Hoeveel aanbieden in een flesje?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Robin88, 27 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    Komende vrijdag ben ik voor het eerst een avondje weg maar hoeveel bv moeten we onze kleine man aanbieden in een flesje?
    Laatst hebben we om te oefenen een keer 150 gegeven en dat drinkt hij helemaal op. Hij begint dan wel te kreunen op het laatste... Maar oh wee als je dan de fles afpakt dan heb je een klein speenvarkentje :p

2. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Om bij benadering te bepalen wat er ongeveer in de fles zou mogen gebruiken we als richtlijn de rekenregel voor flesvoeding (tja, het is niet anders). We gaan dan uit van 150 cc voeding per kg lichaamsgewicht gedeeld door het aantal voedingen per 24 uur. De hoeveelheid die je met deze rekenregel uitrekent, is voor borstvoeding aan de royale kant! Als je baby hiervan laat staan is dat helemaal niet erg. Even een rekenvoorbeeld: een baby van 5900 gram die 7 keer drinkt.
    150 cc x 5,9 (kg) delen door 7 (voedingen) = 885 cc delen door 7 = ongeveer 125 cc per fles. Het kan zijn dat de baby genoeg heeft aan 90-100 cc. Prima! Er zijn zelfs baby’s die bij de oppas alleen de ergste honger/dorst wegdrinken (40-50 cc per keer) maar als mama weer beschikbaar is, wordt de schade rechtstreeks ingehaald. Je hoeft je dan geen zorgen te maken. De rekenregel is geen doel op zich! Blijf je kind observeren: is je baby tevreden, zijn er voldoende plasluiers… dan gaat het goed.

Veel plezier met je avondje weg!

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zou eens kijken hoeveel borsten je per keer aanbiedt? 1 of 2?
    Als je de boel leeg kolft, hoeveel haal je er dan uit?
    Met de kolf krijg je er minder uit dan je kindje zelf, dus ik zou daar net overheen gaan zitten.

Mijn dochter heeft heel lang 50 a 60 cc per flesje gekregen.
    Ik zou zeggen kijk gewoon naar je kindje ipv naar kunstvoedingsregels ;)

4. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Hier nog zo'n kleine man die de hele fles met gekolfde melk leegdronk... En nog binnen afzienbare tijd ook... :$

Daarna eens gekeken voor n andere fles (en nog gevonden ook :cool:) en nu drinkt hij ongeveer volgens de rekenregel van fv (soms ietsje meer, soms ietsje minder maar t scheelt niet veel)... En gewoon netjes 15 a 20 minuten erover doen nu... :D

Dus evt zou je daar ook naar kunnen kijken, want met bv komen ze (iig de mijne) beter aan zn zuigbehoefte dan met n flesje... En daar zou t probleem van t wegnemen van t flesje mee opgelost kunnen worden... ;) Wellicht is t n poging waard...

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Volgens mij dronk ze hier rond die tijd 140cc.
    Hier altijd aangeboden wat ik kolfde en soms liet ze iets staan.
    Op haar max. heeft ze 180cc gedronken, langste tijd 160cc.

6. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    Kusjesmamma: Ik kom met de berekening uit op 225 :$ Arm kind knapt uit elkaar hihi. Maar zoals je ook al zegt het zijn fv richtlijnen en hij mag gewoon laten staan. Bied wel minder aan want dit krijgt hij zeker weten niet op.
    Het is ook maar 1 voeding die ik niet kan geven (helaas wel de laatste voeding) dus hij kan 's nachts gewoon weer bij mij komen!

Maartje: Overdag drinkt hij meestal aan 2 borsten. Als ik kolf krijg ik er nog geen 30 uit maar ik krijg geen tsr dus dat zal daar wel aan liggen!!

Mama4life: Meneer werkt binnen 5 min 150 cc weg. En oh wee als je probeerd om tussendoor even een pauze te houden en te boeren! Alsof je hem slacht!!!! Als je hem dan de fles terug geeft pakt hij hem met beide handjes vast en laat niet meer los :p
    Ook in een speciale fles van medela heeft hij hem zo leeg. Hij zuigt gewoon zo hard :$

Red: Dan zat ik met mijn 150 nog niet zo heel ver ervanaf :)

Bah ergens vind ik het leuk om even een paar uur uit huis te zijn maar van de andere kant kijk ik er zooooo tegenop :)
    Ben gewoon nog niet langer dan een uur zonder hem geweest en 's avonds valt hij lekker bij mij in slaap onder het drinken. En nu moet hij het met zo'n stomme fles doen :( Voel me alweer helemaal schuldig, ben toch een muts hahah.

7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier drinkt ze ook maar 60-100cc uit een flesje. zoontje dronk toen wel 200 cc uit de fles.

8. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Zoon heeft hier altijd uit de fles gedronken (kon niet aan de borst ivm prematuriteit/verkeerdre drinktechniek ... ) en dronk met drie maand zo'n 120 à 150cc per keer en dit zo'n 6 keer per dag.

Nu met 5,5 maand drinkt hij flesjes van 210 en dit vijf keer per dag.

9. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    Bedankt allemaal voor de reacties :)

Zat er met mijn 150 dus nog niet zo heel erg naast. Denk dat ik vrijdag de fles gewoon vol gooi (is net iets meer dan 150 dan geloof ik) en dan ben ik eens benieuwd of meneer ook zijn bed inwil daarna. Als het te weinig blijkt te zijn dan meld hij zich wel voor een nachtvoeding :p

Deel Deze Pagina