De zomervakantie staat bijna voor de deur. Dit jaar is Anoeska voor het eerst naar de psz geweest. Maar als de kinderen vakantie krijgen geef je de juffen dan iets als bedankje voor het afgelopen jaar? Wat gaven jullie aan de juffen?
ik weet ook niet of het hier een gewoonte is. Maar ik vind het toch wel leuk om de juffen iets te geven. Anoeska heeft het zo naar haar zin!! Ik denk dat ik niet te moeilijk moet denken, een reep chocolade is eigenlijk al goed! Maar als iemand nog meer ideeen heeft? Graag!
Geef je iets leuks in de trant van "om te relaxen" lekker badschuim of een maskertje. Anders iets voor de vakantie? Een strandtas, spelletje, boekje weet ik wat voor leuks ze bij de action hebben. Iets voor in de tuin plantje, windmolentje, kweeksetje, kaarsje Misschien heb je er iets aan?
Bij Celyn op school is de regel dat de juf/meester iets krijgt bij zijn of haar verjaardag en verder niet. Op de psz deden wij nog wel eens iets kleins met een leuk kaartje erbij van bedankt voor het gezellige jaar en een hele fijne vakantie.
Ik denk dat ze het zeker zullen waarderen. Ik heb wel eens een boekenlegger met een foto van het kind erop gekregen vond ik wel schattig Of Letterzeepjes die juf spellen En vorig jaar een flesje 0.3 l rose met zoutjes en een lieve kaart (vond ik erg leuk)
Ik denk dat juffen het altijd wel leuk vinden om een kleinigheidje te krijgen. Ik kan het als juffie van een kdv ook erg waarderen wanneer een kindje een tekening/knutsel maakt voor me. Is vooral voor het kindje zelf ook erg leuk.
Ik werk in het basisonderwijs en daar is het wel de gewoonte dat de leerkrachten een kleine attentie krijgen met de zomervakantie. Een knutselwerkje, tekening, roos, plantje, chocolade (erg goed voor de billen ), doosje drop oid Geen idee hoe dat is op Psz, Kdv. Onze Gastouder krijgt met de zomervakantie ook een roos als dank voor de goede zorgen.
Sam neemt binnenkort ook afscheid, ik laat haar schaaltjes met porselein verf zelf beschilderen. Daar doe ik dan chocolaatjes in. Met een fototje eraan.
ik geef ook niks, ik zag dat bij de oudsten ook op school indertijd. ik vind het zo overdreven. de juf wordt al betaald door haar baas om haar werk te doen. net als iedereen die toevallig een ander vak gekozen heeft. ik vind het zo slijmerig overkomen, en tegenover kindjes die niks hebben zo sneu. voor het definitieve afscheid gaf ik een doos bonbons. als de kinderen ook een tractatie kregen.en met de verjaardag een bloem ofzo.
Jammer dat je er zo tegenaan kijkt. Ik, als leerkracht zie het juist als een bedankje voor de goede zorgen en dat hoeft echt niets te kosten. Van sommige ouders krijg je een persoonlijk kaartje. Dat is zo fijn. Je steekt zoveel tijd, energie en liefde in de kids, een blijk van waardering is altijd fijn.
ik snap je best, maar mijn vriend krijgt ook nooit een kaartje van klanten waarvoor hij overgewerkt heeft bijv. en hij werkt geregeld 12 uur per dag en is nu ook weer weg op een vrije dag. waarom zou een leerkracht anders behandeld moeten worden als iemand die ander soort werk doet en net zo hard moet werken.
Dat vind ik zeker niet. Jouw vriend zou eigenlijk ook vaker een blijk van waardering moeten krijgen als hij zich zo inzet! Of dat dan van zijn baas is of van een klant maakt niets uit. Maar zou juist wat je graag van een ander ontvangt ook zeker aan een ander geven.
dank jullie wel voor het meedenken! Ben er nog niet uit wat ik ga geven, heb gelukkig nog een aantal weken! Tuurlijk krijgen de juffen gewoon betaald, maar ik vind ze zo lief voor mijn meisje! Ja dat is hun werk. Maar ik vind de juffen echt lief! En weet zelf toen in nog in de kinderopvang werkte dat een klein gebaar veel voldoening geeft. Probeer niet zo mijn kind een "betere" plek te geven bij de juffen (die trappen daar trouwens ook niet in hoor!). Heb met kerst een doosje chocola gegeven en met valentijn een reepje van de hema met de tekst: ik vind je lief! gegeven. Vind het dus ook leuk om het speeljaar goed af te sluiten! Ben het er ook mee eens dat mensen veel meer hun blijk van waardering mogen geven! We gaan er allemaal maar vanuit dat alles vanzelfsprekend is geworden...