Help Help Slaapproblemen! Wij wanhopig!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamadieneke, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamadieneke

mamadieneke Actief lid

6 jun 2009
    205
    0
    0
    mama
    zuid-holland
    hey,
    ja das een hele goeie van je, maar niemand wil hem, het klinkt en is heel zielig, maar bij mijn moeder/vader mag ie altijd komen! maar de rest........schoonouders daar gaat ie volgende week een daagje heen omdat we (papa en mama) bij diana moeten zijn in het ziekenhuis omdat ze geopereerd wordt 1,5 uur rijden hier vandaan en moet er iemand bij dr op de achterbank terug. plus dat ik er zelf graag bij ben. En dat is de 1e keer dat hans alleen een daagje/ochtendje bij schoonouders is in 1,5 jaar ruim!!! schandalig he... maar ja wat doe je er aan.... ( lijkt me wel eens heerlijk een weekje in een hotelletje zonder kids..... )

2. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    mijn dochter heeft ook vanaf de geboorte slaap problemen ben nu begonnen met melatonine en ze is niet 1x wakker geworden mischien kun je dat proberen

3. p1982

p1982 Niet meer actief

ow wat herkenbaar
    wij hebben dit ook al 7 weken met onze dochter, sliep altijd van 19-730 maar nu niet meer
    ook echt gillen en van alles al geprobeerd

gisteren naar een mesoloog geweest, blijkt ze niet tegen citrusvruchten te kunne, ze eet sinds 8 weken ofzo best veel manderijnen en overgevoelig voor kleur en zoetstoffen en ze heeft zo vaak antibiotica gehad dat haar hele lichaam van slag is
    nu 3 middeltjes mee gekregen en over 6 weken terug komen

je mag me ook pb=en

4. mamadieneke

mamadieneke Actief lid

6 jun 2009
    205
    0
    0
    mama
    zuid-holland
    Moge,

Het was 1 groot drama wederom vannacht, rond 23uur begon hij, tot aan 4uur toe.... 7 uur daarna wakker, dus wel 3 uurtjes kunnen slapen... pffffff

p1982 welke plaats is het, want ik heb geen auto overdags?
    groetjes

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Heeft hij wel eens bij je ouders geslapen? Hoe slaapt hij daar? Mijn zoontje slaapt bij mijn moeder echt als een roosje... dat doet mij beseffen dat het gewoon een slaappatroon is wat er in is geslopen ('s ochtends heel vroeg wakker worden in ons geval).

6. p1982

p1982 Niet meer actief

een mesoloog zit door heel nederland, waar wij zijn geweest was in het oosten zou gewoon op google eens kijken

7. mamadieneke

mamadieneke Actief lid

6 jun 2009
    205
    0
    0
    mama
    zuid-holland
    Heey,

Hij slaapt idd dan wel eens bij mijn ouders, maar daar is het het zelfde, jankt ie ook alles bij elkaar... helaas...

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Mamadieneke: bloedtesten om allergie op te sporen testen beneden de 4 jaar meestal negatief, waarvan een heel groot deel dus vals negatief: de allergie is er wel, maar niet aan te tonen in het bloed.
    Om die reden zijn wij dus bij een bioresonantietherapeut geweest om de allergie op te sporen. Heeft hier veel rust gebracht :)

Verder: een weekendje ergens anders logeren klinkt leuk, maar dat soort dingen zou ik pas gaan doen als je zeker weet dat het niet fysiek is. In de eerste plaats heeft hij jou en je man gewoon nodig als hij niet lekker is en in de tweeede plaats helpt het geen zier. Hier sliep Thirza bij de gastouder meestal wel door, (maar ging dan ook laat op bed pas, als ze daar logeerde), maar bij ons deed ze dan weer gewoon wat ze altijd deed: de hele nacht spoken :(
    Hij was al op z'n oortjes gecheckt door een KNO?

9. mamadieneke

mamadieneke Actief lid

6 jun 2009
    205
    0
    0
    mama
    zuid-holland
    Hey, Jep hij loopt bij de kno. heeft sinds aug. buisjes (die er nog in zitten vrijdag nog gechekt bij de huisarts) En neusamandelen geknipt. Verder is hij ook veel ziek, maar ja weinig slaapt komt ook niet ten goede aan je weerstand. Ik ga vannacht lekker bij mijn moeder slapen! Heel fijn dat daar nog een bed staat! Diana (die ook snachts door hans steeds wakker wordt) slaapt lekker een nachtje bij oma (daar is ze op woensdag altijd overdag) En manlief neemt hans een nachtje alleen aangezien hij morgen toch vrij heeft. En donderdag draaien we het om, hij bij mijn moeder slapen en ik nachtdienst zeg maar. Heb het ziekenhuis vanmorgen wel gebeld, heb een afspraak voor 16 feb staan, maar echt we kunnen niet meer.... kunnen we 4 febr. pffff nog 1,5 week! De ass van de poli stond er versteld van dat hij nog niet is opgenomen om de nachten eens na te kijken/chekken...... Hopelijk kan dit eens, want echt normaal is het niet natuurlijk. Morgenochtend horen jullie me weer, ga zo naar moeders en dan ben ik niet online. Wel echt super dat jullie zo meeleven!!!!

10. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

nee vind t ook niet normaal dat jullie zo lang moeten wachten!
    Sterkte!
    Knuffels aan jullie!

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je bent niet de enige.
    Wij zijn al weken wakker, meestal begint het midden in de nacht, kan 1 uur zijn of 3 uur of 4 uur en dan is zoonlief wakker zo'n 2 tot 3 uur. Ook alles al geprobeerd.

Wij laten dus niet zo krijsen; 't kind gaat kapot. Hij mag aan de borst, bij ons in bed, mee naar beneden etc. En dan is het wachten tot hij oogjes wrijft en dan mag hij aan de borst in slaap vallen en hevel ik hem over naar zijn eigen bed.

12. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Pfff ik heb niet alles door gelezen maar wat klinkt dat dramatisch zeg...ik heb echt met jullie te doen zeg.

Zou het helpen als je als hij snachts wakker wordt hem een kleine flesje te geven?
    Ik weet dat mijn broertje daar heel lang snachts behoefte aan heeft gehad en dan van 12 tot 7 uur smorgens door sliep, na een tijd vroeg hij er vanzelf niet meer om.

Klaar wakker en vrolijk zijn bij binnenkomst is Tara ook, die is gewoon blij als je haar kamer in komt, alleen is dat dan wel smorgens om half 9, en niet snachts om 12 uur ;)

13. zogelukkig

Kan je hier wat meer over vertellen?

Waar zit die kinderarts?
    Moest je dochtertje overnachten in het zh?
    Wat bedoel je met slaapmedicatie?

Mag ook per pb.;)

14. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    heel veel sterkte gewenst! ik weet hoe je je voelt en slaap regelmatig ook bij mijn moeder om bij te tanken.
    onze zoon is nu 2 en naar een peuterbed gegaan, en het gaat stilletjes aan wat beter...maar hier een vriend van buurmeisje uit afrika (nu 3 mnd hier) die zegt dat seth een "spirit" ziet, zoals hij het noemt..ze zijn nu bezig om m weg te krijgen, en toen de afrikaanse buurman zei dat zn kracht afnam, ging seth ook beter slapen...

hier ook alles geprobeerd, en het mat je af, put je uit, en het wordt totaal onderschat.. een beetje slaapgebrek hoort erbij zeggen ze dan..
    nou je hele functioneren wordt er zo sterk door aangetast, dat is niet te geloven..

ik hoop echt voor je dat er snel verbetering komt, echte tips ofzo heb ik niet omdat je ook al zoveel geprobeerd hebt.
    slaap lekker bij als je het nodig heb en als het kan!

15. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Dat is niet niets allemaal zeg! Misschien een tip die iets kan doen maar slaapt je zoontje nog in het ledikant? Misschien de zijkanten afdekken met een lakentje? Heb hier ontdekt dat dat voor mijn dochter wel wat baat heeft die immers al in een eenpersoonsbed slaapt maar heb het hoofdeinde afgedekt.
    Mocht het toch medisch zijn waar het wel naar klinkt dan veel sterkte en hopelijk vinden ze gauw de reden.

16. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    #36 Chebu, 25 jan 2011
    Laatst bewerkt: 25 jan 2011
    Als ie nu vanaf 16.00 moe is, waarom stop je hem dan niet een uurtje in bed? En dan 's avonds wat later?
    Onze zoon doet z'n middagslaap rond 14.00-16.30 en gaat dan 's avonds standaard tussen 21.00 en 21.30 naar bed.
    Wij hebben ruim 21 maanden slaapproblemen gehad, is medisch binnen en buiten gekeerd, maar er was niks. En nu heeft zich dit ritme ingezet en onze zoon is veel alerter, opgewekter, niet meer moe etc. Hij heeft ruim 1,5 jaar bij ons in bed geslapen en nu slaapt hij in een peuterbed in z'n eigen kamer met deze slaaptijde. Soms vraagt hij nog om melk 's nachts, geen probleem. Flesje erin, en meneer slaapt door tot 08.00. Het zijn een beetje rare, onconventionele tijden en vooral niet Hollands, maar het werkt hier super en het voornaamste: geen nachtelijke krijsbuien meer.

Nu zitten we trouwens wel in de fase dat hij geen middagslaapje meer wil doen. Dan gaat hij rond 20.00 naar bed.

Ons 2e zoontje is een heel ander kindje. Dat is echt een slaapkop. Die leg ik om 22.00 na de laatste fles op bed en wordt dan pas weer rond 07.30 wakker:$ Dat heeft onze eerste nooit gedaan.

17. zogelukkig

Ik wou dat dat hier het euvel was Chebu. Hier mag zoon ALTIJD slapen als hij moe is en dan gaat hij 's avonds gewoon later, slaapt dan ook vaak beter. Hij mag ook altijd melk als hij dat wil. Drinken en slapen altijd op verzoek; ik ga een kind dat maar 6 uur geslapen heeft 's nachts overdag niet wakker houden zodat er dan 's nachts wel goed geslapen zal worden, werkt niet; moe is moe en dan mag je slapen.

18. mamadieneke

mamadieneke Actief lid

6 jun 2009
    205
    0
    0
    mama
    zuid-holland
    Hey,

Hans krijgt altijd nog een fles om 2300 (ong. als mijn man naar bed gaat) Dus echt honger lijkt het me niet. En overdag naar bed is een drama, leg ik m bv rond 9 uur even op bed 30 min. niet langer anders slaapt ie heel de dag niet meer. Kinderwagen slaapt ie ook niet bv effe boodschapje halen. Als ik wel eens een auto heb en ik ga weg met de kids dan valt hij in de auto op de terug weg in slaapt, en is hij heel de dag niet meer in slaap te krijgen ook niet als ik m pas rond 2 uur of later in bed leg. Als we 'gewone' dagen hebben gaat ie rond 12 uur naar bed en dan 1330 wakker. Als ik m dan probeer om 16uur op bed te leggen, 1 groot gekrijs en gegil drama, dus das ook geen optie... Van mij mag ie slapen hor! Hans mag niet bij ons 1 bed, 1 omdat hij er zelf een feestje van maakt, 2 dan slaap ik helemaal niet meer omdat ik álles hoor, en 3 manlief draait nog al ruig met zijn armen als hij zich omdraait en ik dus zelf ook vaak een mep krijg in mijn gezicht en wij willen graag ook wat prive!. Wel hebben we heb al op onze kamer in zijn eigen ledikantje laten slapen maar ook dat werd 1 groot drama waar bij meneertje een feestje bouwt, van neus en haren trekken. ons bed kan geen kant op in de slaapkamer, en t ledikantje past er dus strak tussen. Dus ja dan houden de opties aardig op. Vannacht heb ik heerlijk geslapen bij mijn moeder! Hier ging t redelijk van 2230 tot 2330 wakker en gillen, toen4 van tot 530.(om 430 nog flesje gehad) En toen 8 uur wakker.
    We zullen idd eens kijken naar een peuterbedje, al gok ik niet dat dat het probleem is, omdat het al 1,5 jaar slaapdrama is. Maar ja wie niet waagt.....

19. zogelukkig

fwqHFTFRFFA ff`fa TXTYTY R ` c3

20. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Meid wat een ellende zeg, voor jullie en voor hem.

Misschien nog een gedachte waar je iets aan hebt: oververmoeidheid maakt slapen moeilijk, door teveel adrenaline blijft je kind te druk en slaapt hoogstens een heel kort slaapje om direct weer heel alert wakker te worden.

Misschien kun je juist proberen overdagslaapjes te introduceren door te proberen hem te laten wennen aan "gedwongen rust", liefst zelf in zijn eigen bedje maar ieg zonder prikkels op zijn eogen kamertje? Met jullie hulp eerst: troosten, sussen, voorlezen, samen liggen, op schoot, weet niet wat inm jullie situatie past?
    Steeds ietsje rustiger en ietsje langer? Dat is volgens de methode van Ria Blom, op zich bedacht voor kleinere kindjes maar wel vertaalbaar naar jullie situatie denk ik.
    Wennen aan rust betekent dan na een paar dagen ook wat tot rust lomen en dan misschien een slaapje? En slaapjes overdag zorgen dan uiteindelijk hopelijk voor gezonde slaap 's nachts?

Het gaat er dan om zijn oververmoeidheid - die hij ongetwijfeld heeft, toch? Net als jullie... - te doorbreken.

Deel Deze Pagina