Vreemde situatie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door exciting, 28 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik ben morgen 9 weken zwanger :) :) :) En dol gelukkig!

Bij 7-8 weken de 1e echo gehad, en er was een kloppend hartje!
    Toen we in de wachtkamer zaten kwamen er twee uit ons dorp net de echo kamer uit! We schrokken ons alle 4 te pletter!
    Ik kreeg een tas mee met boekjes etc, en zij kreeg niks mee, wat voor mij betekende dat ze langer zwanger was dan ik!
    Ik kwam ze na het bloed prikken tegen bij een tankstation en ben ze toen achterna gereden (ik dacht dit kan geen toeval zijn). Ik heb ze in ons dorp gevraagd om hun stil te houden, en dit waren ze van plan te doen! Gelukkig maar..

Ik zit weekends graag even met mijn man en vrienden in de kroeg waar ik dan altijd een drankje nuttig. De afgelopen weken ben ik niet in de kroeg geweest ivm misselijkheid/braken/moe. Bij de kroegvrienden werd er al gauw gesproken over, ik denk dat ***** zwanger is, en mijn man kreeg al felicitaties naar zich toe geslingerd. Ook ik kreeg een felicitatie van iemand van de kroeg via de sms.
    Ik ben hier ontzettend kwaad om! Ik ben zelf nog zo bang dat het nog verkeerd gaat, en ik krijg al felicitaties terwijl ze de bevestiging nog niet eens hebben!

Nou kwam mijn man gister thuis, en vertelde dat een collega van hem had gezegd: wat leuk, je wordt pappa! Gefeliciteerd!
    Toen vroeg mijn man, hoe kom je daar bij? Nou van die en die ! Dat was dus degene die we tegen kwamen bij de verloskundige!!! :x
    Die heeft het dus wel door verteld, en ik weet zeker dat het niet bij die ene collega is gebleven!

Ik loop hier door het dorp met de hond niet op mijn gemak.. Ik heb het gevoel dat het hele dorp het al weet! En ik ben daar erg kwaad, verdrietig en teleurgesteld in omdat we het zelf graag wilden vertellen! We hebben de familie het bijna allemaal verteld voor het geval ze het van iemand anders horen!

Ik weet niet zo goed wat ik hier nu mee aan moet! Ik ga ze er zeker mee confronteren. We willen het graag na 14 april na de 11-12 weken echo bekend maken.. Ik hoop dat we dat vol kunnen houden!

We worden er zat van om steeds maar smoesjes te moeten verzinnen, en steeds maar te moeten zeggen dat ik niet zwanger ben! Ik voel me daar erg schuldig over tegen over de kleine!

Hebben jullie ideeën? Tips?

Sorry voor het lange verhaal..

Liefs

2. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Oh, wat flauw zeg!!
    En wat vervelend!
    Ik zou gewoon mn mond blijven houden en zeggen: zo, zo, dan weet je meer dan ik.....
    Of zet ze voor het blok met: vind je me dik?

3. roja

roja Actief lid

26 feb 2014
    214
    1
    0
    Is normaal een ongeschreven regel dat je zoiets niet doorverteld.... Helaas hebben ze dat bij ons toen ook gedaan,terwijl ik bezig was met een miskraam!Mijn moeder werd overal gefeliciteerd terwijl ze net een dag wist dat ik zwanger was en dat het dus mis was!!!Heel confronterend en voelde mij er echt beroerd onder.Bij ons was het de kapster die het vervolgens aan alle klanten vertelde...dus ik werd overal gefeliciteerd terwijl ik super verdrietig was...Ik zou de confrontatie opzoeken!!Heb ik toen ook gedaan en heb nog nooit iemand zo zien aangeslagen gezien!

Heel veel succes!!!

4. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ja dat heb ik indd ook gedaan! En bedankt, heb ik zo'n dikke buik? En dan is het Neee, Neee hoor! Maar dat komt nog wel!

Roja, Wat vervelend dat je dat ook mee gemaakt hebt! En daar ben ik dus ook zo bang voor dat het nog een miskraam wordt!
    En dan moet je tegen iedereen zeggen nee het is een miskraam geworden! Lijkt me echt vreselijk! Ik zie dat je 2 dagen over tijd bent! Spannend!!!!

Ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet, ik ga ze er zeker mee confronteren! Maar als iemand tegen me zegt, ik heb het gehoord van die en die (bij de verloskundige) dan kan ik niet anders dan instemmen dat het zo is! Wat moet ik anders? Pff..
    Lastig hoor... Wil het graag stil houden tot de 2e echo! Als die goed lijkt, dan komt die echo ook gelijk op facebook!!! Zodat we het zelf iig nog kunnen vertellen... Ik hoop aan de meesten!

5. roja

roja Actief lid

26 feb 2014
    214
    1
    0
    Hele lastige situatie idd..maar heb vertrouwen, je hebt al een goede echo!
    Hier is het 7 jaar geleden maar nog steeds kruipt ze weg als ze mij ziet!ben ook zo boos geweest...gewoon geen manieren!!En helemaal als je het nog gevraagd hebt aan ze!flink confronteren,en idd dan misschien maar eerder vertellen dat je zwanger bent,zou helemaal beroerd zijn dat vrienden enz het via een ander horen!!succes me is...

En idd over tijd...maar testen negatief dus ik geloof dat het niet gelukt is

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'zwangerschap'

7. Mama Rebecca

Mama Rebecca Actief lid

15 feb 2014
    219
    0
    0
    :x wat een rotstreek zeg!!

Iets waarvoor ik ook altijd bang ben. Kwam tijdens de eerste echo van m'n zoontje m'n kapster tegen :$ maar gelukkig heeft ze, zonder te vragen overigens, niks verteld. En zo hoort het!

Ik zou ze ook confronteren. En hoe zij zich zouden voelen als ze het niet zelf aan familie kon vertellen. Als mede-zwangere snap je dat toch :(

8. Candle26

Candle26 Niet meer actief

De eerstvolgende keer dat je bij de bakker of supermarkt staat, zou ik over haar zeggen dat je het grote vermoeden hebt dat ze een tweeling verwacht.. (Gezien d'r buikomvang ofzo) en dan eens kijken of zij het zelf leuk vind als er ongevraagd over je zwangerschap gepraat wordt..

Wat ook helpt is gewoon een harde face to face confrontatie. Zeg maar gewoon zegen haar: bedankt voor het verpesten van mijn leuke boodschap, vraag me af of je überhaupt hebt nagedacht over als ik een miskraam zou hebben gehad of nog zou krijgen..

Meeste mensen zijn helaas te dom om hierover na te denken, wat mij betreft sta je in het volste recht d'r goed op d'r nummer te zetten

9. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ah wat flauw zeg! Ik zou haar zeker confronteren. Dit is echt niet netjes van ze.

Ik heb zelf een soort gelijk iets mee gemaakt, alleen was ik toen net bevallen. Onze zoon echt net geboren, onze ouders gebeld en onze beste vrienden. De vriendin van een goede vriend van mijn man vond het nodig om direct nadat ze het hoorde mij een bericht te sturen op Facebook.. Waar Iedereen het kon lezen.. Was ik ook op z'n zachtst gezegd niet zo blij mee. Want binnen no time stond mijn mobiel rood gloeiend en daar zat ik nou net niet op te wachten.

Deel Deze Pagina