Hallo Ik ben net anderhalve week geleden bevallen van een prachtige dochter. Het gaat echt fantastisch ze drinkt goed ze slaapt goed en ze huilt bijna niet. Ook met mij gaat het prima ben aan het eind van de dag wel moe en ben nog wat beurs down under maar dat word met de dag steeds minder. Nu zat ik te denken om een het eind van mijn man zijn vakantie het leuk af te sluiten met een bezoekje madurodam lekker weg met de kleine als gezinnetje. Lekker rustig met de trein. Maar nu twijfel ik of het wel zo slim is om met z'n jonge baby al een dagje weg te gaan ze is dan ruim 3 weken. wat vinden jullie? moet ik me nog even wachten, en hoelang moet ik dan wachten?
Hoi! Ieder kindje reageert helemaal anders op een dagje uit denk ik. Ik moest en zou na 4 weken nodig even winkelen. Samen met een vriendin en het kleine meisje de hort op...Buiten dat ik zelf gesloopt was aan het einde van de dag (waren maar 3 uurtjes weg!), was mijn dochter ook behoorlijk van slag. Ik denk dat ze toch meer mee krijgen van al het gedoe om hun heen dan we soms denken. Ik zelf vind het nog wel een hele onderneming voor je kleintje én voor jou! Maar, ik vind ook, je weet pas hoe het gaat, als je het een keer probeert. Je kan er hooguit de volgende dag last van hebben! Als je dan een gezellig dagje uit hebt gehad, moet je dat misschien op de koop toe nemen
We hebben tot nu toe al een flinke wandeling naar het winkelcentrum hier in de buurt gemaakt daar een paar winkels bezocht maar daar deed ze niks op uit. Ze bleef gewoon rustig slapen af en toe werd ze even wakker maar dommelde dan al weer snel in.
Hoi.. Hier ook een makkellijk meisje vanaf het begin af aan al!!!! 6 dagen na de bevalling gingen wij al boodschappen doen en na 13 dagen ging ik wandelt naar mijn ouders (zo'n 4 km wandelen in totaal!!!!) Naar ons idee laat je een baby wennen aan hoe je er mee omgaat.. als je zelf makkelijk bent is de baby dat vaak ook wel... Toenn ise 4 weken was zijn wij zelf al een weekje in nederland op vakantie geweest en dat ging ook prima en met 5 en halve week gingne we naar het strand!!!!! Ik zou het gewoon proberen, gaat het niet ga je weer naar huis!!!!! Veel plezier alvast
Ik zou eerst eens een middagje proberen. Kijken wat het met de kleine doet. Hier was het geen optie geweest. Mijn zoontje was na een drukke dag, de avond en dag erna helemaal van slag. Spugen krampjes etc. Dat was na 2a3 maand al een stuk beter. Ze moeten ook gewoon de tijd krijgen om aan de grote wereld te wennen. Mijn zoontje keek ook altijd flink rond, dus hij nam waarschijnlijk teveel in zich op..
Als je kindje niet zo heftig reageert op prikkels, moet het naar mijn idee wel kunnen. Lijkt me een flinke onderneming voor jouzelf (en je man). Maar als je het graag wilt, gewoon doen. Gaat het niet dan heb je het in ieder geval geprobeerd en kan het misschien wel als je kindje ouder is. Veel plezier!
Ik denk ook dat het wel kan als ze niet snel overprikkelt is. Maar ik zou er zelf niet aangaan beginnen. Vindt het teveel gedoe. Neem aan dat ze nog 7 of 8 voedingen krijgt dus dat moet je ook allemaal meenemen. En wat als ze in ene honger krijgt kan je dan overal zomaar een warm flesje maken en geven. Oh stom misschien geef je natuurlijk borstvoeding dan is het al een stuk makkelijker Veel plezier in ieder geval!
Lasstig om te zeggen! De eerste 3 weken met mn mannetje waren ook "peanuts". Hij sliep, at en verder niks... je had er haast geen kind aan! Mijn ervaring was dat hij met een week of 4 toch wat wakkerder werd en meer prikkels tot zich nam..... en toch snel overprikkeld raakte van drukte etc. een dagje weg op bezoek bv...leuk, maar eenmaal thuis was het echt even huilen om in slaap te komen en alles te verwerken. Hij was echt even van slag dan. Na een maand of 3 leek hij gewend te zijn en zn draai gevonden te hebben en nu komen we ook meer aan dagjes uit toe. Ruim 3 weken was voor ons echt nog wat te vroeg geweest, maar je weet t pas als je het hebt gedaan. Misschien eerst eens kijken hoe ze reageert op een dagdeel weg? aan de andere kant: als je er zelf van kan genieten is het t misschien wel waard? Het ergste dat kan gebeuren is dat je dochtertje een avond even van slag is, maar dan weet je dat ook meteen
Zo jong zijn ze nog makkelijk mee te nemen. Ze slapen tenslotte ook heerlijk in de reiswieg/wandelwagen. Voor jezelf moet je bedenken of het slenteren in Madurodam wel zo prettig is. Lekker ergens in een park (onder een boom) in het gras zitten of op het strand met een grote parassol.... Boekje erbij.... *zucht* die tijd is bij ons voorbij, wat gaat dat snel. Nu gaan we 's morgens vroeg ravotten op het strand en als ze tussen de middag (thuis) drie uur heeft geslapen kunnen we daarna nog even een blokje met haar fietsen... of in de achtertuin in een badje spelen. Geniet ze van de kleine!!
Als je kleintje veel in de kinderwagen slaapt tijdens het wandelen, zal het waarschijnlijk niet zoveel prikkels tot zich nemen. Zeker niet als je op dat moment nog geen ritme hebt thuis. Hier wel een periode gehad dat het echt niet zo goed viel om met hem een dag op stap te gaan, maar nu is hij weer in een fase beland dat hij de prikkels goed kan verwerken. Het verschilt heel erg per kind... En ach, je kunt het toch best een keer uitproberen? In het ergste geval zit je die avond of de dag daarna met een lastig kind...
Juist zo jong kun je kindjes vaak overal mee naar toe nemen. Het gaat er vooral om of jij je daar lekker bij voelt. Zo ja, gewoon doen. Wij gingen met zoontje gewoon uit eten enzo.. dat ging allemaal prima. Hij zat een een goed ritme en dat hield hij ook aan bij dagjes weg