Bij ons heeft het boekje van Ria Blom ... rust en regelmaat wonderen gedaan. Vanaf 3 maanden heeft ze een ritme als een klok. Nu ze 10 maanden is, heeft ze nog steeds een duidelijk ritme. Heel prettig. Boekje is echt een aanrader.
Hier tot 10 weken om de 3 uur gevoed ( FV) Daarna sliep hij van 24.00 tot 5.30. Geef de kleine gewoon de tijd, hij heeft waarschijnlijk nog gewoon wat voeding nodig ( verspreid over de dag) Wij hebben een puck a baby gebruikt vanaf 7 weken.. Eerst de peep toen de mini. Uiteindelijk met 4 maanden mee gestopt, omdat als ze ingeent worden, ze niet ingebakerd mogen worden. Ging de eerste paar dagen slecht, maar daarna was hij er aan gewend. Geef het allemaal nog even de tijd zal ik zeggen, succes!!
Vanaf 6 weken heeft mijn zoontje een ritme als een zwitsers uurwerk en inmiddels is hij bijna 11 maanden en nog altijd.. tik tok tik tok.. Met 4 maanden was het: 8:00 fles (box, wippertje, grond) 9:45 slapen tot 11:00 11:00 fles daarna spelen (box, wippertje, grond) 13:00 slapen tot 15:00 15:00 fles daarna spelen (box, grond) 17:30 slapen (half uurtje) daarna spelen (papa thuis!) 19:00 fles 19:30 naar bed tot volgende ochtend 8:00 Elke dag, precies hetzelfde en we hielden 'm ook in bed. Ook wanneer hij vond dat hij na een half uur al genoeg geslapen had (met 4 maanden was dit trouwens niet maar toen we begonnen vanaf de 5e-6e week)
Misschien wat rijstebloem in de fles van 11 uur? Ik heb een dochter van 8 maanden en die krijgt ook pap bij die laatste fles, anders slaapt ze echt niet door dus. Heb je al eens een muziekdoosje bij zijn bedje geprobeerd? Hier ging het afbouwen van inbakeren heel soepel. Ik ben toen zij 6 weken was overgestapt op de slaapzak. Begonnen met een slaapje overdag in de slaapzak. Dat ging erg goed en dus direct maar ook 's nachts geprobeerd. Gebruik je een slaapzak?