan?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door MariskaLexy, 5 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje13

    Zonnetje13 Fanatiek lid

    17 aug 2015
    1.186
    541
    113
    Precies dit! Echt verbazingwekkend :eek:

    Maare @MariskaLexy zo te zien had je je piek op 31-10 wat betekent dat je op 1 of 2 november je eisprong had. Dus op de juiste momenten seks gehad hoor!! Super spannend, laat je het hier binnenkort weten? (Als je nog durft haha o_O) oja en tip qua zwangerschapstest: de Predictor early.
     
    Wonder 1980 en Monalisa1984 vinden dit leuk.
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Net kleine kinderen hier op ZP ;). Als je zegt: niet in de plassen stampen, dan stampen ze juíst in de plassen. Doordat TS zo expliciet zegt geen negatieve reacties te willen, krijgt ze die juist.
     
    Raaf92 vindt dit leuk.
  3. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Niet bij iedereen hoor. Bij mij is dat na de top van de piek en niet her begin (weet ik door temperaturen) en heb het veel vaker gezien. Zeker als je gevoelige tests gebruikt.
     
  4. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Een subforum van zwangerschapspagina, waar je alles kwijt kan wat niet over kinderen en zwanger worden/zijn gaat.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  5. Simmy

    Simmy Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.067
    312
    83
    Dit is dus niet waar! Niet iedereen heeft een lutealefase van 14 dagen. Bij mij is t bv 10 dagen. Dus komt mijn ei pas rond dag 18 bij een cyclus van 28 dagen. Zou ik dus altijd te vroeg zijn als ik uit zou gaan van dag 14! Daar voor dus bv ovutestjes. Ook bij een regelmatige cyclus
     
    Nieuwsgierigbijtje en Sabje333 vinden dit leuk.
  6. sweetdreams

    sweetdreams Fanatiek lid

    25 jan 2012
    3.497
    2.219
    113
    Maar TS heeft mijn inziens 2x een piek. Om 30-10 om 13:00 en op 31-10 om 13:00 weer. Ik heb altijd hier geleerd dat het 24-48 uur na je 1e positieve ovu is. Maar misschien zit ik er naast. Heb zelf totaal geen ervaring met zo lang zulke donkere testen. Ik moet rond mn piek echt 3x per dag testen en dan nog kon ik hem missen.
     
  7. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.475
    3.332
    113

    Mag jij vinden hoor.
    Ik denk dat het bij mij wel meegewerkt heeft. En heeft meerdere redenen en zal bij iedereen anders zijn.
     
  8. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Dank dat ik dat mag vinden. Jij mag ook vinden dat jij zwanger bent geworden door er niet aan te denken. Je mag ook denken dat je onbevlekt ontvangen bent. Alles mag in dit land. Het is alleen arrogant om te denken dat iets in jouw houding er voor gezorgd heeft dat je zwanger bent geraakt. Je zegt daar eigenlijk ook mee dat het de eigen schuld van iemand is die alsmaar niet zwanger raakt omdat diegene ‘er wel mee bezig is’.

    Als het echt zo zou werken dan zou dat fantastisch zijn! Vruchtbaarheidsbehandelingen kunnen dan geannuleerd worden: er gewoon niet meer mee bezig zijn en whoppa: 100 procent prijs garantie. Wel lullig voor die mensen die wel IVF nodig hebben en elke dag spuiten moeten zetten en elke dag 3 maal daags vaginale capsules moeten inbrengen, keer op keer naar het ziekenhuis moeten voor controles en echo’s en behandelingen. Als jouw zienswijze zou kloppen zouden die mensen echt de sjaak zijn want reken maar van yes dat mensen die met bijv IVF bezig zijn er flink mee bezig zijn. Best gek dan eigenlijk dat er altijd nog IVF’s zijn die slagen. Dat klopt namelijk niet met jouw superieure visie over zwanger worden.

    Jouw idee klopt niet en is kwetsend naar mensen toe die alsmaar niet zwanger worden. Alsof het de eigen stomme schuld is. Bah.
     
    AniS, sannekrul, Sado en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Friesin

    Friesin Fanatiek lid

    4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Zo te zien heb je op de juiste momenten "naughty" gedaan;)

    Hopelijk resulteert het zich in een positieve test!

    Offtopic: zo jammer dat er altijd weer een aantal medeforummers de betwetertjes uit moeten hangen! Niet subtiel dames:p
     
    Nieuwsgierigbijtje vindt dit leuk.
  10. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.475
    3.332
    113
    #30 esklessebes, 6 nov 2018
    Laatst bewerkt: 6 nov 2018

    :$ weet jij mijn voorgeschiedenis?

    Ik denk dat het bij mij meegewerkt heeft. Ik zeg niet dat ik door lopen zwanger ben geworden;) maar goed jij zal het weten hoe het bij mij gegaan is.


    Geloof dat jij hier degene bent die oordeelt ik bedoelde er niks negatiefs mee en zit hier zeker niet om mensen te kwetsen of te beweren dat het hun eigen schuld is dat maak jij ervan.

    Het is een bericht waar het over ov testen gaat en helemaal niks over trajecten en moeilijk zwanger worden.

    Hoop dat ze snel zwanger is!:)
     
  11. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ik snap waarom jouw haren hiervan overeind gaan staan... echt waar. Want deze kwetsende opmerking hoor je vast veel als je lang doet over zwanger raken en dat moet ontzettend veel pijn doen. Ik, als iemand die nooit iets los kan laten, snap hoe onzinnig die opmerking uberhaubt al is....

    Maar denk dat het in dit geval echt niet zo onaardig bedoelt is. Net als ovulatietesten... die helpen je zwanger te raken. Maar wanneer je om welke reden dan ook 1 van die mensen bent die helaas maar niet zwanger raken gaat het echt niet ineens lukken met een ovulatietest.... met andere woorden: als het je lukt om er minder mee bezig te zijn zou het misschien voor sommigen mensen positief kunnen uitwerken. Maar als er een reden is waarom zwanger worden niet lukt gaat er niet mee bezig zijn je echt niet helpen...
    Overigens geloof ik er sowieso niet in hoor! In “er niet mee bezig zijn”. Maar das denk ik persoonlijk.
     
    Monalisa1984 vindt dit leuk.
  12. Verw8

    Verw8 Niet meer actief

    Ts je hebt op de juiste momenten sex gehad. De kans dat je zwanger bent is dus aanwezig, maar het is geen garantie dat als je vlak voor/tijdens/net na je ovulatie sex hebt, je dus ook zwanger wordt. Het is van veel factoren afhankelijk.

    Over het ‘ermee bezig zijn verkleind de kans’ is niet complete onzin. Het blijkt nl dat je door stress minder progesteron produceert, en hoe hoger het progesteron is, hoe dikker je bm slijmvlies en hoe betere kans voor het vruchtje om in te nestelen. Het is dus zeker aan te raden om te proberen zoveel mogelijk te relaxen/stress te vermijden. Het is niet gezegd dat het doen van ovutesten stress oplevert, het kan je juist ook rustig maken omdat je vrij zeker weet wanneer je ei is gesprongen.
     
  13. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Stress door ‘er mee bezig te zijn’ is een andere stress dan stres van bijv een overlijden van je partner of stress van in een concentratiekamp te zitten. Stress door ‘er mee bezig te zijn’ verlaagd je progesteronwaarde niet dermate dat het een zwangerschap tegen houdt.
     
    Madelie vindt dit leuk.
  14. Leentje1982

    Leentje1982 Fanatiek lid

    14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Juist. Sociale stress alsmede werkstress hebben wel invloed inderdaad. Niet de stress van het “ermee bezig zijn”. Stel je eens voor: je zit middenin een vruchtbaarheidsbehandeling. Je moet spuiten zetten, naar het ziekenhuis voor echo’s, telefoontjes afwachten inz bevruchting of terugplaatsing. Hoe kun je er dan niet mee bezig zijn? Je zit er constant in en als dat invloed zou hebben, zou het ook niet lukken met een vruchtbaarheidsbehandeling. Dit zijn allemaal woorden van mijn fertiliteitsarts, die furieus werd toen ik vertelde zulke opmerkingen te krijgen van mensen.

    Ook als je niet met een vruchtbaarheidsbehandeling bezig bent en je in je wachtweken zit, maakt mij niemand wijs er niet mee bezig te zijn wat de test op de testdag zou zeggen. Of bij steekjes en andere “kwaaltjes” denkt, “zou het?”

    Sorry, moest even..
     
  15. Verw8

    Verw8 Niet meer actief

    Stress is stress, en dat heeft hetzelfde effect. Wat ik niet zeg is dat je de kans zwanger te raken verkleind door ermee bezig te zijn. Anders was ik ook niet 8x zwanger geweest ;)
    Ik zeg alleen: stress heeft een negatieve invloed. Je kunt ook bezig zijn met zwanger worden in je hoofd, zonder er veel stress door te ervaren.

    Kijk eens op rikaonline voor tips, daar staat dit ook tussen
     
    paula1984 vindt dit leuk.
  16. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Stress is niet stress. Als je in een concentratiekamp verblijft kan je lichaam zeggen ho maar! Geen zwangerschap!
    Maar door gewone allerdaagse stress blijft geen zwangerschap uit. Als dat wel het geval zou zijn zou er niet zo veel abortussen plaats vinden want dan zouden mensen die bang zijn dat ze ongewenst zwanger raken niet zwanger raken omdat hun stress het tegen houdt.

    Ik heb trouwens dat Rikaonline gebeuren opgezocht. Ik kreeg er spontaan jeuk van en ben er speechless van dat iemand hier haar geld aan verdiend over de rug van mensen die alsmaar niet zwanger raken. Een informatief telefonisch gesprek van een kwartier voor 25 euro?? Iets anders voor 125 euro?? Wtf? Ze is geen arts. Ik zou zeggen: bespaar die kosten en doe dat geld op de spaarrekening voor als je elke keer naar een arts in Düsseldorf of Gent moet rijden. Die kunnen meer voor je betekenen als je herhaaldelijk niet zwanger raakt. Ik vind het eigenlijk gemeen van mensen zoals die Rika online om geld te willen verdienen aan mensen die niet zwanger raken door hen ontspanning aan te raden en ook daarmee geef je weer het signaal af: het is je eigen schuld als je niet zwanger raakt. Je ontspant je niet genoeg.

    Tuurlijk is ontspanning goed voor een mens maar door ontspanning raak je niet zwanger. 1 op de 6 koppels hebben vruchtbaarheidsproblemen. Door de zonnegroet te brengen terwijl je vooral NIET aan zwanger worden denkt raak je niet zwanger als je die 1 op de 6 bent. Maar als je die 1 op de 6 bent wil je wel hemel en aarde bewegen om er voor proberen te zorgen dat jij degene bent die aan het einde van de rit wel een kindje hebt. Ik ben ooit naar een workshop van zo’n pipo geweest. Ik ben gefrustreerd aan het einde van de ochtend opgestapt. Mevrouw de cursusleidster vertelde dat ze alsmaar niet zwanger raakte. Gut. Ze was maar liefst bijna een jaar bezig geweest. Ze zou naar het ZH maar besloot na de intake dat behandelingen niet bij haar paste. Dus ze ging er niet mee bezig gaan zijn en zou wel zien wat er op haar pad kwam. En tatatatataaaaa: mevrouw de cursusleidster is toen zwanger geraakt. Daarom raadde ze iedereen dat aan. Yak!

    Jaren later ontdekte we dat ik vervroegd in de overgang zat. En een schildklierprobleem had. En een immunologisch probleem waardoor er bij mij niets zonder immunologische ingrijpen zou kunnen innestelen. En nog later bleek dat er áls er al een goed eitje zou komen én het innestelprobleem we zouden vergeten het eitje nooit in mn baarmoeder zou aankomen.

    Nog later bleek dat eiceldonatie de enige optie was.

    Maar ontspannen helpt om zwanger te raken... Mijn voorbeeld is geen uitzondering. Velen zijn 1 op de 6.
    En tegen mensen die 1 op de 6 zijn wordt ook gezegd: ontspanning helpt, je moet er niet mee bezig zijn want dan heb je stress. Ga er nou niet mee bezig zijn.

    Mijn man zijn zaad is goed in orde maar tegen hoevee vrouwen met mannen met slecht zaad wordt wel niet gezegd: je moet er niet zo mee bezig zijn. Alsof het zaad van die mannen wel ineens de goede kant op gaat zwemmen en in een eicel weet te dringen als de vrouw er maar niet zo mee bezig is. Geen persoonlijke aanval naar jou toe, ondanks dat ik jouw bericht quote, maar ik hoop dat ik voor een stukje bewustwording zorg voor mensen waarbij het een stuk makkelijker af gaat.

    Dat mensen zwanger zijn geraakt door er ‘niet mee bezig te gaan’ betekend niet dat mensen zwanger zijn geraakt door ‘er niet mee bezig te zijn’. Mensen die zeggen dat ze daardoor zwanger zijn geraakt willen het gevoel hebben van controle. Zij willen zichzelf voorhouden dat ze zwanger zijn geraakt door iets wat hen gelukt is (het er niet mee bezig zijn). Terwijl het gewoon stom toeval is dat diegene toen zwanger is geworden...
     
    bozoe vindt dit leuk.
  17. Verw8

    Verw8 Niet meer actief

    @maartje84 je hebt mij niet zien zeggen dat ik denk dat je eicellen spontaan bevrucht raken als je je ontspant of dat zaad wat niet aanwezig is ineens wel aanwezig is als je niet zo bezig bent met zwanger worden. Mijn woorden worden zo uit het verband gerukt. Het ENIGE dat ik zeg is als er een goede bevruchting plaats kan vinden, kun je de kans om innesteling te bevorderen vergroten door ontspanning (wandelingetje, yoga, vakantie, net waar jij van ontspant). Het gebeurt vaker dat mensen die maar niet zwanger worden, dat net wel worden in de maand dat ze er niet mee bezig waren.
    Mij zal je nooit horen zeggen dat mensen met vruchtbaarheidsproblemen dit zelf veroorzaken door er teveel mee bezig te zijn
     
  18. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens

    Ff terug lezen..
     
  19. Monalisa1984

    Monalisa1984 Actief lid

    16 okt 2018
    112
    67
    28
    Vrouw
    The end. Punt.

    Back to the topic
    @MariskaLexy hoe is het nu bij jou?
    Heb je het al aan gedurfd om een test te doen? Op de juiste momenten waren jullie bezig dus dat vergroot de kans :). Blijft 20% kans per keer (correct me if i’m wrong) dus hoop dat je bij die 20% zit!
     
    paula1984 vindt dit leuk.
  20. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Ik ging even bij Rikaonline kijken en ben meteen afgehaakt. Super commercieel en niets wetenschappelijks. Daar zou ik mijn kennis niet vandaan halen.
     

Deel Deze Pagina