Hallo, wij zijn nu bijna 1 jaar bezig om zwanger te worden. 2 1/2 week terug zijn we naar de huisarts geweest, omdat mijn cyclus alsmaar onregelmatiger wordt. De HA wil dat mijn man zijn zaad laat controleren (wij wachten nog op de uitslag), en ik nu een temp- cyclus bij ga houden. Vandaag is het 80 dagen geleden dat ik ongesteld ben geworden. Ik kan dus ook nog niet beginnen met de temp- cyclus. Over 1 1/2 week verwachten wij de uitslag van het onderzoek. Maar zien of ik dan al mijn periode heb of nog niet.
Ja dank jewel. Je hoopt natuurlijk altijd dat het soepel verloopt, maar dat gaat duidelijk niet voor iedereen op.
Meid, bijna een jaar bezig met zwanger worden en nu al 80 dagen geen ongi? Ik zou zeggen niets niet nu temp. bijhouden maar een verwijzing voor de gyn vragen! Want wie weet hoe lang het nog gaat duren voordat je je ongi gaat krijgen. In het zh kunnen ze heel goed dmv inwendige echo's bekijken hoe het er bij je voorstaat. Ook checken ze in het zh op veel meer dingen je bloed. Ik krijg steeds hoe langer hoe meer het idee dat veel huisartsen het stukje vruchtbaarheid heel leuk vinden om te doen, maar er de ballen verstand van hebben. Ik loop in het ziekenhuis en heb nog nooit serieus temp. lijsten bijgehouden en dat is mij ook nog nooit gevraagd. De fertiliteitsarts zegt dat ze net zo goed via die echo's kunnen bekijken of ik een eisprong heb en dan ook nog of het een beetje een fatsoenlijke eisprong is. Btw, mijn aversie tegen huisartsen die maar een beetje lopen te klooien en doktertje te spelen komt doordat mijn huisarts mijn bloed had gecheckt en zei dat ik gewoon spontaan zwanger kon worden. Dat terwijl nu blijkt dat dat helemaal niet kan, althans, niet zonder hormonen! Blijkt dat die klojo niet eens mn progesteron had geprikt... Zucht... Sorry voor dit frusti berichtje, maar ik kan er echt niet meer tegen dat ha's proberen mensen met vruchtbaarheidsklachten proberen af te schepen en het zelf wel ff willen gaan oplossen... Hoe waren eigenlijk je andere cyclussen? Igg veel succes gewenst!
Volgens mij is zo´n onregelmatige cyclus een goede reden om eens langs de gyn te gaan. Zeker als je zwanger wilt worden! Succes!
Hoi Maartje, het lijkt idd wel op een frustratie berichtje. Waar ik trouwens ook helemaal in kan komen. hier mijn cyclus sinds vorig jaar: 12 april gestopt met de pil: 14 april ongesteld 5 dagen -> toen na 32 dagen weer ong. voor 4 dgn. toen na 29 dgn ong. voor 6 dgn -> na 37 dgn ong voor 7 dgn -> na 43 dgn ong voor 5 dgn -> na 35 dgn ong voor 6 dgn -> na 37 dgn ong voor 5 dgn -> na 59 dgn ong voor 6 dgn -> En vandaag is dag 80 en nog niet ongesteld. Ik denk dat het verstandig is dat ik wacht met naar huisarts gaan totdat de uitslag van het onderzoek van mijn man binnen is. Daarna laat ik mij niet meer afschepen. Ik wil doorgestuurd worden naar de Gyn. Wie weet wat er allemaal mis kan zijn
Meis kijk even in mijn onderschriften naar mijn cylcussen, was ook geen touw aan vast te knopen. Ik ben door mijn huisarts na een jaar doorgestuurd en bleek PCO te hebben. Cylcus is heel goed te regelen met medicijnen. Op je strepen staan hoor en succes!
er was idd geen touw aan vast te knopen als ik het zo bekijk. het is nu natuurlijk afwachten hoe het verder verloopt. maar ik zal zeker nu op mijn strepen gaan staan.
vandaag 86 dagen geleden dat ik ongesteld ben geweest. Ik hoop dat de uitslag van mijn mans vertiliteitsonderzoek snel komt, dan kan ik ook weer naar de HA. Ik hoop toch zo dat er niets aan de hand is met een van ons.
Ben het helemaal met Maartje eens. Bij mij zou het ontpillen zijn. Maar blijkt dus ook een foutje in de hormoonhuishouding te hebben. Nou een HA kan hier dus niets mee. Was blij dat ik dus echt heb aangedrongen voor een verwijzing. En helaas bleek mijn voorgevoel te kloppen dat er iets niet goed zat. Dus meid bellen voor die verwijzing. Want ms moet je nog zo lang op allerlei onderzoeken wachten. En dit is alvast een stapje. Als alles toch o.k is bij de gyn, is dat voor jezelf ook een geruststelling. Succes.
hoi Miepje, ik kan wel zeggen dat ik er niet raar van op ga kijken, wanneer blijkt dat er idd iets aan mankeert. Maar toch is het wel moeilijk om de stap te zetten. Het is idd ook zo, dat wanneer alles goed is, je wel wat geruster bent. Dan moet ik er van uitgaan dat het gewoon allemaal wat langer duurt. Maar toch is het moeilijk en frustrerend allemaal.
Tjeetje 80 dagen, dan zou ik ook echt graag een doorverwijzing krijgen naar de gyneacoloog... Ik weet hoe het voelt als je cyclus steeds langer wordt... Erg vervelend en onzeker,, en wanneer je dan ook nog zwanger wilt worden dan wordt het helemaal een lastig verhaal... Ik heb zelf pco, en ben toch al 2 keer bevallen van een kleine dus houd vertrouwen... suc6 meid... Catheleine...
toen wij 5 maanden bezig waren werd ik al door gestuurd omdat ik helemaal niet ongie werd! en loop dus inmiddels alweer bijna een jaar bij de gyn..
Het is ook nog zo dat de gyn alle onderzoeken ivernieuw doet. Dus de uitslagen van de HA waar je nu op wacht tellen vaak niet eens mee, dus ik zou echt aandringen op een doorverwijzing. Succes meid!
morgen ga ik bellen met de HA, of de uitslag al binnen is, en om een afspraak te maken voor vrijdag. het lijkt wel eindeloos