Gedeeltelijk afbouwen

Discussion in 'Borstvoeding' started by Panda81, Feb 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,422
    446
    83
    Limburg
    Vanaf morgen ga ik de bv gedeeltelijk afbouwen. Ik heb 3 maanden op het werk gekolfd en ik merk gewoon dat het steeds moeilijker wordt om de voedingen bij elkaar te kolven. Ik had een voorraad in de vriezer maar die is inmiddels ook op. Als ik het nu wil kolven dan moet ik op mijn werk kolven en dan thuis 's avonds en op mijn vrije dagen ook nog elke keer tussen het gewone voeden door minimaal 4 keer. Vooral de energie die het me kost breekt me vreselijk op.
    Nu wil ik vanaf morgen (dan is onze meid 6 maanden) 1 voeding gaan vervangen voor kv en dan over ong een week nog een voeding. De ochtend, avond en evt nachtvoedingen wil ik nog zelf blijven doen zolang dat mijn productie nog op peil blijft

Maar nu is mijn vraag, hoeveel kv ik dan ong moet hebben. Als ze afgekolfde melk drinkt dan drinkt ze 220cc meestal leeg, soms laat ze wat cc staan. Moet ik nu ook rond de 220 cc voor kv geven of minder omdat het wel zwaarder op de maag ligt.
    Hoop dat jullie me kunnen helpen met deze vraag.

Vind het wel jammer maar voor mezelf is het de beste beslissing, dat weet ik zeker. Ben al trots op mezelf dat ik het 6 maanden heb volgehouden en gedeeltelijk wil ik ook nog zo lang mogelijk door blijven gaan.

2. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,064
    3,859
    113
    Ik zou gewoon kijken hoeveel je kindje drinkt van de kunstvoeding. Gewoon 120 ml + 4 ofzo klaarmaken en als ze alles opdrinkt, gewoon steeds 30 ml erbij, beter dan dat je de helft kunt weggooien.
    Dan zie je vanzelf hoeveel ze wilt.
    Ik combineer zo'n 3 maanden nu en eigenlijk wisselt het hier gewoon met hoeveel hij drinkt. Ik begin dus meestal met een wat kleinere hoeveelheid en maak er steeds een beetje bij als hij nog honger heeft.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Geen wonder dat je het niet bij elkaar gekolfd krijgt. 220cc per fles is extreem veel! Is dat echt wel wat ze nodig heeft, of heeft ze gewoon last van het doordrinkeffect dat kinderen die borst gewend zijn met flessen kunnen hebben?

Als je kindje 6 maanden is mag het bijvoeding. Ik zou helemaal geen kunstvoeding te gaan bijgeven als je niet genoeg kolft. In je afwezigheid kan je kind bijvoeding krijgen in de vorm van bijvoorbeeld wat groente. Als je kind geen verhoogd allergieriscio heeft mag een bordje yoghurt ook. En ik zou kijken of ie prties per keer niet wat minder kunnen. 150-180cc is als je een goede (newborn!!!)speen gebruikt en de fles wordt borstvriendelijk aangeboden doorgaans meer dan zat.

4. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,422
    446
    83
    Limburg
    Nou nee, met 150 tot 180 is ze dan meestal echt niet tevreden en als ze genoeg heeft dan stopt ze ook. Ze spuugd ook bijna niets uit en heeft ook niet overdreven poepluiers dus denk ook niet dat ze teveel drinkt. Als ze bij mij drinkt drinkt ze goed door dus ik verwacht dat ze dan wel ong hetzelfde binnenkrijgt.
    Bijvoeden zijn we net mee begonnen sinds een paar dagen. Heb zelf verschillende allergieen dus wil dat rustig aan doen dus voordat dat echt een voeding vervangt duurt wel even.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Is het dan niet handiger om eerst bijvoeding goed te laten lopen en de kunstvoeding over te slaan? Dat geeft vaak meer problemen dan groente bij allergieen namelijk.

6. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,422
    446
    83
    Limburg
    Dat gaat niet omdat ik niet genoeg gekolft meer krijg. Heb nu ook ha voeding in huis. Bijvoeding zijn we echt pas sinds een paar dagen mee gestart dus dat eet ze nog maar heel weinig.
    Dus ik hoop dat het zo toch goed gaat lopen.

Share This Page