op tijd op school komen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door tuc, 14 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Wat ik mij afvraag.....is het nu werkelijk zo moeilijk om op tijd op school te komen??
    Echt ik irriteer mij zo verschrikkelijk aan ouders die het volkomen normaal vinden om (bijna) elke dag te laat te komen.
    Zo vreselijk asociaal ook. Hier een inloop van 10 minuten...de deur gaat open om 8.25 en de inloop is tot 8.35.
    En dan nog ouders die om 8.40 of zelfs 8.45 op hun gemakkie binnen komen lopen, onvoorstelbaar.

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Haha, hier ook! Inloop tot 8.45, en dan nog mensen die dan aan komen sjokken om 8.50 ofzo...

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik kan mij daar ook aan ergeren ja. Nou gaat N naar de peuterspeelzaal, maar daar is ook elke dag dezelfde moeder te lat. Dan denk ik; je weet hoelaat je er moet zijn, dan sta je toch 10 minuten eerder op?

Ben zelf maar 1x te laat gekomen en dat vond ik al gênant.

4. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Ik verbaas me er ook over, wij hebben nu 4 jaar schoolgaande kinderen en zijn 1x echt te laat gekomen (verslapen) en misschien een keer of 5 op het nippertje op tijd (vind ik al irritant)...vind het echt gênant dat mensen standaard te laat komen...eigenlijk zou school daar strenger mee moeten zijn, net als in het voortgezet onderwijs.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.819
    113
    Ja, ik vind het ook enorm storend. Wij zijn altijd op tijd met 3 kinderen, Maar elke je als ik alweer thuis ben gaat de buurvrouw (met 1 kindje pas weg. Vind het vreselijk asociaal.

6. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    oh ja vind ik ook echt bloed irritant, maar ook hier een paar ouders die de kids dan brengen rond 10 over half 9 terwijl de deur om 08.20 open gaat tot 8.30 uur maar dan nog pas om 10 uur de tassen komen brengen.. Heeel irritant.

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier ook regelmatig moeders die nog brood en beleg gaan kopen in de supermarkt om de hoek en dan in de klas brood staan te smeren :D Vanmorgen kreeg een peuter een croissantje met filet americain gesmeerd, nog als ontbijt... en dat gebeurt bij haar echt om de 14 dagen ofzo :D

8. tuc

tuc Niet meer actief

Hè wat?????:( Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Wie heeft er nu geen brood of beleg in huis?

9. Treez

Treez Niet meer actief

Hier zijn ook altijd dezelfde standaard te laat. Ik kan mij er niet aan ergeren (waarom zou ik als ouder?), maar het lijkt mij voor de juf en de andere kinderen wel heel storend. Het geeft wel weer extra onrust in de klas en dat is niet voor alle kinderen even prettig. Daarnaast geef je ook niet het goede voorbeeld mee aan je kind als te laat komen de standaard is.

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Oh wij, regelmatig :D

Maar ik erger me ook dood aan ouders die ik echt bijna élke dag te laat zie toekomen. Zet je wekker dan gewoon tien minuten vroeger, niet?

11. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik kom ook altijd dezelfde tegen als ik al onderweg naar huis fiets, ik denk er het mijne van maar vind het niet storend.

Er is wel een moeder die ik van de psz ook nog ken waar ik me lichtelijk aan kan irriteren: ze is 9 van de 10 keer te laat, heeft altijd haast, is altijd met d'r telefoon bezig en is altijd kortaf tegen d'r kinderen...duwt ze dan dat ze door moeten lopen, dat vind ik wel sneu...vertrek dan 5 minuten eerder!

12. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.119
    1.824
    113
    Ja hier ook vaste prik.
    8.35 tot 8.45 naar binnen best laat voor een school en dan toch laat komers.

maar we hebben begin van het school jaar gehoord dat je een briefje mee krijgt maar merk toch dat er onderscheid gemaakt word.
    en soms staan ze ook 5 min eerder buiten dus ach laat het maar los.

13. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Hier op de peuterspeelzaal hetzelfde. Ook altijd dezelfde moeders. En ik werk zelf in het onderwijs dus erger me dan ook regelmatig aan de standaard laatkomers.

14. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Op mn oude werk was een moeder standaard te laat.. Met de kinderen wegbrengen en met ophalen en dat 2x per dag..gevolg altijd een huilend kind..

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ja, heb ik ook een aantal keer gezien, gaan ze om 5 voor half 9 de supermarkt nog in om broodjes te kopen. Ook standaard dezelfde ouders en kinderen.
    Je weet al snel wie er altijd te laat zijn. Die kom ik altijd tegen als ik naar huis fiets en de lessen al zijn begonnen. Soms zie je ze nog haasten, anderen op hun dooie gemakkie slenteren.
    Hier al bijna 6 jaar schoolgaande kinderen en een keertje te laat geweest, 2 minuten, was bij mijn man. Bij mij wel een paar keer op het nippertje, maar nooit te laat.
    En ja, ook die van mij werken niet altijd mee of er gebeuren onverwacht dingen (mamaaa, ik moet poepen...als je net wilt vertrekken, sleutel kwijt, ruziënde kinderen, hond die alles onderkotst of een lekke band), dat heeft iedereen, dus daar houd ik wel rekening mee, ik zorg dat ik gewoon 5 minuten speling heb.
    Het verschilt ook per leraar en per school. De kleuterjuf sprak de ouders er wel altijd streng op aan, bij haar kwamen er minder te laat dan bij een andere juf die er niets van zei.

16. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Neeeee...dit is echt bizar!!!

17. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik haal elke avond een halfje brood uit de vriezer maar heel soms komt het voor dat m'n man dat brood pakt voor z'n werk en er geen extra brood in de vriezer is! Heel irri! Maar dan sta ik om 08:00 bij de supermarkt en ben ik 08:15 op school

18. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83

oh ja inderdaad.. hier ook regelmatig, ff gauw de supermarkt in om ze dan met broodjes pakjes en dat soort dingen gauw de school in te zien rennen haha..

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik ben vaak met net nog 2 min speling binnen.
    volgend jaar is dat weer 7 min omdat we dan weer 5 min later beginnen
    ( 8.30).
    En dat heeft geen drol te maken met eerder opstaan, sta tussen 6:45/7:00 naast het bed.

Dat heeft alles te maken met onze zoon waarbij zijn concerta nog niet werkt en waar ik of man een beste kluif aan heb om hem zijn schoenen en sokken aan te laten trekken en mee te gaan naar buiten en op de een of andere manier lukt dat wel om 8:05 uur maar niet om 7:45. ;)
    eerder zijn pilletje geven is geen optie want hij is al uitgewerkt om 16:00 ongeveer , veel te snel maar zwaardere medicatie is ook geen optie want dan slaapt hij helemaal niet meer :(

20. tuc

tuc Niet meer actief

Maar als de school beslist om voortaan 5 minuten eerder te beginnen, dan zou je dus altijd te laat komen? Dan moet er toch een oplossing komen, je kunt toch niet structureel te laat komen?
    Het is zo ontzettend storend voor de juf en de andere kinderen.

Deel Deze Pagina