Baby bijna 8 weken wil savonds niet in bed. Tips?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sasja88, Mar 9, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sasja88

Sasja88 Fanatiek lid

Aug 21, 2017
    1,812
    1,256
    113
    Female
    Groningen
    Hoi dames. Hebben jullie misschien een gouden tip? Mijn dochter van bijna 8 weken wil sabonds niet in haat bedje. Overdag geen probleem maar als ze rond half 8 een flesje krijgt en huilt van vermoeidheid is ze met geen mogelijkheid in haar bedje te krijgen. Ik wieg haar ook weleens en dan valt ze bij me in slaap maar zodra ik haar dan weg leg is ze binnen 5 minuten weer wakker en gaat rond lopen kijken en gaat niet slapen.
    Dit kan dus zo doorgaan tot half 11 ongeveer..
    Als ik haar savonds in de draagzak heb gaat het prima dan geef ik haar later op de avond een flesje en gaat ze gelijk slapen.

Voor nu werkt de draagzak dus maar hebben jullie een tip zodat ik haar straks kan leren lekker savonds in haar eigen bedje te laten slapen tot de fles van half 11 zeg maar?.

Mijn oudste dochter sliep altijd goed weet ik nog dus dit is vreemd voor mij haha.

2. Annefien

Annefien Bekend lid

Jan 4, 2021
    596
    359
    63
    Female
    Mijn beide kinderen kon ik ‘s avonds in die eerste maanden niet in hun bed leggen terwijl ze overdag wel in hun bedje konden slapen. Ze wilden dan echt bij me zijn en sliepen heerlijk op mijn buik.
    Zo rond 4 maanden sliepen ze ‘s avonds in hun eigen bedje. De omslag ging vanzelf, ze wilden niet meer lekker op mijn buik/borst slapen maar werden juist wakker, om zich heen kijken en bleven niet meer stil liggen dus toen hebben we ze ‘s avonds in hun eigen bed gelegd.
    Bij mijn kinderen was dat ook het moment dat de krampjes pas echt minder werden of weg waren dus dat zal ook mee gespeeld hebben.

nizzie86 and Sasja88 like this.
  3. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Hier gingen ze ook pas rond de 3/4 maanden s avonds rond 19.00 naar bed. De eerste paar weken sliepen ze s avonds heerlijk beneden op mij of in het mandje in de box. Na de laatste fles gingen ze dan wel goed slapen in bed.
    Zou ze voor nu lekker beneden laten en genieten dat ze nog zo klein is en bij je slaapt. Voor je het weet is dat ook weer voorbij!

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,960
    15,002
    113
    Bij je houden en overdag positieve ervaringen met bedje blijven houden.

Met een strijd in de avond ga je t:

A) niet redden (die baby houdt t langer vol dan jij)
    B) geef je dat bedje een wrange bijsmaak en ben je nog meer de pineut.

Waai maar met de wind mee en zie t als een marathon.

R sliep 16 weken bovenop mij omdat hij extreem verborgen reflux had, ook die slaapt nu probleemloos in zn bedje.

Spokende G er gelijktijdig bij in die eerste 16 weken maakte t wel lastig maar die sliep dan uiteindelijk dan maar op de bank ernaast. Nouja slaap is slaap zullen we maar zeggen.

Die slaapt overigens ook weer gewoon in dr bed (met spookfases erdoor).

Je kan wel ff kijken of je geen signalen herkent van verborgen reflux, dat wil soms nog wel eens een irritant addertje onder t gras zijn waar je overdag in t begin weinig last van hebt maar wat als een soort olievlek op allerhanden momenten vervelend kan doen.

Sasja88 likes this.
  5. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

Jun 11, 2018
    5,314
    4,385
    113
    Female
    Bij je houden. Ze zijn zo klein en hebben je nodig. Hier sliep ze de eerste maanden overdag alleen op mij. Veel in de draagzak gehad. Ineens was het over en wilt ze alleen nog in bed.

6. Sasja88

Sasja88 Fanatiek lid

Aug 21, 2017
    1,812
    1,256
    113
    Female
    Groningen
    Dank jullie!!!! Blij met de reacties dat het er dus gewoon nog even bij hoort :). Ik dacht al dat ik iets niet goed deed ofzo... haha. Dan laat ik haar savonds gewoon lekker bij me en merk vanzelf wel met 3/4 maanden of ze er aan toe is. Ik heb gelukkig nog verlof tot ze bijna 4 maanden is dus dat scheelt ook weer. :D

Mammavantwee likes this.
  7. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

Jun 11, 2018
    5,314
    4,385
    113
    Female
    Je baby bij je houden kan nooit verkeerd zijn. Je bent juist goed bezig hoor :) Het loopt allemaal wel weer los. En dan komt de dag dat je wilde dat ze nog even bij je kwamen knuffelen haha.

Sasja88 and nizzie86 like this.
  8. Marlena

Marlena Fanatiek lid

Mar 27, 2015
    1,677
    1,788
    113
    Denk je dat je het hartstikke goed doet! Hier lukte in bedje slapen ook echt niet, ook niet overdag. Hij lag altijd te slapen bij ons in zijn babynestje (overdag) of in de wandelwagen. Hij ging 's avonds pas naar bed als wij ook naar bed gingen, en dan moesten we bij hem blijven totdat hij in slaap viel (en ja dat duurde vaak minimaal een uur;)). Pas na 4 maanden ging het vanzelf wat beter, en ineens kon/wilde hij juist alleen nog maar in zijn eigen bedje slapen! Ik dacht ook dat ik het hem zo nooit goed aanleerde en het nooit ging lukken, maar blijkbaar komt het echt vanzelf. Dus voor nu gewoon lekker veel knuffelen met de baby!

Sasja88 likes this.
  9. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

Jul 5, 2016
    4,696
    4,304
    113
    noord holland
    Ik kan me herinneren dat onze dochters ook 's avonds veel bij ons wilde zijn. Hadden ook geregeld nog krampjes dus wilde graag rondgelopen worden. We probeerden ze op een gegeven moment wel in de box te slapen te leggen als ze bij ons in slaap vielen. Weer wat later kon het ineens wel.

Sasja88 likes this.

Share This Page