Hoi, Mijn zoontje heeft altijd slecht patatjes willen eten. Fruit wel met de lepel, patatjes niet! Ik verdunde ze dan met water in een flesje en dat lukte wel. Nu moest ik beginnen met vis/vlees/kalkoen/kip bij de groentenpap te doen en besliste dat hij wel moest proberen met de lepel...niet dus... Een enkele keer heeft hij een halve maaltijd met de lepel gegeten en dan spuugde hij alles uit, ben blijven proberen, tevergeefs! Eerst kon ik nog bijgeven met de fles, maar zelfs dat wil hij nu niet meer. Hij doet gretig zijn mondje open dat hij zijn lepel ziet, maar zodra hij proeft dat het geen fruit is komt alles er mooi terug uit! Als ik dan verwissel van potje en fruit geef, eet hij wel verder... Ik weet me geen raad, nu wil hij geen patatjes meer - niet met fles en niet met lepel! Hij lust enkel nog fruit en pap! Kent iemand dit probleem, of weet iemand raad? Bedankt alvast, Els.
eeehmmm... patatjes? Bij mij betekent dat frietjes dus misschien moet je even uitleggen wat je precies bedoeld...
En als je hem nou eens gewoon zelf laat eten, gewoon stukjes neerleggen, zelf laten pakken en in de mond doen.
ja in Belgie zijn dat aardappelen... sorry... ik heb ook al de aardappelen voor zich gelegd en ook al is een lepeltje gegeven om terwijl ik eten geef met te spelen, maar hielp ook niet... bedankt voor jullie reacties in elk geval
Appelmoes, probeer er gewoon eens een flinke kledder appelmoes (kun je zo zelf maken, appels schillen en hup de pan in) door de patatten te prakken, dan smaken de patatten naar fruit en krijg je het misschien wel naar binnen. Groetjes Anita
haha ik dacht ook direct aan friet toen las ik verdunnnen met water ik dacht huh? haha maar ik heb haar de eerste tijd ook gegeven met appelmoes erdoor en daar dan steeds minder van erdoor doen...
En alleen groente lukt wel? Dan zou ik beginnen met alleen daarmee en dan steeds iets meet aardappel toevoegen.
Het is gelukt met appel erdoor Hij smulde alsof hij fruitpap aan het eten was! Dan ga ik met de tijd de appel wat afbouwen. Bedankt voor de goede tip... vele groetjes uit Belgiƫ Els