Beste voedingsdeskundige, Ik heb een zoon van 3 maanden en een week. Ik kan maar geen hoogte van hem krijgen en hij is heel erg hongerig. Ik geef hem 180+ 6 scheppen + 1,5 nutriton. Als hij wakker is dan drinkt hij zowat om de 2,5/3 uur. Ik heb ook al geprobeerd Forte te geven, maar dat geeft geen verandering. Ik geef dus veel te veel. De laatste fles geef ik om 23.30 uur, maar vaak komt hij dan nog om 4 uur. Soms lukt het gewoon de speen te geven. Dan komt hij om 6 uur. Vandaag het volgende schema: 6.00 8.45 13.30 15.00 17.30 Ik weet niet meer wat ik moet doen. Hij blijft krijsen totdat hij melk krijgt... groet, mamaT
Hoi, Je zoontje mag totaal per 24 uur 1 l klaargemaakte melk hebben. Bijvoorbeeld 5 flessen van 200 ml, 180 ml water met 6 schepjes voeding (en evt. Nutriton). Dit kunnen bijvoorbeeld ook 6 voedingen zijn van 165 ml, als je kindje nog liever 6 voedingen heeft. Eventueel wat extra water in het flesje of tussen de voeding door kan helpen voor tijdelijk een wat voller gevoel. Hoe is het drinktempo? Een goed drinktempo is 15-20 minuten voor een voeding. Wanneer het sneller gaat wordt de zuigbehoefte niet bevredigd en kan je kindje ook eerder komen voor een volgende voeding. In dat geval kan je kijken naar een speen met een kleiner gaatje. Groetjes Angelique