Hoi, Mijn dochtertje van 10 weken oud ligt in een ledikantje in een puckababy onder een deken en laken. Nu merk ik dat ze zichzelf wegtrapt, bijvoorbeeld scheef. daardoor vond ik haar vanochtend half met haar gezichtje onder de deken, brrr heel eng natuurlijk. We willen haar wel in t ledikantje laten, ze is er nu net aan gewend en bovendien, hoe ouder ze wordt hoe sterker, dus het probleem zal er hoe groter ze wordt, niet minder op worden denk ik... Heeft iemand een tip om het ledikantje minder breed te laten zijn, bijv. door een bepaalde manier van opmaken? Alvast bedankt! Groetjes, Mave
Minder breed weet ik niet, maar heb je wel het bedje laag opgemaakt? Zodat ze met haar voetjes dicht bij het voeteneind ligt?
Ik had het op advies van het CB als matrozenbed opgemaakt, dus het laken als een soort zak. Zelfde effect in principe als laag opmaken, met als voordeel dat het matras wat schuin kan ivm spugen. Maar goed, toch maar weer gewoon laag opgemaakt, toen ze laag opgemaakt lag deed ze dit nog niet namelijk.
Draaien is heel normaal, vaak het moment dat je een slaapzak aandoet en de dekens weg. En dekens zijn als het goed is gewoon katoen of wol dus niet direct 123 gevaarlijk gelukkig.
Tja, daar is het nu nog echt niet het moment voor, slaat zichzelf echt nog wakker. Waarom is dat eigenlijk, als ze in het begin op hun buik zouden draaien kunnen ze toch sowieso nog niet terug, ingebakerd of niet?
Vannacht uitgedacht dat ik het met 2 handdoekrolletjes onder haar hoeslaken wel smaller kan maken! Zo krijg je een soort ruimte waar ze tussen kan liggen, net tot onder haar schouders komen de rolletjes, dus lijkt me helemaal veilig. Ik ga t vanavond proberen...
Hoi Mave, Wat kun je dan schrikken hè, als je ze onder de dekens terug vindt. Als het niet meer genoeg is om het bedje kort op te maken, dan kun je overwegen om alleen een slaapzakje te gebruiken. Als jouw meisje dan gaat rollen in bed, kan het iig geen kwaad. De handdoekrolletjes kun je beter niet doen, als ze dan gaat rollen kan ze daartegen klem komen te liggen. Dat wil je natuurlijk ook niet. De reden waarom je moet stoppen met inbakeren zodra kinderen gaan omrollen komt omdat ze ingebakerd hun armen niet meer kunnen gebruiken om terug te rollen. Zie ook hier: VeiligheidNL l Inbakeren van baby's groet, Digna VeiligheidNL
Ons zoontje van 10 weken heeft het juist andersom. Stoppen we 's avonds ook met een puckababy aan lekker onder het dekentje. En vanmorgen lag hij boven op de deken (hoe krijgt hij het voor elkaar?!)
Warm aankleden, dikke slaapzak en weg met de deken. Dan kan ze met een gerust hart alle kanten op draaien.
dat doet die van ons ook, ingebakerd of niet. hij ligt boven de deken. misschien moet ik eens een slaapzakje gaan aanschaffen.
Ik lees ven mee: mijn dochter van 10 weken deed dat ingebakerd ook dus heb ik haar sinds gister in een slaapzakje laten slapen. Gelukkig gaat dat best goed, ze wordt af en toe wakker maar is snel weer i. Slaap te krijgen. Maar nu heb ik een vraag: ze ligt in haar eigen bedje, niet meer in de wieg maar het ledikantje, en ik trof haar vannacht twee keer een kwartslag gedraaid aan. Dat hoort erbij denk ik, alleen wil het feit dat ze reflux heeft en haar matrasje dus behoorlijk scheef staat. Als ze nog verder gaat draaien, met haar hoofd tegen het voeteneind (wat niet heel uitzonderlijk is volgems mij), dan ligt haar hoofd lager dan haar beentjes en dat kan niet goed zijn qua bloed dat naar het hoofd stroomt. Is daar wat aan te doen?
Hoi Mensje76, Afhankelijk van hoe ernstig de reflux is, zou je kunnen overwegen om het bedje een uur nadat je dochter in slaap is gevallen weer horizontaal te zetten. Als je haar al een paar keer overdwars hebt gevonden en ze sliep gewoon rustig, dan heeft ze er blijkbaar geen last van als ze horizontaal ligt. Als dit wel tot problemen met de reflux leidt, is het een optie om in overleg met een arts een slaapwikkel te gebruiken, bijvoorbeeld een SafeTsleep of een Snoozzz. Zie ook hier voor meer informatie. Hoop dat je hier verder mee kunt! Groet, Angela VeiligheidNL