help help!

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by keina, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. keina

keina Bekend lid

Mar 30, 2009
    675
    0
    0
    hoi hoi

in overleg met het cb mocht ik met mijn zoontje beginnen met fruit, groente, en pap.
    nu krijgt hij vanavond in zijn laatste fles (22.30uur) voor het eerst pap.
    en morgen ochtend rond 9.30 zijn eerste hapje fruit.

maar wanneer begin je dan met de groente? mag dat ook morgen gewoon rond een uurtje of 16 uur? een paar hapjes. of wat dat te veel van het goede?

en de pap doe je dat alleen in de laatste fles voor het slapen?

liefs
    keina

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi Keina,

Hoe is het gegaan met de papfles en het fruit? Als Ivo hieraan gewend is en hier wat meer van eet dan mag je ook met wat groenten beginnen hoor. Veel plezier!

Groetjes Linda

3. keina

keina Bekend lid

Mar 30, 2009
    675
    0
    0
    hoi hoi

nou de eerste keer pap was nog even wennen, want meneertje wou niet de standenspeen want stand 1 vond hij al vrij groot.
    toen speen 2 opgedaan (avent) en toen dronk hij wel, maar de rijstebloem bleef een beetje achter.

toen volgende dag fruit gedaan, daar moest hij zoals elk kind erg aan wennen. hij krijgt nu elke dag een paar hapjes zodat hij aan de smaak en idee kan wennen.

volgende avond weer een papfles gemaakt van 210/7 + 3 grote scheppen rijstebloem. maar omdat meneertje nog half sliep vond hij de standen speen prima, dus het was zo op, zelfs een beetje te snel (6-7 min).
    maar nu kwam hij wel om 3 uur al! en hij had echt honger! heeft toen een fles van 200 leeg gedronken (180/6). ( en anders kwam meneertje altijd na een fles van 210/7 om 5 uur pas, ik had gehoopt met de rijstebloem dat hij een uurtje langer zou gaan slapen en niet 2 uur korter!)

en nu is het zo, overdag drinkt hij bijna niet heel slecht zelfs, gisteren om 7 uur 70 cc daarna heb ik met heel veel moeite om 13.30 90 cc erin gekregen daarvoor wou hij echt niet.
    om 17.45 heeft hij 150 cc gedronken, om 22.15 210/7 + 3 scheppen rijstebloem helemaal op en om 3 uur 180/6

en vandaag om 6.45 180/6 + rijstebloem maar heeft daar maar 120cc van gehad, toen om 12.30 een fles aangeboden en daar heeft hij 130 cc van gehad. en de rest moet ik nog zien.

en overdag moet ik echt hem in de houdgreep leggen om hem een fles te geven. en dat is heel vervelend, want op kdv is het een probleem want het lukt hun niet, mijn man lukt het niet, dus ik moet altijd zelf de fles geven, kan hem nooit even een middag bij iemand onder brengen want hij drinkt niet! en mij lukt het meestal toch nog wel om bij hem wat na binnen te brengen

morgen weer na cb ben benieuwd wat die zeggen, want het lijkt wel dat hij qua voeding dag en nacht omgooit!

hebben jullie nog tips! want het is heel vervelend dat hij overdag niet drinkt, en ik ben bang dat hij vocht te weinig krijgt op die manier!
    hoe snel droogt een baby van 4 maand uit?
    hij heeft wel prima plasluiers, en is heel vrolijk!

alleen eten en slapen is een drama

hij weegt nu ongeveer 7,5 kilo en is 67 cm (dus groeien doet hij wel)

sommigen adviseren gewoon net zolang wachten tot hij echt honger krijgt, maar werkt dat wel, en is dat wel gezond?

liefs
    keina

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi Keina,

Voor het gevoel van verzadiging is het belangrijk dat je zoontje niet te snel drinkt. Een goed drinktempo is 15-20 minuten. Wanneer het sneller gaat wordt de zuigbehoefte niet bevredigd en kan je kindje eerder komen voor de volgende voeding.

Je kindje mag met 4 maanden 5 flessen van 200 ml (180 ml water/ 6 schepjes). Dit is een gemiddelde hoeveelheid. Sommige kindjes drinken minder en zijn ook tevreden. Het belangrijkste is dat je zoontje tevreden is en goed groeit. Zo te lezen doet hij dat wel.

Heb je nog contact gehad met het consultatiebureau? Qua vocht en voeding zou het fijn zijn als uw kindje per 24 uur wel ongeveer 700 ml drinkt.

Groetjes Angelique

5. keina

keina Bekend lid

Mar 30, 2009
    675
    0
    0
    ik ben bij CB geweest, en die dachten dat een periode is.
    want hij groeit super goed, en is ontzettend vrolijk en tevreden,
    want hij is nog geen vier maanden en weegt 7370 gram en is 66 cm.

hij moest minimaal 450 cc binnen krijgen om niet in problemen te komen.
    maar daar komt hij makkelijk aan.
    dus even aankijken, want fruit eten gaat ook al super!

gisteren kwam hij weer om 5.15 dus dat is wel fijn!

ik kijk het ff aan, ook gaven ze als tip wel om de 4 uur aanbieden, en als die niet wilt het niet op te dwingen!

dus we zullen zien

BEDANKT!

6. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Fijn dat het goed gaat!
    Groeten Angelique

Share This Page