Altijd weer moeilijk om een lekker groentegerechtje je vinden om te eten bij witte rijst...iemand een lekker recept ?
Simpel en lekker: chicken tonight met kipfilet dus, het sausje, en ik doe er meestal nog zelf wokgroenten doorheen.
chicken tonight daar ben ik niet zo gek op. Sajoorboontjes maak ik meestal als ik iets heb met witte rijst of broccoli met knoflook en oestersaus maar wil echt eens iets anders.
Thaise curry met kip, broccoli, champignons en maiskolfjes, heerlijk! Zo maak ik het: Kipfilet rondom snel bruin bakken, champignons bakken (apart) , broccoli stomen (of koken, ik stoom altijd alle groenten), maiskolfjes uit een potje, alles in 1 grote ketel, 2 pakjes cocosmelk en 1 zakje rode curry (van de toko) erbij en alles ongeveer 10 minuten laten sudderen, dan nog wat koriander erbij en smullen maar. Is nog lekkerder als je hem een nachtje laat staan, trekken de kruiden lekker in de kip.
Spitskool met ei. 5 eieren in kom klutsen met een beetje zout,peper,knoflook en scheutje ketyap In een grote wok beetje olie of boter smelten. Roerbak hier grof gesneden spitskool in. Hoeft maar heel even en doe het ei door de spitskool en roerbak dit mee. Klaar is je heerlijke groente gerecht.
ohh die gerechten van Nathalie en Chantal klinken ook heel lekker. Ik ga ze uitproberen. Goed idee om dit topic te openen. Ik ben ook aardig inspriatieloos en rijstgerechten zijn zo lekker.
Inderdaad, bruine bonen op z'n Surinaams. Die komt hier zeker 1 keer per week voorbij. Uitje fruiten, dan een half blik tomatenblokjes en een groot blik bruine bonen erbij. Dat aan de kook brengen, en dan de bruine bonen in de pan een beetje prakken met een vork, zodat er een dikkere saus ontstaat (niet alle bonen fijnprakken, er moeten genoeg hele bonen overblijven). Dan zwarte peper en zout erbij, en eventueel nog wat peterselie of selderij. Je kan daarbij ook nog champignons bakken met een uitje en knoflook, en wat (zoute) sojasaus. Of snijboontjes/broccoli/courgette/spinazie/paksoi roerbakken en dat erbij doen. Veel groenten passen erbij, omdat de bruine bonen de rijst al smeuiig maakt (als een soort 'jus', zeg maar). En natuurlijk gegrilde kip erbij....heerlijk!!
Wat grappig! Ben je toevallig Surinaamse of zo? (ik heb een Hindoestaanse vriend, dus vandaar dat het hier zo vaak op tafel komt)