zwanger na miskraam wanneer testen?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Irene, 20 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb op 21 november een miskraam gehad. Nu inmiddels 4 weken verder ben ik nog niet ongesteld geworden. Gisteren dacht ik echt dat ik ongesteld ging worden, ik had pijn in mijn buik, mijn haar zat voor geen meter en ik had het bloedheet. Kortom ik voelde me precies zoals ik me altijd voel op de dag dat ik ongesteld moet worden. Maar nu weer 1 dag verder en nog niets en de verschijnselen zijn weer wat afgenomen. Ik heb net een zwangerschapstest gedaan maar deze was hardstikke negatief. Heel erg teleurgesteld dus. Maar aangezien ik geen idee heb wanneer mijn eisprong was en hoe ik moet berekenen wanneer ik ongesteld zou moeten na de miskraam ben ik erg onzeker. De miskraam was spontaan, geen curretage. Moet ik dan de dag dat de miskraam plaatsvond tellen als mijn laatste menstuatie of werkt dit heel anders?

2. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Tja Irene, ik zit in hetzelfde schuitje, ik heb ook geen idee wanneer het weer moet gaan gebeuren, het is bij mij nu ook vier weken geleden. Ik hoor ook dat het wel eens een week of 6 duurt voordat je weer ongesteld wordt, omdat je lichaam zich weer moet herstellen.
    Ik wacht dus ook nog even af :( ik weet in elk geval wel heel zeker dat ik niet zwanger ben, dus die spanning heb ik deze keer niet ;)

3. natje

natje Lid

12 okt 2006
    39
    0
    0
    Ik heb op 13 oktober een miskraam gehad.Werd na 34 dagen weer ongesteld dat was 4 dagen later dan normaal.Mijn eisprong was die tijd op dag 22.Nu zit ik inmiddels op dag 35 en heb mijn eisprong op dag 18 of 19 gehad dus ik twijfel ook of ik al zou gaan testen?ervan uitgaande dat mijn eisprong op dag 18/19 is geweest wat bij mijn normale cyclus ook altijd zo was ben ik nu dan toch al 4 dagen over tijd.Uitgaande van mijn laatste cyclus na de miskraam ben ik 1 dag overtijd,heb verder geen symptomen al denk ik dat mijn borsten iets gevoeliger zijn.
    Durf niet te testen,maar denk dat ik dat vrijdag wel doe als de duivels er nog niet zijn dan.
    Pfffff lastig allemaal
    :(

4. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Ik word er ook helemaal gek van. Ik heb nu al een paar dagen buikpijn en veel witte waterige afscheiding. De buikpijn wordt wel steeds minder, maar voor mijn gevoel (lichamelijk) had ik nu ongesteld moeten zijn maar ben het niet. Zou mijn lichaam zo in de war kunnen zijn?

5. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hey Irene, zou het kunnen dat je dit met je eisprong te maken heeft? Je cyclus kan wat langer duren na een miskraam dan normaal.

Ik ben 2 keer kort achter elkaar gecuretteerd (er was nl. nog wat zwangerschapsweefsel achtergebleven in de baarmoeder) en had in de 2 cycli daarna de dagen voor de eisprong (wel bijna een week) enorm last van de afscheiding die jij omschrijft. (wel doorzichtig, moet ik erbij zeggen). Ik kwam er achteraf achter dat ik dit beide keren rondom de eisprong had gehad. Voor de miskraam had ik maar heel weinig afscheiding. Ikzelf denk dat mijn baarmoeder heel hard haar best moet doen om de slijmlaag op de baarmoederwand weer te herstellen, maar het kan ook wel iets hormonaals zijn. Ik herken jouw afscheiding wel.

En Natje, voor jou wordt het echt heeeeeeeeel erg spannend. Ik begreep dat er altijd ongeveer 14 dagen tussen de eisprong en de menstruatie zitten. Reken dus maar uit. Ik zou vrijdag inderdaad even testen als ik jou was.

Liefs,
    Marla

6. natje

natje Lid

12 okt 2006
    39
    0
    0
    Ik heb toch gisteren getest en hij was positief!
    Heb er voor de zekerheid nog een cb digitaal tegen aan gegooit en ook die was positief.
    Ik stond echt te trillen op mij benen,kan het nu nog niet geloven.
    Durf nog niet al te blij te zijn,maar probeer wel positief te blijven.
    Het moet gewoon goed gaan nu.
    Succes allemaal die nog moeten gaan testen!

7. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    Natje, proficiat!

groetjes
    flyke

8. natje

natje Lid

12 okt 2006
    39
    0
    0
    Dank je flyke

9. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hey Natje, wat een goed nieuws! Een hele dikke proficiat voor jou. Ik hoop dat je toch een beetje kunt genieten van je zwangerschap, ondanks je eerdere slechte ervaring.
    En Natje, bedenk je goed dat het in verreweg de meeste gevallen goed gaat na een miskraam. Dit vruchtje blijft gewoon lekker bij je zitten. Ik wens je een hele fijne zwangerschap toe!

En Irene, ik zie dat je inmiddels ongesteld bent geworden. Aan de ene kant balen voor je, maar aan de andere kant weet je nu dat je lichaam zich weer hersteld heeft!

groetjes,
    Marla

10. natje

natje Lid

12 okt 2006
    39
    0
    0
    Hoi Marla,

Bedankt voor je lieve berichtje!
    Het gaat nu pas doordringen bij mij,maar zie het zeker wel positief in.
    Groetjes Natje

11. schokotanja

9 jan 2007
    10
    0
    0
    Hoi irene ik heb het gelezen , ik weet ook niet of ik nu zwanger ben of niet ! Want ik ben op 8-01-2007 gaan bloeden en op 09-01-2007 had ik een bloedprop er tussen ! en moet volgende week pas nod krijgen ! heb raad hoor ik het wel ! gr schokotanja

Deel Deze Pagina