Help! Herket iemand dit? Peuter weigert staan/lopen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kimmy, 24 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0
    Pfff wat moet ik hiermee?

Dochter ruim 3,5 jaar weigert sinds ze wakker is te staan en te lopen. Zegt pijn aan de voet/enkel te hebben? Direct in bed zei ze het en heb haar dus even eruit getild naar beneden en even op stoeltje laten ontbijten. Toen zouden we aankleden en begon ze weer. Als ik haar wil neerzetten trekt ze beentjes in en hard huilen. Nu op bank gelegd en weigert eraf te komen. Ook even getest of ze een koekje kwam halen of de iPad maar doet ze ook niet. :(

Snap er niks van. Als ze zit is er niks aan de hand en bijdehand als altijd. :p gisteravond was er niks aan de hand en rende ze nog rond. Ze zei wel dat het door trampoline kwam daar heeft ze zondag ongelukje gehad, maar maandag nog heel stuk gewandeld en niks aan de hand en gister leek ook niks aan de hand.

Iemand een idee?

2. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Misschien door haar enkel gegaan oid? Ik zou het bij de huisarts even na laten kijken.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Tsja, ik zou geen topic op ZP openen maar de HA bellen...

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als je peuter niet wilt staan, ook niet om iets leuks te halen, zou ik idd naar de huisarts gaan.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou even naar de huisarts gaan en laten checken. De reden die ze zelf aangeeft, is mogelijk waar, maar kan ook goed dat ze dat aandraagt omdat ze zich dat moment kan herinneren dat ze zich pijn heeft gedaan, terwijl het op een ander moment gebeurd is, (mogelijk vannacht ergens tegenaan getrapt in haar slaap?).

6. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Heeft ze pijn aan beide benen?

Ons zoontje van 3,5 heeft dit ook al twee keer gehad en we zijn er al eens mee naar de huisartsenpost geweest. Bij ons ook bij het opstaan al niet willen lopen of verschoond willen worden (Inmiddels al zindelijk hoor). De middag er voor had hij heel hard en van een redelijk hoogte gesprongen. Ze hebben toen een echo gemaakt van benen en knieƫn maar konden niets vinden. We moesten paracetamol en ibuprofen tegelijkertijd geven en toch zo veel mogelijk laten bewegen.

De consultatiebureau arts waaraan ik het kort daarna voorlegde dacht aan coxitis fugax, een tijdelijke ontsteking aan het heupgewricht door vallen of stoten vaak. Na 2 dagen ging het stukken beter in ieder geval.

Maar goed, misschien is het bij jullie kindje wat anders hoor.

Beterschap

7. Janna

Janna Fanatiek lid

Tja, je kunt het even een dagje aankijken. Als ze echter niet wil komen, ook niet om iets leuks of lekkers te halen, heeft ze waarschijnlijk inderdaad pijn. Dan zou ik toch de ha bellen.

8. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0
    Bedankt voor de reacties en meedenken.

Uiteindelijk eind vd ochtend overstag gegaan en bleef ze lopen. Ze leek opgelucht. Denk dus iets van groeipijn of dat ze verkeerd heeft gelegen vannacht en bij het wakker worden pijn voelde en haar voet uiteindelijk niet meer durfd te belasten. Uiteindelijk rent ze weer rond en valt het gelukkig mee. :)

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Gelukkig maar! Ik denk altijd maar een peuter doet iets niet voor niets, pijn is meestal ook gewoon pijn. Maar niets ernstigs gelukkig ;)

Deel Deze Pagina