Help het leed dat schoonouders heet!!

Discussion in 'De lounge' started by flowertje, Mar 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

Apr 25, 2006
    2,179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Ukoldaatje..bij zo'n schoonmoeder zou mijn bloed ook koken zeg...niet normaal!! Helaas zo'n oma gehad (mijn vader had ook zo'n moeder)

Flowertje...er zijn nu eenmaal zulke mensen op de wereld...het draait alleen maar om hun en daar buiten hebben ze voor bijna niemand belangstelling behalve als het hun uitkomt. Het ligt niet aan jou en als je je er druk over maakt dan heb krijg je alleen maar ruzie. Ze zien je kids nu nog...al is het maar soms en wil je blijkbaar vaker.

2. topper12

topper12 Niet meer actief

Eigenlijk vrij logisch: als je te veel drinkt, voel je je daarna meestal niet zo heel lekker :D;)

Sorry, flauw van me. Helaas herkenbaar je verhaal. Zal niet eens beginnen over die van mij... Hoop dat je een manier kunt vinden om er mee om te gaan ipv te worden teleurgesteld :(

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    #23 Vlinder3, Mar 25, 2012
    Last edited: Mar 25, 2012
    Ooooh zo herkenbaar, schoonouders............

Hier begonnen tijdens de zwangerschap.
    Ze wonen hier 80km vandaan maar hebben een stacaravan 5 minuten hier vandaan waar ze van april tot oktober ieder weekend naartoe komen en heel de maand juli.
    Vorig jaar was ik dus zwanger tijdens hun vakantie en hameren er altijd op dat we elkaar vaak kunnen zien in de zomer.
    Nou dit was vorig jaar dus anders, in die 4 weken zijn ze 1x langsgeweest omdat mijn man had gebeld of ze kwamen eten en thats it. Ze verwachten wel van ons dat wij daar langskwamen.
    Maar goed het zij zo dacht ik...Helaas is er sinds mijn bevalling meer bijgekomen :(

-Mijn schoonzusje is 2 weken voor mij bevallen van een super stoer ventje en daar zaten ze bijna iedere dag in het begin.
    Ik ben bevallen en ze zijn 1x geweest op 3 weken tijd.

-Ze staan ineens voor de deur, mijn man is werken en ons meisje ligt te slapen. Ze komen binnen zien dat ze niet in de box ligt maar boven op bed en zeggen "Oooh ze slaapt? Nou dan gaan we weer":$

-Het zoontje van schoonzusje is sneller met rollen, zitten en staan en dat moet ik zo vaak horen "Kan S dit al?? D al wel he! Dan is S wel langzamer"

-Ons meisje had met 5 maanden ineens 2 ondertandjes dus ik wilde dit trots vertellen en hun reactie was "oooh leuk (op een niet interessante toon), ja bij D zie je ook wat maar die komen niet door"

-Als ze langs willen komen bellen ze eerst om te vragen of ze wakker is anders komen ze niet.
    (begrijp dat ze hun kleindochter willen zien maar wij zijn er ook nog)

-4 maanden na bevalling heeft de gyn mijn litteken van de knip weer open gehaald en geen belletje over hoe het ging niks.

-Wij hebben een lange weg af moeten leggen voor we ons wondertje in onze armen mochten sluiten maar als we vertelde hoe het ging of hoe de vorderingen waren dan haalden ze nog net hun schouders niet op maar vertelde het wel totaal omgedraaid tegen de buiten wereld.

-Ze bellen nooit om te vragen hoe het gaat en als ze dan eens een keer bellen dan vragen ze naar mijn man en hoe het met onze dochter gaat en ik.....tja ik ben de telefoniste:x

-Pas hebben ze een fotoboek gemaakt van de 2 kleinkinderen.
    Aan mijn schoonzusje hebben ze foto's gevraagt en aan ons niks.
    Fotoboek gezien en 3 kwart is D en 1 kwart is ons meisje, ook staat daar een foto in van haar 1e poepluier die mijn schoonvader heeft gemaakt in het ziekenhuis.
    Toen ik zei dat ze foto's hadden kunnen vragen kreeg ik geen antwoord. Dan hadden er iig leukere foto's ingestaan dan haar 1e poepluier en ook foto met trotse mama....
    Ook staan zwager, schoonzus en mijn man erin met kleinkind maar ik sta nergens op, terwijl wij mijn schoonvader al 'opa foto' noemen omdat hij constant foto's aan het nemen is als we ze zien (je wordt er helemaal gek van)

-Als er gebeld wordt als ik net met S bezig ben neem ik natuurlijk niet op. Gaat dan 2 tellen later mijn gsm weet ik al genoeg, dan zijn het mijn schoonouders....na 1 minuut gaat dan weer de huistel en weer een minuut later de gsm, zo 3x.

-Als er meer visite is als we bij elkaar zijn bepaald schoonvader bij wie ze zit en hoelang, nou dat gaat dus echt niet door.;)

Tja ik laat het hier maar bij want anders kalk ik het hele topic vol denk ik:)

Ik probeer het naast me te leggen maar dit lukt me niet altijd en vandaag had ik toevallig zo'n dag dat het me weer heeeeeel hoog zat....

Toch blijven we gaan want ons meisje heeft maar 1 opa (mijn paps is 11 jaar geleden overleden) en de oma's zijn trots en dan neem ik hun niet af. Ook voor ons meisje, we hebben een kleine familie, man heeft 1 broer en ik ben enigskind, ik heb 1 oom en tante waar we contact mee hebben de andere 2 spreek ik al jaren niet meer, mijn kant 2 oma's en 1 opa die aan het dementeren zijn, man zijn kant 1 oma maar woont 80km hiervandaan en de rest van de familie van mijn man zijn kant zijn niet zo close en zien elkaar 2x per jaar op de verjaardag van zijn vader en nieuwjaarsdag. Dus tja van de kleine beetjes moeten we het hebben zeg maar:)
    Mijn mams is een superoma!!:)
    Mijn man begrijpt wel dat ik er moeite mee heb maar hij is er nuchterder (schrijf ik het zo goed?) als ik.

Haha ik las iets over telefoongesprekken dat de vriend/man die afhandelt.......Hier precies hetzelfde, als mijn man thuis is geef ik de tel snel aan hem.:p

4. citta

citta Fanatiek lid

Nov 10, 2007
    1,023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    hoi Flowertje

fijn he zulke schoonouders
    toevallig heb ik er ook zo een
    pffffffffffffffff
    ken een heel boek over schrijven
    misschien verdien ik er nog geld mee ook
    maar het is niet leuk hoe ze doen vooral voor onze 2 kinderen
    en op fb en hyves de drukke en lieve oma spellen
    nou ze komt hier ook maar om de 8 a 10 weken langs
    en ze belt me man elke vrijdag op zijn werk op hoe het gaat met ons allemaal
    waarom belt ze mij dan niet op?????
    ook als de kinderen ziek zijn of zo of ik zelf belt ze me niet op
    ook mijn moeder lig nu plat in bed is door haar rug gegaan
    mijn moeder let 3x in d week op
    maar geen telefoontje van me schoonmoeder van hoe doe je nou met je kinderen nu je moeder last van haar rug heeft ??
    geen een telefoontje
    nooit eens een keer gevraagt mag ik opletten of zo
    nooit uit de eigen
    en ik vraag het niet aan haar
    ze gaf 2 weken geleden aan me man op zijn werk alvast voor de kinderen eenpaashaas enz voor pasen
    waarom komt ze gewoon niet savonds langs????
    echt rare dingen
    en als ze dan op bezoek is dan heeft ze over de andere 3 kinderen pfffffffffffffffff waar wij geen contact meer mee hebben
    alleen maar op haar en schoonvader;s verjaardag zien
    als ze niet toevallig op een andere dag komen

echt raar allemaal

ps = ik heb jou nog een privemail gestuurt over mijn 2 honden
    heb je die binnen gehad ?
    want ik weet niet of ik het goed gedaan heb
    ben niet zo handig

maar sterkte met je schoonouders
    en maak je niet al te druk het is moeilijk hoor
    ik maak ook altijd bonje met mijn man erover
    en ik denk dat hij het zelf ook wel inziet dat het niet normaal is
    maarja het blijft wel zijn ouders

wij zelf zijn al 7 januari voor het laatst op bezoek geweest ik vind het best zo
    en ze wonen hier maar 10 min lopen vandaan

5. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

Aug 22, 2008
    1,898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik ben blij te lezen dat ik niet enigste ben met 'leuke' schoonouders, bleh ik heb er ook een hekel aan!

6. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Hier ook ben ook niet zo blij mee maar het is meer me schoonmoeder dan me schoonvader.

Bij mij begonnen met ons kinderwens in 2009 ik had toen een miskraam gehad en o wat vond ze het erg.
    Na een paar weken waren mijn man en ik op vakantie in frankrijk.
    Daar een test gedaan en bleek toen zwanger maar goed gewoon lol gemaakt zonder alchol en minder sigaretten ( later gestopt met roken na me vakantie).
    Toen wij in frankrijk waren was het wielerronde bij mijn schoonouders ze wonen op een dorp dus dan heb je dat.
    Werd er door een 2 nichtjes van mijn man tegen mijn schoonmoeder gezegt dat ik zwanger was terwijl ik op die dag de test nog niet eens gedaan had maar goed schoonmoe nam het zo aan dat het zo was ze hadden dit op een foto gezien dat ik een buikje had en bla bla als die foto zie heb ik ook wel een buikje maar ja vakantie en veel eten en lol dus ja kom ik altijd aan.

Toen bij 9 weken zwangerschap bij me schoonouders opbezoek waren en mijn schoonmoeder mij kortings bonnen gaf voor pretpark moest ik deze weigeren want ja ga dan niet in achtbanen zitten, toen maar vertelt dat ik zwanger was o leuk kreeg ik te horen en dat was het.
    Ze nam het me zo kwalijk dat de nichtjes van mijn man het eerder wisten dan zij maar die nichtjes wisten het niet eens dat het ook echt zo was.
    Kon mijn schoonmoeder het maar niet wijsmaken dat ik het hun nooit vertelt had maar ze bleef hun maar geloven en bleef boos op me.
    Bij echo's zowel een foto of dvd keek er niet naar ging koffie zetten, rookte waar ik bij was enzv.

De hele zwangerschap werd er niet naar me omgekeken maar toen mijn zoon geboren was in het ziekenhuis mocht ik toen 1 iemand bellen om te komen kijken dus koos ik voor me ouders werd ze weer boos omdat ik niet haar had gebelt.
    Moet tog maar snappen dat mijn eigen moeder belangrijker is dan een schoonmoeder die niet naar me om heeft gekeken.

toen we thuis waren hup ze kwam binnen dook gelijk de box in waar me uk net in lag te slapen keek niet op of om naar me.
    voelde me echt de vrouw die haar kleinkind had gedragen en meer niet.
    de dagen erna kwamen me schoonouders heel vaak langs alleen maar voor me uk en ik bestond niet want me schoonma geloofde me nog steeds niet.
    Dit is tot de dag van vandaag nog steeds zo.

Verder komen ze nooit langs hier en moeten we altijd daarheen.
    ze roken bij me kind en krijg altijd een asbakje mee naar huis zo vies alchol drinken ze gewoon waar me uk bij is en geven hem ook een flesje bier enzv ik kan hier niks van zeggen want dan heb ik gelijk met me man ruzie want hij ziet dit soort dingen niet echt als een gevaar of iets maar me uk zal maar een slok bier nemen ofzo nou moet er niet aan denken.

nu mijn man en ik weer bezig zijn voor een 2de en we vertelde dat we zwanger waren of ze het stil wilde houden.
    Maar het ging mis dus maar verteld dat het een miskraam was en of ze het niet wilde vertellen aan de rest van de fam.

Nou had ik laast een feest van schoonpa die jarig was en hadden een zaaltje gehuurd ik daar heen nou heb de hele avond van verschillende mensen moeten horen van oja je had een miskraam ben je alweer zwanger?
    Had zo gevraagt of ze der mond wilde houden nou mooi niet dus.

Maar goed ken er nog wel meer verhalen maar kan er ook wel een heel dik boek over schrijven.
    Dus stop nu maar weer ben blij dat ik niet de enige bent en dat doet me goed.

Groetjes gaga

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Tja, ik rook zelf ook, maar dan wel buiten. En sorry, maar als mijn kerel zo laks zou doen, had hij ook echt een groot probleem hoor! Kom op zeg, een kind van 2 jaar een flesje bier geven (leeg of niet)! Hier heeft dochter een keer een leeg flesje van tafel gegrepen en aan d'r mond gezet, en toen ben ik al slightly pissed geworden omdat hij dat liet slingeren.

8. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Schoonma had hier vorige week nog een fraaie actie trouwens (een keer iets anders dan stiefschoonloeder).

Ging vrijdag met m'n moeder trouwjurken passen, dus schoonma gevraagd op te passen. Was geen probleem, wilde ze graag doen. Ze heeft net een paar weken d'r rijbewijs weer (was 4 jaar terug ingenomen ivm alcohol op achter het stuur, ze is nu anderhalf jaar nuchter), en sinds 2 weken een auto. Maar ik had dus al duidelijk tegen vriend gezegd dat ik niet wilde dat ze onze dochter mee zou nemen in de auto. Hij had dat ook tegen haar gezegd.

Komt ze vrijdagochtend, vraagt of de buggy en de autostoel klaar staan? Ja, buggy wel, autostoel niet. Begon ze te janken, en ik had d'r op d'r ziel getrapt en ze was zwaar teleurgesteld en weet ik wat nog meer, omdat ik gewoon eerlijk tegen d'r had gezegd dat ik het gewoon nog niet wilde hebben dat ze dochter meeneemt in de auto. "Ja, ik wilde alleen maar komen als ik haar mee mocht nemen, als ik dit had geweten was ik niet gekomen". Mijn eerste reactie hierop: prima, ga maar naar huis, we nemen 't meiske wel mee naar de winkels.

Tis nu dus wel duidelijk dat schoonma dus écht niet meer gaat oppassen hier, gezien ik niet wil dat mijn dochter bij haar in de auto zit. Ik heb zelf nog nooit bij d'r in de auto gezeten, dus laat staan dat ik mijn dochter zonder mij mee laat gaan.

9. miffy

miffy VIP lid

Jun 15, 2011
    7,746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    oooohw ik het het leed dat schoonouders heet
    hier helaas een vervelend schoonvader en een vervelende schoonstiefmoeder (ofzoiets) en die horen niet bij elkaar trouwens
    erg lastig soms!!!
    als we op visite gaan bij me schoonvader vooral dan zie ik er echt al een paar dagen tegen op (tijdens me zwangerschap ben ik er gewoon beroerd van geweest)
    ik kan ook nooit een telefoon gesprek met die man hebben, ik geef de telefoon ook zo snel mogelijk door
    maar ja het is en blijft familie denk ik dan maar......
    ben benieuwd hoe hij zal zijn als opa voor ons kindje

10. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Leg het naast je neer.....en laat ze hun leven lijden.

Hoe vervelend jij het ook mag vinden, je schoonouders vinden zien het niet dus waarom zou jij ruzie maken met je man om dit.
    Mijn schoonmoeder zien we ook 1 keer in de 2 a 3 maanden en mijn ouders iedere week. Het is niet anders en het maakt me ook niet uit het is nou eenmaal zo.

Share This Page