welke fles als je 210+7 wilt geven?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sassie1980, 10 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,
    Ik heb een fles van Difrax en ben daar erg tevreden over.
    We hadden het idee dat ons mannetje nog wat honger had, terwijl hij 5 flessen van 180+6 krijgt. Maandag voor controle naar het CB geweest en nu had hij ook iets meer mogen groeien. Nu mogen we ook wel eens 210+7 geven, alleen heb ik nu een flessenprobleem...

De fles van Difrax is voor 250 ml, maar als ik 210 ml water erin doe en dan uit de poedertoren 7 scheppen erbij wil doen, dan past dit niet in de fles. Ik moet dan eerst de helft erin doen en schudden voor ik de rest erbij kan gooien.
    Nu had ik bij de Etos gespaard met babyzegels en een Bibi bredehals fles van 250 ml gratis gekregen en nu lukt het wel om alle poeder erbij te gooien, maar mijn mannetje kan niet goed drinken uit een bredehalsspeen? Hij zuigt de speen vaccuum en zelfs op standje 1 (thee) van de 1-2-3-speen drinkt hij alles binnen 5 minuten op!

Iemand een tip/advies welke fles is kan aanschaffen? Een fles van meer dan 250 ml en dan geen bredehals als het kan?

Groetjes Saskia

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Liever geef je geen hoeveelheden melk die boven de 200-210cc uitkomen per keer. 250cc per keer is echt extreem!
    Van die hele grote plenzen melk zijn niet goed voor je kind, de maag kan er enorm van oprekken, waardoor je kind gaat overeten.

Het is ook niet voor niets dat er niet meer in die fles past!

Beter is om gewoon wat vaker een wat kleinere fles te geven.

3. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier past het wel in de Aventfles.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Die is ook met een brede hals...

Maar 250cc in één keer, dat is echt teveel!

5. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Dirksmama, als je mijn tekst beter had gelezen, dan had je gezien dat het op advies van het CB is! En dat we 'wel eens' 210+7 mogen geven, dus als ons mannetje erom vraagt. Als we gewoon 180+6 geven, dan zou hij elke 2 a 3 uur wel een fles willen en dat zou op 7 flessen per dag uitkomen? Lijkt me niet handig voor zijn ritme, dan komt hij niet aan slapen toe. We geven hem de eerste 2 flessen 210+7 en de overige 3 flessen 180+6 en alles gaat op. Hij was niet voldoende gegroeit, dus dat is toch een teken dat hij meer nodig heeft.

Judith, is die fles van Avent niet met een bredehals-speen?

6. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik ben laatst toen ik in Utrecht was mijn luiertas kwijtgeraakt (en weer gevonden....)
    maar ik moest dus snel even een winkel in om luiers en een fles te kopen en toen heb ik een difrax fles gekocht van 330 ml
    die was van de DA winkel

zelf gebruik ik die van Avent

7. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Sassie, ja Avent is brede hals. Als hij uit die difrax fles goed drinkt, dan misschien toch die aanhouden en voor die grotere hoeveelheid dan toch eerst de helft schudden voor je de rest erbij doet?
    Het is wat omslachtiger, maar dan heb je wel de fles/speen die hij prettig vindt.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Met 3 maanden is 6-8 voedingen nog heel normaal hoor. En met meer flessen op een dag komt een kind ook voldoende aan slaap toe.

Een kind kan zelf heel goed aangeven hoe vaak het een voeding nodig heeft, volpompen met een grote hoeveelheid is niet gezond, erg vreemd dat een CB met zoiets komt.

9. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Ik ga straks even naar de Etos en dan zal ik wel kijken of ze ook een grote fles van Difrax hebben.

Pete zuigt best wel hard en de speen van een bredehals wordt dan helemaal samengedrukt om de minuut, dat drinkt niet echt handig. Vandaar dat ik op zoek ben naar een normale fles.

Dirksmama, ons zoontje is erg actief/druk en heeft altijd al vooruit gelopen op het eetschema. Hij heeft gewoon meer energie nodig om net zoveel te groeien als zijn leeftijdsgenootjes. Hij zit qua lengte en gewicht al onder het middelde en nu was zijn gewicht iets minder gestegen als het volgens de curving van de lijn moet zijn. Vandaar dat hij van het CB wel meer voeding mag hebben.
    Pete slaapt al sinds hij 5 weken was de nacht door, vandaar dat het erg moeilijk is om dan overdag meer dan 5 voedingen te geven. En ik ben een voorstander om het ritme van je kindje te volgen, vandaar dat we hem pas zijn eerste flesje geven als hij wakker is. En 's ochtends gaat hij na zijn fles van 180+6 huilen om meer, hij heeft dat echt honger en niet alleen zuigbehoefte. Nu we zijn 1e en 2e fles 210+7 geven is hij meer voldaan. Met een speen S drinkt hij dit binnen 25 minuten op. Na zijn fles is hij dan nog een uur aan het spelen in de box of wipstoeltje en gaat dan weer slapen tot zijn volgende fles. Meestal krijgt hij om 08.00-12.00-15.30-19.00-22.30 een flesje.

Groetjes Saskia

10. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Geef anders voeding voor hongerige baby's

11. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Ja ik vind da ook!
    Mijn zoontjes is ook 3 maanden en Kind en Gezin vond dat 180 ml ruim voldoende is voor zijn leeftjid. Ik weet het niet zeker maar heeft jouw kindje niet een grote zuigbehoefte in plaats van hongerbehoefte?
    Ik heb da hier ook met Nikolaj, na zijn flesje huilt ie even omdat je het wegtrekt als het op is maar ik werd aangeraden door Kind en Gezin om dan onmiddellijk zijn tutje te geven en wat rond te lopen met hem en ja hoor, hij protesteert dan niet meer hoor. Hij heeft zeiden ze een enorme zuigbehoefte en dan is het tutje geven ideaal. Hij maakt ook smakgeluiden en steekt zijn vuistje vaak in zijn mond. Kind en Gezin zei dat ie algauw behoefte zal hebben aan fruitpap. Mss kun je daarvan een beetje geven in plaats van zo veel melk?

Groetjes Edelweisje

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dames, ik wil niet vervelend doen, maar Sassie heeft al 3 keer uitgelegd waarom ze extra voeding geeft...

@Sassie: Mijn ervaring met de Avent flessen is dat ze niet of nauwelijks vacuum zuigen. Via de speen en de witte rand komt er voldoende lucht om dat tegen te gaan. Ik zou dan wel een gewone speen erbij kopen, en geen 1-2-3 speen, want die gaan erg snel met gewone voeding. Ik weet helaas niet of er smalle flessen zijn die groter zijn, zo ja, dan hoor ik het ook graag want 210/7 en ook nog Ntrix past echt niet.. :)

13. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Jeetje wat een ophef zeg, haar zoontje zal het inderdaad wel nodig hebben en als hij te weinig groeit en aangeeft dat hij honger heeft kan het waarschijnlijk echt geen kwaad hoor.
    Denk dat zij echt wel aanvoeld (moeder gevoelens) wat haar kindje nodig heeft.
    DAn kan ze wel beginnen aan voeding voor hongerige baby's maar dat heeft weinig nut als je kindje te weinig aankomt

Mijn zoontje is net 2 maanden en zit ook al op de 5 flessen van 180+6+ 3jhpm
    Ieder kind is anders.

Maar om even ontopic te komen
    Ik gebruik ook avent flessen en Quinn zuigt ook al een gek maar nooit vacum gezogen eigelijk. Past ook een hoop in de fles. Misschien eentje kopen om te uit te proberen of een keertje van iemand anders proberen?

14. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Dat probleem hadden wij ook met de difrax fles toen we overgingen op 210 + 7.
    Toen zijn we de avent fles gaan gebruiken en dan wil het zonder problemen!

(was wel even wennen voor ze, met die bredere speen, maar binnen een paar daagjes waren ze gewend)

15. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Oh ja, en ik zie dat je het over de 123 speen hebt. Die kun je ook beter nog niet gebruiken, dat is een papspeen (En voor oudere baby's die iets minder zuigkracht hebben)

Misschien is de speen 1 of 2 een betere optie.

16. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Was niet de bedoeling om zagerig over te komen hoor.
    Als hij erg actief is heeft ie idd meer nodig vandaar mijn stelling om te beginnen met fruitpap of groentenpap. Van dikkere melk zal hij mss wat opgepoeft zitten en achteraf mss weer vlug honger en da's ook niet de bedoeling.

Ik gebruik spenen van avent, momenteel nr. 2 omdat dit niet te vlug gaat en ook niet te traag.

Gr.

17. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Hier gebruiken we dodiflessen, daar past het ook makkelijk in. Ik geef Jasmijn ook weleens 210 + 7

18. stiekel

stiekel Bekend lid

hoi hoi

hahaha hier is ook zo'n hongerlap in huis.
    meneer krijgt nu 180/6 van forte, maar heb afentoe het idee dat hij daar niet genoeg aan had.

heb nu met de wijkverpleegkundige (leuk woord voor scrabble trouwens)gebeld en mag er van af nu wat nutriton aan toe voegen.
    word het melk een beetje dikker van, alleen weer wat lastiger met de speen.
    doordat het wat dikker is moet ik als de fles bijna leeg is er even een andere speen op draaien anders krijgt meneer de fles niet leeg.
    maar daar redden we ons wel mee.

groetjes sandra

ps even off topic.

een vraagje aan dirksmama word jij nu nooit moe van jezelf?
    volgens mij weet jij alles beter.

sorry hoor maar ik word daar niet goed van

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik word eerder moe van zorgverleners die met zulke slechte adviezen komen en dan ook nog geloofd worden.

20. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Wie heeft hier de wijsheid in pacht?
    *zucht* Gaan we weer................... 8)

Deel Deze Pagina