Help! Help!

Discussion in 'Flesvoeding' started by Fairytale, Mar 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Echt ik weet gewoon niet meer wat ik hiermee aan moet..

Mijn zoontje drinkt al weinig.. hij krijg 5 x160 aangeboden.. maar drinkt op een dag misschien maar 600/650..

PER FLES zijn we ALTIJD een uur of MEER bezig..
    Ik weet niet meer hoe..
    stop ik de speen in zijn mond, gaat hij lachen! en dan ineens gaat hij weer huilen.. wacfht ik even, zit hij te happen op zijn truitje en zijn handje.. hij heeft wel honger. Maar hij drinkt gewoon ZO LANGZAAM of gewoon NIET. Ik weet het niet meer.. k maak me zon zorgen dat hij veelste weinig binnen krijgt op deze manier

2. adi

adi Niet meer actief

Check even of het geen spruw is! Of laat het even door de huisarts checken,

Een uur over de fles is inderdaad lang. En ik herken je verhaal heel erg, Melisa was ook zo'n baby die wilde wel drinken, maar had er eigenlijk ook geen zin in.
    We moesten haar elke keer stimuleren als ze stopte met drinken, dit kun je doen door onder zijn kin te masseren,zodat ie slikbewegingen maakt. Dit herrinert hem om verder te gaan drinken. KA heeft mij uitgelegd dat dit geen vorm van 'dwingen tot doordrinken' is, maar dat prematuurtjes gewoon kunnen vergeten om verder te drinken, of dat ze te moe worden en even geprikkeld moeten worden.

Wat je ook kunt doen is, als hij even treuzelt of stopt, hem rechtop zetten, laten boeren, even weer alert maken en dan de fles weer aanbieden.

Als je je erg zorgen maakt, bel ook met je kinderarts! Die begrijpt je zorgen echt! (als het goed is), en kan misschien helpen.

3. adi

adi Niet meer actief

Oh, mijn ervaring is dat het ook kind-eigen is. Mijn dochtertje was dus precies hetzelfde als jouw zoontje. In het begin vergat ze zelfs te ademen als ze aan het drinken was.

Ze is inmiddels bijna 20 maanden, eet en drinkt prima, maar is nog steeds heeeeeeel laaangzaaaaam hiermee.
    Ze eet haar boterham echt in muizenhapjes en geniet daar ook van. Ze kan ook gerust anderhalf uur aan tafel zitten eten, vindt ze helemaal niet erg. terwijl broer en zus hun eten naar binnen sjorren en weer verder willen rennen 9en die waren beide hele gulzige drinkers in het begin). Ik zie hier echt patronen ontstaan inmiddels, en ben ook overtuigd dat elk kindje een eigen karaktertje heeft en deze vanaf het begin laat zien.

4. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

He adi

bedankt voor je reactie..
    Ik denk ook dat het inderdaad kind eigen is, mijn moeder zei dat ik vroeger ook zo langzaam was, en deed dat als kind ook.

In het begin dacht ik steeds, het word vast beter, omdat hij nog klein is, EN te vroeg geboren..
    Maar nee. Hij is ook zo snel afgeleid..
    Ik denk niet dat hij spruw heeft, want dat heeft hij al gehad.
    En toen reageerde hij heel anders..
    Hij heeft echt soms gewoon zin om te spelen tijdens het drinken. En hij krijgt nu door, dat hij een eigen zinnetje begint te krijgen.
    Hij krijgt steeds meer door.. Ik probeer gewoon niet tegen hem te praten tijdens de voeding. Op een duur geeft hij het op. Is wel zielig maar het is niet anders. En als hij gaat huilen en je gaat lopen, gaat hij weer lachen. Zijn pijnhuiltje is anders..echt lastig soms

5. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,059
    2,201
    113
    Brabant
    groeit hij goed? volgt hij zijn eigen lijn? is hij vrolijk en alert? poept en plast hij goed? is zijn huid goed? dan is het toch prima??

Hier veel zorgen gehad om het drinken, enorme spugen en de groei van elize (van 4840 naar 4200 in de eerste week).
    En toen ze eenmaal begon te groeien, bleek dat ze gewoon haar eigen lijn volgde en prima aangeeft wat ze wel wil drinken en wat niet.

sorry verder geen tips, behalve idd even goed checken of hij spruw heeft.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het belangrijkste waar je naar kijken moet is niet de input, maar de output.

Groeit hij goed volgens zijn lijntje? Is hij vrolijk, ontwikkelt hij zich naar verwachting? Plast hij goed?

Dan kan het wel eens zijn dat ie gewoon wat minder nodig heeft dan gemiddeld om het gewenste resultaat te bereiken. Vooral omdat hij wel vrolijk is aan de fles. Anders zou ik wel bij de huisarts langsgaan om de oortjes eens te laten checken (oorpijn is een beruchte reden voor slecht drinken - je kunt het thuis al checken, als ze na een paracetamol beter drinken dan hebben ze tijdens het drinken ergens pijn en kun je beter naar de huisarts om alles te laten nakijken).

Daarnaast zou het ook aan het tongriempje kunnen liggen. Als dat kort is dan is het moeilijker om uit een fles te drinken (het is ook een belangrijke reden voor het mislukken van borstvoeding). Huisartsen zijn soms te huiverig om er iets aan te laten doen, maar het even laten klieven van een tongriempje kan er soms voor zorgen dat een kind veel beter en makkelijker drinkt. En ook bij het leren praten kan een te korte tongriem flink in de weg zitten (om het nog maar niet te hebben over het zoenen als ze verkering krijgen).

Het kan ook zijn dat een andere fles of speen verschil uitmaakt voor hoe het drinken gaat. Maar naar je moeder luisteren is hier wel een goede tip: als papa of mama hetzelfde deed zou het ook wel eens de aard van het beestje kunnen zijn.

Share This Page