Een cyste?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Williams, 29 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Williams

Williams Lid

10 aug 2011
    18
    0
    0
    Vijf weken geleden ben ik bevallen van een heerlijk mannetje; ik ben een hele trotse moeder! Vijf weken geleden ook begonnen met bv. Mijn zoontje is 3 weken te vroeg geboren en had ook een groeiachterstand. Zijn zuigkracht was niet optimaal. Dus ben toen gelijk begonnen met kolven. Na 3 dagen kolven had ik al een enorme overproductie. Bijna 1 flesje per borst. Veel te veel. In 1 week had ik 6 ijsklontzakken in de vriezer liggen met bvmelk. En daarnaast ook nog genoeg in de koelkast staan. Kraamzorg heeft toen geadviseerd om te gaan minderen. Dit heb ik gedaan..kreeg toen enorme stuwing. Had heel veel pijn. Bijna ontsteking. Rood, dik, warm. Veel ijs, koolbladeren etc. Na 2 weken langzaam afbouwen (dit omdat ik het echt totaal niet zag zitten om door te gaan met de bv) ben ik gestopt. Nu anderhalve week later zit er in mijn rechterborst, middenboven, een enorme harde bobbel. Die pijn doet. Heb al vanalles geprobeerd..masseren..heet douchen..etc. Maar de bobbel blijft keihard en pijnlijk. De pijn trekt door naar mijn oksel. Nu ben ik vrijdag naar de dokter geweest (dacht..heb een bvontsteking). Maar nu denkt de dokter dat ik een cyste heb. Moet as dinsdag naar het ziekenhuis voor een echo.

Ik maak me erg veel zorgen. Heb gewoon angst voor wat er op de echo te zien is. Mijn zusje is vorig jaar tijdens haar zwangerschapsverlof heel plotseling overleden aan een hersenbloeding. Heb dus gewoon heel veel angst..weet dat het leven zomaar afgelopen kan zijn.

Ik draag een hele strakke bh. En elke dag douche ik 2x om de borst te masseren. Ik heb een soort van branderige pijn. In de borst. Nu dus afwachten. Wie heeft er ook wel eens een cyste gehad?

2. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ik heb zelf al acht keer een borstontseking gehad, ook door overproductie. Ook ik had harde knobbel in de borst het was een abces er zat pus in en dat is er met een drain uitgehaald. Nu geef ik weer bv ( ander kindje) en nu nergens last van doir de juiste begeleiding. Ook nu heb ik nog harde schijf in de borst maar dat gaat nooit meer weg zij de arts, mijn borsten zijn beschadigd door dit alles maar toch geef ik nu al 4 maanden bv met Suc6 ik denk dat je je niet te veel zorgen moet maken hoor, wat ook goed werkt is een warme pittenzak, en doorvoeden eigelijk ook, je borsten moeten leeg en je kindje kan dat als de beste, wat je kan doen is doorvoeden totdat alles achter de rug is en dan langzaam afbouwen want met abrupt stoppen maak je de klachten vaak veel erger. Ik heb dat ook gedaan en ik heb weken met pijn gelopen ik zou het zo nooit weer doen. Wens je heel veel Suc6

Deel Deze Pagina