wie kan mij helpen. mijn werkgever zal er zelf nooit over beginnen dus mischien weet iemand hier meer. na een spoedkeizersnede heeft mijn dochter een week op de intensive care gelegen met problemen. het heeft erom gehangen of ze het zou redden. ze mag nu eind volg week naar huis maar heeft dan 20 dagen in het ziekenhuis gelegen. nu heeft manlief daar bijzonder verlof voor gekregen. ik vroeg mij af of ik nu ook recht heb op wat extra tijd. of moet ik na tien weken gewoon weer werken? iemand ervaring? groetjes marije
Hoi Marije, helaas heb je geen recht op langer verlof. Mijn zoontje ligt nu nog steeds op de IC. Als je het niet trekt om na die weken weer te gaan werken kun je je ziek melden of je vraagt of je iets van zorgverlof kunt krijgen. Ik heb toevallig afgelopen week mijn baas gebeld met hoe en wat, hij zou het uitzoeken. Succes!
Helaas meid, Geen extra verlof.... Wat je wel kan doen is inderdaad je eigen ziek melden als het niet gaat of extra vakantie opmenen.
Idd geen extra verlof. Je kan je wel ziek melden. Als dit direct naar je verlof is wordt het nog vergoed via het uwv ( ziek n.av. van zwangerschap) en draait je werkgever niet voor de ziektekosten op.