Etentje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by wizard, Oct 9, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wizard

wizard Actief lid

Apr 19, 2006
    338
    0
    0
    Als jullie een etentje hebben in een restaurant nemen jullie dan de kleine mee? Wij hebben zaterdag een familie-etentje maar zelf zie ik het absoluut niet zitten om Iris mee te nemen. Ze kan nog niet goed zitten dus een kinderstoel is geen optie. Op schoot houden uiteraard al helemaal niet. Tja, kan d'r moeilijk op de grond leggen he? Heb voor de zoveelste keer andere ideeen hierover dan mijn ouders. Die organiseren iets zonder ook maar rekening te houden dat we nu een kleine hebben. Nemen jullie de kleine wel mee naar een restaurant?

Liefs Eva

2. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    De oudste van ons nemen we nog niet eensmee naar een restaurant en die is 2,5 jaar.
    Ik kan me altijd doodergeren aan rondrennende, schreeuwende en jengelende kinderen.

Kijk als je om 17:30 met kinderen ergens gaat eten dan kan dat best maar later niet. Je doet er je kind in ieder geval geen plezier mee.

Wij brengen ze dus altijd weg. Lekker zelf er tussen uit en echt genieten van het gezelschap en het eten. Je zit dan ook niet zo op de klok te letten.

3. toet

toet Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,802
    0
    0
    Wij brengen als het lukt Sophie dan altijd weg,zij stort om 19.00 echt in en dan wil ze flesje en lekker naar bed,dat gaat in de wagen dan toch niet lukken,en dan zijn wij de halve avond bezig met Sophie en dan kunnen we toch niet op het gemak eten.
    Maar ik weet natuurlijk niet hoe jullie kindje is,je moet eeb beetje je gevoel erin volgen.

Succes ermee!

Groetjes,

4. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    Wij gaan zondag wokken met vrienden en dan gaat Fenneke gewoon mee.
    Ze zit dan in de kinderstoel mee te eten.
    Die vrienden van ons vinden het dan ook helemaal geweldig als ze mee gaat! Ze vroegen al:Fenneke gaat toch wel mee hè?
    Maar als je een rustig avondje wil hebben met goede gesprekken zou ik de kleine thuis laten.
    Als we echt met zijn tweetjes alleen willen eten breng ik haar ook een paar uurtjes weg ;)

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wij zijn laatst ook een keer wezen uit eten, maar dat was geen doorslaand succes. Ten eerste is het een complete volksverhuizing, want er moet van alles mee, flesje, speeltje, kinderwagen met bak enz. en ten tweede is het veel te druk voor Jelle.. Hij was helemaal overstuur toen het tijd was voor zijn flesje. Het restaurant was niet zo groot maar zat propvol! Net een kippenhok!

En mijn moeder was "vergeten" te melden dat er een baby bij was en dat we dus ruimte moesten hebben voor de kinderwagen, met als gevolg dat de tafel opgeschoven moest worden en we zowat bij de buren op schoot zaten. Grrr... dat was eens, maar voorlopig niet meer...

En idd, Jelle valt eigenlijk altijd meteen in slaap na zijn flesje van 19.00 en dat ging nu dus niet door al die drukte.. Gevolg: 1 chagrijnig kind, 2 ouders die het ook niet meer weten, eten dat maar half opgegeten is omdat het koud word... En een opa en oma die het bar gezellig vinden dat we er allemaal zijn... Pfffft.. Ik was blij dat we met goed fatsoen naar huis konden..

6. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    als ze nog niet fatsoenlijk in een kinderstoel zitten neem ik ze niet mee
    indd dan moet je ze of op de arm houden of iets dergelijks dus lekker oppas aan huis

en mijn oudste gaat wel eens mee maar dat is dan op vakantie en dan ga je op tijd uit eten
    ga niet met mijn oudste nog om 20.00 naar een restaurant terwijl hij dan al liever zou slapen

7. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Tja Lianna is nog maar 2 maanden oud en misschien is het daardoor nog makkelijk. We nemen haar gewoon mee. Ze is nu al ong. 3 keer mee uit eten geweest. We geven haar vlak voor we weggaan een flesje en ze slaapt dan gewoon in de maxi cosi of wandelwagen.

8. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Je kunt haar meenemen in de buggy als ze zich daar goed in kan vermaken, en anders zou ik haar naar de oppas brengen.

9. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Ik zou in jou situatie kiezen voor een oppas. Zo kan je zelf ook genieten van de avond. Je dochtertje heeft er tenslotte niets aan en als je oppas thuis hebt kan ze gewoon lekker naar d'r eigen bed.

10. clarike

clarike Actief lid

Mar 22, 2006
    455
    0
    0
    wij nemen mathijs eigenlijk altijd gewoon mee, maar dan spreken we wel al af om half vijf in het restaurant. laatst tot half acht gezeten en dat ging prima. Mathijs kan zich tijden vermaken met het afkluiven van een stukje komkommer, ideaal dus!

11. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

ook wij nemen Sam vaak mee...
    Sam gaat in zijn wagen, speeltjes, flesjes, alles wat je nodig hebt :D
    We hadden ook een handoek meegenomen Om over de buggy tedoen.
    Meneer sliep onder de doek :D:D

Zaterdag gaat hij niet mee :( Er is dan live muziek haha..

Ik denk dat je moet doen wat voor jou goed voelt..1

12. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

Jun 19, 2006
    1,271
    0
    0
    wij gingen op vakantie met de hele familie eten er kon dus niemand oppassen, sven was toen drie maanden. Dit ging eigenlijk heel erg goed tegen mijn verwachting in, maar inderdaad zoals eerder iemand al zei hij is nog vrij jong.
    Hij heeft eerst een tijdje geslapen toen werd hij wakker en heb ikzijn flesjes gegeven tussen het voorgerecht en het hoofdgerecht. Daarna lag hij zelf even te spelen en is op het geroezemoes van het restaurant weer in slaap gevallen

13. Panda

Panda Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    2,248
    0
    0
    Ik neem Bastian 's avonds liever niet mee, hij slaapt al zo slecht.
    Als we gaan lunchen neem ik hem wel mee, dat gaat heel goed. Hij speelt dan gewoon in de buggy, soms even op schoot en eet een hapje mee. Maar echt ongestoord een gesprek voeren is dan wat lastig.

14. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik regel liever een opas.

15. wizard

wizard Actief lid

Apr 19, 2006
    338
    0
    0
    Dank jullie wel voor jullie reacties! Zo raar is het dus niet dat ik het niet zie zitten om Iris mee te nemen.

16. sharon

sharon Actief lid

Jan 17, 2007
    323
    0
    0
    hoi wj nemen dylan ook bijna altijd mee als hij al gegeten heeft.
    ik heb hem nog in de maxi cosie.
    maar daar past hij niet meer echt lang in.
    groetjes

17. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Wij nemen Emme nooit 's avonds mee uiteten. Ik vind het gewoon sneu om haar op te houden omdat wij zonodig uiteten willen. Dan regel ik liever oppas.

Als het lunchen is of aan het eind van de middag (na bijvoorbeeld een wandeling in het bos en dan naar een pannekoekenrestaurant) dan gaat Emme wel mee. Ze vermaakt zich prima en eet dan ook wat mee. Maar dan ligt ze 's avonds weer lekker in d'r bedje.

Share This Page