Help help mijn zoon poept niet

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Ruben, 4 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ruben

Ruben Actief lid

3 jan 2008
    171
    0
    0
    Gisteravond nog naar supermarkt gegaan en JBM gehaald.. Na de fles geen gehuil maar een voldaan jongetje zonder krampjes! Ook vandaag de gehele dag geen krampjes gehad.. en zonet na 3 dagen (ipv 4 of 5) gepoept!

Hoop dat het zo blijft en dat hij vanaf nu iedere dag of om de dag kan poepen!

Weer een hele blijde moeder :p

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ooooh wat fijn dat het nu goed gaat! Hopelijk is het nu verholpen en kan hij voortaan zonder krampjes normaal poepen.

3. Ruben

Ruben Actief lid

3 jan 2008
    171
    0
    0
    Ja hoop ook echt dat het zo blijft en niet omslaat.. wat je dan ook wel eens hoort. Ik hoop dat zn andere kwaaltjes nu ook verdwijnen!

Trouwens is die JBPM echt maar 4 weken houdbaar? Iemand ervaring mee?

4. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    EN heb je al kontakt gehad met je huisarts of met het CB?

Ben heel benieuwd.

Groetjes Lin

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De Friso van nu lijkt echt helemaal niet op de Frisolac van vroeger, dus ervaringen uit het verleden tellen niet voor nu...

6. Monica87

Monica87 Lid

7 jan 2008
    62
    0
    0
    moeder
    soest
    ik heb er inderdaad ook last van, toen ik bv gaf iedere dag een a twee poepluiers geel, en nu een week over op fv en ze poept heel moeilijk 1 keer 3 dagen en ook krampjes enz.. word er een beetje moedeloos van ook is haar poep donkergroen e kleiig..
    wat helpt?
    ben naar dokter geweest die zegt doodleuk als ze een week niet poept moet je terug komen..
    ik ebruik nu nutrilon omneo maar die lijkt ook niet echt te helpen..?

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je nog maar een week over bent op kunstvoeding, dan is het het handigste om je kindje gewoon tussendoor aan te leggen. Waarschijnlijk heb je te snel afgebouwd, waardoor haar darmpjes niet goed konden wennen. Moedermelk laxeert, en maakt de poep meteen weer soepel.

8. Ruben

Ruben Actief lid

3 jan 2008
    171
    0
    0
    Ik had zaterdag nog wel gebeld met het 0900 nummer maar ze kon me verder ook niet helpen dan wat ik al wist.. ik heb toen besloten JBPM te halen en door de voeding te mengen...Gelijk na de 1e fles geen krampen meer.. en tot nu ook niet meer gehad. Zijn ontlasting is nu zelfs al om de dag en dat na 4 dagen JBPM gebruiken.

Ik heb nu gewoon een ander kindje gekregen! Zn urine stinkt niet erg meer en zelfs de droge plekken op zn gezichtje zijn aanzienlijk minder geworden. Ik vermoed doordat hij zn afvalstoffen niet goed kwijt kon en niet lekker in zn vel zat hij er allemaal kwaaltjes bij kreeg... opzich ook wel logisch!

Ik denk ook niet dat het cb mij een goed advies had kunnen geven .. ik heb nu zoveel verhalen gelezen en blijk toch iedere keer weer dat ieder kindje anders reageerd op dingen. De 1 krijgt juist een verstopping van JBPM en de andere raakt er van in de diarree en weer een ander doet het er heel goed op! Het is echt een kwestie van proberen.. maar ja, als moeder van haar 1e kindje ben je daar nog niet zo hele goed in! :)

Ik gebruikt nu Nutrilon Omneo en 1 + een beetje schepje JBPM sinds ik dit gebruik heb ik een kindje zonder krampjes en die sinds vandaag om de dag poept.

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    He gelukkig! Ik ben blij dat het nu weer goed gaat! :D

10. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Wat heerlijk voor Ruben en voor jullie natuurlijk en gelukkig dat het eigelijk met zo iets simpels is op telossen.

Groetjes Lin

11. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    @Ruben...wat fijn dat de kleine zo goed reageert met jbpm....maar wat ik me afvraag als ik zo de meeste "ervaringen" lees....waarom al zo snel overgaan op probeersels?

elk mens raakt wel eens "verstopt" en dat gaat ook weer over....

tis heel vervelend voor zowel jou als moeder als zeker voor de kleine als ie verstopt is, maar waarom zo vaak direct overstappen op iets anders, of medicamenten erbij geven?

tis een heel normaal en natuurlijk iets als je overstapt van het een op het ander dat de kleine er "last" van kan krijgen in de zin van verstopping en soms zelfs van diaree...

geef de kleine gewoon de "kans" aan veranderingen te wennen hoe zielig het soms ook is, maar tis vaak nog zieliger om constant te veranderen van voeding, dingen te gaan geven in de hoop de verstopping te verhelpen, terwijl het lichaam dit vaak zelf doet...

in uitzonderlijke gevallen kun je altijd de kleine "helpen" dmv temperaturen....vaak zie je dat de kleine dan wel "poept" en dit na 1 of 2 keer zelf zal gaan doen....

gr.smoekie

12. augustus

augustus Niet meer actief

13. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Wij geven sinds een week nu "kindicol" van VSM, naast de Friso Comfort en ik heb sinds een dag of 2 het idee dat de ontlasting wat minder hard is... Maar goed, we zijn ook die "magische" 3 maanden grens net gepasseerd (ok net een dag), dus wie weet is dat het wel gewoon...

14. Ruben

Ruben Actief lid

3 jan 2008
    171
    0
    0
    Beste Smoekie,

Mijn zoontje poepte steeds minder.. dus hij had er niet eventjes last van nee al zeker meer dan een maand en het werd steeds slechter ipv beter. We hebben de buik gemasseerd, we hebben meer water toegevoegd, we hebben zeker wel geprobeerd het met de thermometer te stimuleren maar als je zoontje daar niet op reageerd en je ziet dat het steeds slechter met hem gaat wil je en ga je wat anders proberen. Me zoontje had niet alleen last van verstopping maar kreeg doordat hij zn afvalstoffen niet goed kwijt kon last van een zeer droge huid op het gezichtje en berg.. ook had hij ontzettend last van maagzuur. Ik heb toen een middeltje van de ha gekregen maar daar stond ik niet helemaal achter dus het jbpm geprobeerd .. dat is een natuurlijk product. Ik ben dus niet overgestapt op andere voeding maar heb een heel klein schepje jbpm toegevoegd aan zijn voeding en ben heel erg blij dat ik dat gedaan heb... ik heb nu een blij kindje die zn ontlasting op een normale manier kwijt kan! :D

15. manonneke1

manonneke1 Nieuw lid

14 jan 2008
    1
    0
    0
    Hallo ruben

wij hebben het zelfde probleem gehad, onze dochter is pre/dysmatuur dus mochten wij niks geven.
    wij kregen de goude tip uit het ziekenhuis van de coufeuse afdeling.
    een half theelepeltje MAISKIEMOLIE (verkrijgbaar bij grote AH winkels)
    door de fles en na een paar uur gegarandeerde poep luier.
    wij geven dit ongeveer om de 2 dagen. smorgens in 1 fles en na 3 uur zijn de darmen weer leeg.

probeer het en laat even weten. we hebben met deze tip al heeeeeeeel wat baby's van de krampen en verstopping afgeholpen.
    niet te veel uiteraard anders lopen ze leeg.

dit is een tip uit het ziekenhuis dus veilig.
    wel MAISKIEMOLIE!

succes

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Maar maiskiemolie is een stuk allergener dan jbpm en daarom niet zo geschikt!

Deel Deze Pagina