Wie oh wie kan mij vertellen dat het een fase is waar we even doorheen moeten? Onze dochter van 3 is vaak zooo niet te genieten! Gillen, krijsen, huilen, zeuren, hond schoppen en niet luisteren is heel gewoon momenteel. En mijn lontje word steeds korter en ik moet soms echt moeite doen om me in te houden. Zo, even opschrijven heeft iig al wat geholpen!
Hier waarschuw ik voortaan 1 keer dat ze normaal kan doen en anders is het meteen straf. Dan pak ik een favoriet speelgoed af en leg het op de kast. Doorgaan met krijsen ed? Hup, meteen het volgende stuk speelgoed.. Eigenlijk was het hier toen snel over... Soms heeft ze het nog weleens en dan ben ik weer geneigd om te vaak te gaan waarschuwen enzo, maar het consequente en directe straffen werkt toch het beste...
Gelukkig ik heb er ook zo een thuis rond banjeren. Het is of dat ik een onderdaan ben. Alles wat je zegt gebeurd hier ook regelmatig. Ik straf ook maar denk dat ik ook teveel waarschuwingen geef. Op het moment gaat het weer goed dus bij de volgende week dan ga ik toch eens wat consequenter straffen. Sterkte
Het belangrijkste is dat jullie weten dat je moet straffen, enkle waarschuwen haalt niets uit !!! Mijn moeder vond ik daar vroeger vreselijk in, als mijn broertje mij stampte of mij beledigde zei ze steeds: "als je nog 1 keer zo iets zegt/doet, dan gaat er een straf volgen!". Mijn broer ging gewoon lekker door, want hij wist heel goed dat hij nooit straf kreeg. de volgende keer zei mijn moeder dat zinnetje weer opnieuw, en al zei ik dat ze het al zo vaak hefet gezegd dat hielp niet. Dus bij mij krijgen ze 1 waarschuwing bv. "Je trekt het speelgoed niet zomaar uit je broertje zijn handen, de volgende keer dat je dat nog eens doet krijg je straf !" Dan zijn ze meestal even braaf, maar toch doet ze het nog eens. Dan ben ik echt boos, gaat ze in de strafhoek en neem ik haar favoriete speelgoedje af. De stafhoek is dan voor 2 min, waarna ze beloofd het niet meer te doen. Als ze tot de volgende dag na het avondeten braaf zijn geweest krijgen ze het speelgoed terug als beloning.
Waarom schreeuwt ze? Is ze gefrustreerd? Wil ze iets duidelijk maken en lukt dat niet goed? Wil ze iets anders wat op dat moment niet kan? Wordt het minder als je met haar praat over haar buien. Ik zou goed kijken of je de oorzaak van de buien kunt oplossen in plaats in de wilde weg het kind te straffen.
Ze gaan hier ook na 1 keer waarschuwen de hoek in. Met eierwekker ernaast, maar soms zitten ze er wel 20x op een dag. Zo vermoeiend. Ik sta nu te koken met oordoppen hahahaha, kreeg ik net van mn man. Heerlijk rustig!
Het is niet zo dat we ze in de wildeweg aan het straffen zijn hoor. Alleen heeft ze de strafhoek vaak nodig om even tot rust te komen. Daarna ga ik naar dr toe, zeg waarom ze in de hoek zat en waarom ze deed wat ze deed. Dan is het goed, knuffel en kus. Ze zit ook in de wil niet meer slapen tussen de middag maar heb het nog wel nodig fase. Vermoeid, toe aan basisschool. Redenen zat te bedenken, maar ik zocht gewoon wat herkenning bij anderen.
Wel herkenbaar. Hier is dat voornamelijk het geval als meneer zijn zin niet krijgt. Tja in kan hem moeilijk altijd maar zijn zin geven om zijn "buien" te voorkomen. Voor zover ik om mij heen hoor schijnt dit ook erg bij de leeftijd te horen. Hier 2 keer waarschuwen en daarna 2 minuten in de "straf" hoek. Hier werkt dat erg goed want hij vindt het niet leuk in de strafhoek dus na 1 keer waarschuwen is het meestal over.
Wij hebben hier een dametje die geen 'nee' wil horen, dan gaat ze brullen. We maken daar korte metten mee... ze mag kiezen: stoppen met huilen of huilen op de gang. Soms heeft ze het echt even nodig om te huilen maar meestal kiest ze snel eieren voor haar geld. We worden niet boos, maar zijn wel apeduidelijk. Als je niet gezellig kan doen, dan ga je maar even weg. Man en ik hebben ook wel eens in de gang gezeten als we niet gezellig konden doen
hier ook op de gang als je niet gezellig kan zijn. @cygnet haha! dat was een opmerking van stiefdochter maar als jullie chagrijnig zijn moet je ook op de gang hihi
Hahaha, ouders naar de gang! Zou hier ook nog wel een optie zijn. Hier moet ik uitkijken dat broer en zus elkaar niet in de hoek zetten of eruit halen.
heerlijk gewoon drie jarige kids,hier kan onze driejarige ineens ook heel de boel op stelten zetten.het gaat over maar soms.....ohhh waar is dat onbewoonde eiland voor papa en mama om bij te komen?
Is het bij jullie ook dat ze het andere moment het liefste kindje ter wereld zijn? Bij ons is het ene moment helemaal knuffelen en kusjes, het kan niet op. En dan zeg ik daarna dat het laatste filmpje ook echt het laatste filmpje was, en dan begint hij te krijsen en huilen en zegt hij dat hij een ander filmpje wil enz. Het is op het moment echt Jekyll en Hyde. Ik heb zelf het idee dat het weer een stukje zelfstandigheid en afzetten is. Juist omdat hij op andere momenten zo lief is. Bij ons zal ook wel de zwangerschap een en ander extra op scherp zetten.
Oh ja zo herkenbaar!!! Vandaag de hele dag lief samen tot eind van de middag. Ineens was het heibel en ruzie maken. Aanleiding? Geeeen idee, ik gooi het op vermoeidheid.