Dames ,weten jullie waaraan het kan liggen dat Gyano maar amper bijkomt of zelfs afvalt? hij krijgt nu flesvoeding , en drink ook alle flesjes leeg..(hij komt sinds 3 weken ook snachts weer ) ik moet 5 juni naar het CB, maar denken jullie dat ik eerder aan de bel moet trekken? grtz Ramona
hoeveel voedingen krijgt hij en hoeveel cc? mischien heeft hij meer nodig van voeding. is hij voor de rest een levendig ventje of lijkt hij je ziek?
hij lijkt verder gezond , lekker actief en slaapt ook weer goed... ik ben vorige maand van borst naar fles gegaan en daarbij moest ik van het CB 120cc+ 5 schepjes (135 dus) iedere x geven....omdat hij nog in het ritme van 12 voedingen zat...<--heb ik dit langzaam afgebouwd tot 8 x een voeding waarbij s'morgens en sávonds 200cc (door de middag laat hij vaker wat van zijn flesje staan) maar ik ben met BV gestopt omdat hij in een maand tijd 220 gr was aangekomen<--alleen nu komt hij nog niet echt aan sinds Februari is er 1 kilo bij grtz Ramona
als hij zelfs met bv op een maand maar 220gr is bij gekomen zou ik eerder je ka bellen want gemiddeld komt een kind 200gr per week bij dus dat lijkt me toch niet helemaal gezond. beter laten checken zou ik zeggen
ik zou echt niet gaan zitten afwachten meid, als hij met bv al niet veel aankwam, zou hij zeker met fv wel degelijk aan moeten komen, zeker met de hoeveelheden die jij geeft (8x 6 van 135 en 2 van 200) succes meid.. gr.smoekie
Maar kan je niet meer geven en kijken wanneer hij weer honger krijgt, ik zit met Damani ook eroverheen... Maar sinds 2 dagen heeft hij doorgeslapen dus dan zitten we goed ! -x- (ik geef om de 4 uur)
denk niet dat het zozeer gaat hier om hoeveel voeding hij krijgt ( blijkbaar krijgt hij wel voldoende zo te lezen) maar kwam hij al zéér weinig bij tijdens de bv en nog veel minder met fv en dat is niet juist dus onderzoeken lijkt me in dit geval de enigste oplossing
Hoi, Pete groeit ook niet zo best, wij zijn uiteindelijk op advies van de CB-arts naar de huisarts gegaan om een verwijzing te vragen voor de kinderarts. Volgende week hebben we een afspraak. Jouw zoontje is van begin december? Hij was met 3,5 maand: 5565 gr 60 cm Mijn zoontje met 3 maand: 5660 gr en 60 cm En 2 weken geleden was hij: 6805 gr en 65 cm. Dus 1145 gram en 5 cm gegroeid in iets meer dan 3 maanden :S We geven hem voldoende eten, we zijn zelfs al met 5 maanden gaan bijvoeden, zodat hij wat meer binnenkreeg. Hij krijgt nu ongeveer 650 ml opvolgmelk, 100 a 200 gram fruit, 1 boterham met boter, 2 koekjes met wat fruitdrink en 200 gram groentehap per dag. Als je 1000 a 1200 ml flesvoeding per dag geeft, dan lijkt me dat niet de oorzaak van zijn langzame groei. Misschien een idee om een verwijzing voor de kinderarts te vragen. Hier duurde het 5 weken voor we op de polikliniek terecht konden.
Ik zou snel contact opnemen met een kinderarts, want die geringe groei heeft dus niet zozeer met de voeding die hij nu krijgt te maken ('t is nu alleen nog erger dan toen hij nog gewoon aan de borst was). Hoeveel kwam hij aan voor hij op die 220 in een maand zat? Want kinderen die op de borst de eerste weken erg snel groeien laten vaak rond een maand een dip in de groei zien (en in zo'n geval kan 220 gram heel normaal zijn, als de groei daarvoor erg groot was). Hoe is hij verder nu? Tevreden, of juist huilerig, onrustig? Hoe is zijn huidje, zijn poep? Geringe groei kan namelijk samenhangen met een overgevoeligheid voor voedsel.
ik zal even een schema'tje maken.... datum leeftijd gewicht toename lengte 03-12-07 0 w 3100 - 49 20-12-08 2w 3d 3665 565 gr 50 23-01-08 7w2d 4710 1155 55 21-02-08 11w3d 5345 635 58 20-03-08 15w3d 5565 220 60,5 07-05-08 5M 5d 6200 -- 66 toen ik hem 3 weken geleden woog was hij 6,4 en nu weer 6,2 kg maar ik ga nu meteen even Cb bellen..... grtz Ramona
ik vindt dit best wel verontrustend als ik het zo lees....dat ze op een gegeven moment niet meer zo veel aankomen als in de eerste paar maanden is best wel normaal... maar zoals jij hier nu aangeeft zou ik zeer zeker niet afwachten net met dat "lijstje" naar ja ha gaan en een verwijzing voor de ka vragen meid... dit heeft totaal niets met voeding te maken... gr en succes smoekie
als ik de stipjes in de groeicurve zet dan zie ik dat zijn lengt er bijna boven uitsteekt (ineens) maar zijn gewicht gaat bergaf het CB belt mij vanmiddag terug ik vind ook dat hij de laatste tijd een droge (schale) huid heeft maar goed , ik hoop dat ik zo snel mogelijk kan langkomen en dit even goed bespreek...ik vind het namelijk wel kl*te dat ik waarschijnlijk toch voor niks ben gestopt met dat goedkope en zo gezellige borstvoeding hihi bedankt voor jullie antwoorden grtz Ramona
Die eerste maanden was de groei best goed! Die keer dat de groei maar 220 in een maand was, was dat op dezelfde weegschaal als daarvoor? En ben je toen een paar dagen later terug gegaan om opnieuw te wegen? Op zich lijkt dat toch wel samen te hangen met de 4 maandendip. En die 6,4 en 6,2 was dat op dezelfde weegschaal? Het lijkt toch wel erg op een weegfout. Maar dat droge huidje gecombineerd met slechte groei geeft toch wel te denken. Geef je standaard of HA? Ik zou echt naar een arts gaan hiermee. Bv is wel weer terug op te bouwen, relacteren heet dat, maar daarvoor kun je het beste info inwinnen bij een lactatiekundige (er is een heel goede verbonden aan deze site), het kost vaak wel moeite.
dat wegen gebeurde op dezelfde weegschaal , op het cb en thuis ook.. maar op het cb zeiden ze in maart al...als je het niet vertrouwd dan trek aan de bel ik geef trouwens nutrilon standaard<-- en de ontlasing: om de dag een volle (gele) luier. grtz Ramona
Esmee groeit ook niet zo goed. Ben gister nog bij de kinderarts geweest en zij is ook in 1 maand tijd 200 gram gegroeid. Nu moet ik op aanraden van de kinderarts nutrix en fantomalt door elke fles gaan doen. We hopen dat ze op deze manier weer genoeg aan gaat komen.
gelukkig kan ik om 16uur terecht bij het CB dan gaan ze hem helemaal nakijken nu maar hopen dat er niks aan de hand is met mijn kleine manneke