Onze zoon is bijna 6 maanden. Ik heb begrepen dat je dan over kunt naar nr.2 flesvoeding. Hoe doe je dit? Ineens overstappen of eerst mengen?
Wij zijn fles voor fles overgegaan, eerst de middagfles, daarna de lunchfles, de ochtendfles, en als laatste de avondfles.. Die eerste 3 steeds 2 dagen hetzelfde, en daarna nog een week de avondfles om het pak op te maken. Maar we gingen hier van forte nr1 naar standaard nr2, dus wilden voorzichtig zijn. Anders kan het misschien nog wel iets sneller.
@Prinses: hier was ik ook benieuwd naar. Ga het ook in 1 x proberen denk ik. He onze kinderen zijn even oud!
ik heb eerst elke dag een schepje opvolgmelk toegevoegd, dus 1e dag 1 schepje, 2e dag 2 schepjes en na 3 dagen een halve zak opvolgmelk en een halve zak nr 1 melk gemengd. Wil wel de nr 1 melk gewoon opmaken, weggooien is ook zo zonde
Ik heb nog een maand, maar ben benieuwd of jullie overgaan op hetzelfde type melk. Wij gebruiken nu Friso Comfort 1 en als we overgaan wil ik eigenlijk kijken of onze boef het ook goed doet (zonder veel spugen) op Friso Normaal 2. Ervaring hiermee?
Mistra je kan ook Friso standaard geven met nutriton. Dat kan je eventueel nog afbouwen. Ik voeg ook nutriton aan water toe en fruithapjes omdat mijn dochter heel veel spuugt. Heb nooit echt de behoefte gehad om comfort uit te proberen. (mijn dochter krijgt dus standaad voeding)
Je hoeft pas over naar 2 als je kindje niet meer dan 800cc melk drinkt op een dag en de rest aanvult met groente fruit enz. Hier gewoon in 1 keer over gegaan. No problemo.
maak je de flessen van opvolgmelk net zo groot als de eerste flessen? Ik dacht dat hier meer in zat dus dat ze automatisch kleiner worden of heb ik dat fout?