Hallo Allemaal Ik ben op 07/12/10 bevallen van ons overleden kindje ( 16 wk zwanger ) Daarna een curretage Ik heb tot 3 dagen na de curretage bloedverlies gehad daarna niks meer Alleen na het vrijen heb ik roze bloedverlies Ik heb dan geen pijn ofzo alleen bloedverlies Er is mij trouwens helemaal niks verteld over vruchtbaarheid enzo na de curretage Weten jullie daar misschien meer van ??
ik heb een missed abortion gehad. het vruchtje was met 5w6d gestopt met groeien en toen ik 9 wkn zwanger was heb ik een curretage gehad. de gynaecoloog adviseerde om sowieso 1 cyclus niet zwanger te worden omdat je anders een iets verhoogde kans hebt op een miskraam en het liefste 3 maand niet zwanger worden om zo je lichaam toch eerst wat rust te geven. hij zei ook dat je niet extra vruchtbaar bent na een miskraam. zelf heb ik bijna helemaal geen bloedverlies gehad maar na een dikke week na curretage verlies elke dag een heel klein beetje bruin bloed. verder ook geen buikklachten. wel heb ik heel veel last van mijn darmen als ik naar de wc ga. ik heb nog niet weer gevreeen dus daar durf ik niets over te zeggen. sterkte met het allemaal te verwerken en ik hoop dat het snel weer raak mag zijn bij jullie en bovenal dat je dat een zwangerschap hebt met een goede afloop
Dag alletwee, wat rot dat jullie dit ook moeten meemaken. En 16 weken, dat lijkt me wel helemaal verschrikkelijk. Het idee dat je 1 maand moet wachten is behoorlijk achterhaald, hoor. Dat zeiden ze vroeger, en ik heb het onderwerp inmiddels met heel wat gynaecologen mogen bespreken, in allerlei verschillende ziekenhuizen, maar de enige reden om een maand te wachten na een miskraam is dat je de termijn van een nieuwe zwangerschap makkelijker kunt bepalen. Maar met echo is die makkelijk vast te stellen, dus je kunt er weer voor gaan zodra je het gevoel hebt dat je dat aankan. Uit recent onderzoek is overigens gebleken dat veel vrouwen in de eerste maanden na een miskraam wel degelijk extra vruchtbaar zijn. Daar kan ik over meepraten. Ik ben twee keer in de eerste ronde zwanger geraakt na een miskraam, een keer in de tweede, en een keer in de derde. Roze of bruinverlies na een miskraam is heel normaal en kan een paar weken duren. Maar als je ineens weer echt gaat bloeden, dan moet je even een echo laten maken. Sowieso is een controle-echo na 2 weken heel erg aan te raden. Die is niet altijd standaard, maar er zijn heel wat vrouwen die er na weken of soms maanden achterkomen dat ze toch nog met restweefsel rondliepen. Veel sterkte allebei. Suus