hoeveel soorten fruit voordat je groente kan gaan geven

Discussie in 'Voeding' gestart door Brigitte1985, 13 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brigitte1985

    Brigitte1985 Fanatiek lid

    29 nov 2009
    1.000
    202
    63
    Mijn dochter krijgt fruithapjes, gedurende 3 dagen krijgt zij hetzelfde om te zien of er een reactie op komt. Hoeveel soorten fruit moet je proberen voordat je naar groente en daarna pap mag?
     
  2. sandraske

    sandraske VIP lid

    23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik heb banaan en peer gegeven en ben daarna verder gegaan met de groenten. pap krijgt ze nu een week of drie, de fijne granen van bambix. Rijstebloem was hier geen succes..
     
  3. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Groenten mag ook eerst hoor, wordt ook geadviseerd volgens mij. Hier tegelijk begonnen. (6 mnd)

    Pap bij 7 maand dacht ik maar dat gaf ik niet.
     
  4. Snowtje

    Snowtje Fanatiek lid

    6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zorgden altijd dat we 1 nieuw soort voedingsmiddel gaven op een dag.
    Banaan en peer gingen snel goed en vond ze heerlijk. Daarna gaf ik dan banaan en wortel bv op 1 dag. mocht er dan reactie komen dan wist ik zeker dat het van de wortel kwam en niet de banaan, want die kende ze al. En als ik dan een nieuw soort fruit wilde proberen en wist dat wortel goed ging, gaf ik op die dag dus wortel als groente en gemengd potje fruit als nieuwe soort. enz enz. Tot alle smaken bekend waren.
    Eigenlijk een week of 2 alleen fruit gegeven, daarna allebei. Maar dus wel altijd maar 1 nieuwe soort per dag.
     
  5. Snowtje

    Snowtje Fanatiek lid

    6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh en pap is trouwens niet noodzakelijk. Je mag gewoon de fles blijven geven als je wilt.
    Hier zijn we met pap in de ochtend begonnen nadat ze echt behoorlijk wat soorten fruit en groente at.
    De bambix fijne granen. Ze wil het hier alleen uit een fles hebben en weigert het van een lepel te eten ;)
     
  6. Brigitte1985

    Brigitte1985 Fanatiek lid

    29 nov 2009
    1.000
    202
    63
    ok, bedankt!

    Ik heb een paar soorten fruit geprobeerd. Helaas leek ze op 2 soorten te reageren ( of het was toeval dat ze eczeem had, dat gebeurt ook wel vaker). Aangezien mijn staafmixer gesneuveld is geef ik haar straks groenten wat ik van de week al in de vriezer had gedaan.
    Ze heeft tot nu toe banaan ( eczeem), peer ( beetje eczeem), jonagold appel, fuji appel en mango gehad. Nu op naar wortel:)
     
  7. Snowtje

    Snowtje Fanatiek lid

    6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh vervelend zeg, dat ze eczeem krijgt van banaan en peer. Is natuurlijk wel lastig, want de eczeem kan ook door andere dingen opspelen. Misschien later nog 1 keertje proberen en kijken of het weer opkomt. Voor de zekerheid, om toeval uit te sluiten?
    Wortel is hier wel haar favoriete groente ;)
     
  8. tulip

    tulip Niet meer actief

    ik heb gewacht tot ze eerst 4 soorten fruit goed at.
     
  9. Brigitte1985

    Brigitte1985 Fanatiek lid

    29 nov 2009
    1.000
    202
    63
    nou ehhh wortel vond ze echt niet lekker! Moest ervan kokhalzen, bij fruit heeft ze dat niet. We blijven het proberen
     
  10. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wij kregen het advies om niet met fruit, maar met groente te beginnen. Groente is namelijk veel milder en heeft een minder uitgesproken smaak. En het is minder allergeen. Krijgen ze eerst fruit en daarna pas groente dan zijn ze al aan de zoetere en heftiger smaak van fruit gewend, en is de kans dat ze groente weigeren groter, werd mij uitgelegd.

    Overigens, hier kregen ze pas fruit toen ze 4 groentes echt goed aten.
    Wij begonnen iets na 6 maanden met groente. Steeds 3 dagen hetzelfde, 2 rustdagen en dan pas iets nieuws. Tegen de tijd dat we met fruit begonnen waren ze al bijna 8 maanden.
     
  11. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook het advies om met groentes te beginnen. vanaf 5,5 maand steeds 3 dagen een groente, 4 keer. Daarna fruit ook pas fruit ernaast.

    Dat 5,5 maand was, omdat ze met 6 maand fruit, groente en andere flesvoeding krijgen. Het CB vond 3 dingen veranderen teveel..
     

Deel Deze Pagina