Wat zijn de leukste, grappigste en/of schattigste eigenschappen van je kind(eren)? Van onze dochter, 10 maanden: - Als ze hoort of ziet dat ik naar de keuken ga om te koken komt ze achter me aan en duwt dan achter zich de deur zicht (die normaal altijd open staat). - Als ze boos, moe of chagrijnig is zegt ze mama, maar als ze positieve aandacht wil (bijvoorbeeld spelen of geknuffeld worden) zegt ze mammie. - Ze slaapt het lekkerst op mijn winterjas, als die is gevallen gaat ze erop liggen en ze doet soms haar middagslaapje op mijn jas. - Ze is verslaafd aan brood. Zodra ik de boodschappentas neerzet gaat ze erin op zoek naar brood. - Ze kijkt graag naar ontploffingen, zoals wanneer er bij Mythbusters op Discovery iets word opgeblazen. Dan ligt ze dubbel van het lachen voor de tv. - Ze is gek op vliegtuigen. Ze groeit ermee op omdat we zelf ook allebei gek zijn van vliegtuigen en we zijn al twee keer met haar een week naar Schiphol geweest. Nu vind ze het leuk om op youtube naar vliegtuigen te kijken en als ze buiten een vliegtuig hoort gaat ze hem zoeken en ernaar wijzen als ze hem ziet. Nu jullie
Dochterlief nu 17,5 mnd. Zegt heel vaak ooooohhhh moooooooiii mama. Als ze moe is gaat ze op de grond liggen duimen Ze gaat nergens heen zonder dr tut en een ander muziek beertje.. Als ze gepoept heeft hoor je ieeeeeehhlll (neusje opgetrokken) kaka bah. Kruimeltjes op de vloer raapt ze op en komt dan naar mij toe en zegt bah. Als ik haar in bed gelegd heb roept ze daaaag tot ik in de woonkamer ben. haha
Mijn dochtertje van 13 maanden: - altijd kreunen bij het in slaap vallen of wanneer ze moe is. - in de ochtend bij het aankleden altijd even laten zien wat ze allemaal kan; handjes klappen, op haar hoofdje klappen, zwaaien, met haar handje in haar mond heen en weer geluidjes maken, en sissen met haar tongetje - savonds na het eten altijd ravotten tussen ons in op de bank - als ze de staafmixer hoort komt ze gelijk erop af want dan weet ze dat ze iets krijgt ( fruithapje, avondprak) Al is dat nu nog maar zelden. -bij muziek op de tv of haar speelgoed gaat ze heen en weer wippen of als een ballerina met 1 been in de lucht. Genoeg dus.. heerlijk he, die kleintjes
- Lino troost altijd andere kindjes, dan gaat hij aaien en zegt: niet huile baby (ook als het grote kids zijn ) - Hij zingt de hele dag liedjes, en dan het liefste een liedje wat wij verzonnen hebben met zijn naam erin. Dat stemmetje *smelt* - Lino gaat helemaal op in zijn spel, hij ligt dan soms echt krom van het lachen - Als wij iets van hem willen pakken zegt/vraagt hij nu altijd: Nee, van mij he???!! Of stop, mamaahaa. Nie doen, van mij he??!! Dit in combinatie met mega grote bambi ogen. -Alles wat hij doet, moet zijn babybeer ook doen - Het allerheerlijkste moment van de dag. Lino die voor hij naar bed gaat altijd heeerlijk op je komt liggen met zijn melk. Echt wat een lekker knuffeldier. Ook wil hij vaak alleen op mij slapen (gelukkig slaapt hij normaal in zijn bed als ik hem erin leg, al heb ik soms zelf de neiging hem bij mij te laten.. (A)) - en nog 110 dingen.. heerlijk kind heb ik!
Onze zoon van 8 weken doet nog niet veel meer dan drinken, slapen huilen en poepen. Maar daartussen kan hij echt superlief lachen. Hij kijkt je eerst aan met grote ogen, beweegt zijn mondje in allerlei standen als of hij aan het oefenen is. En dan ineens breekt de lach door en begint zij hele gezichtje te stralen. Hij heeft dan kuiltjes in zijn wangen en zijn oogjes lichten gewoon op. Heerlijk is dat. En sinds kort maakt hij er ook superlieve geluidjes bij. Smelt
- als hij iets ontdeugends doet gaat hij van tevoren al lachen - het is een echt mamakindje, hij zegt ook altijd mama, als we hem dan papa proberen te laten zeggen kijkt hij mij aan en zegt hij mama - het liefst heeft hij de hele dag muziek aan en danst ook de hele dag - als zijn neefje van 8 maanden komt spelen geeft hij hem altijd kusjes en knuffels en hij deelt zijn speelgoed - als papa op de bank in slaapt valt kust hij hem wakker - als hij wakker is roept hij mama - hij kan heerlijk zelfstandig spelen - als hij aan het eten is deelt hij altijd
Mijn knulletje kan zo lief in zijn oogjes wrijven als hij moe is en een bepaald gezicht trekken van: mama-ik-ben-zo-moeoeoeoe; om vervolgens extreem druk te doen waardoor iedereen altijd zegt: nou, die gaat écht niet slapen hoor. Daarna pak ik hem vast, hou ik hem een paar minuutjes bij me en is hij in een diepe slaap. Wanneer hij kattenkwaad uit wilt halen steekt hij zijn bovenlip naar voren en maak hij een tuitmondje en vervolgens wordt hij ineens ontzettend baldadig. Ik heb dat nog nooit zo duidelijk gezien bij een kindje! Je ziet gewoon wanneer hij iets gaat uitspoken. Ik hoop dat hij dit houdt, dat is namelijk een perfecte waarschuwing voor mij als mama Je ziet/merkt niet wanneer hij gaat poepen. He just does his business. Soms loopt hij rood aan en lijkt het alsof hij bezig is, maar dan is hij gewoon aan het geinen. Poepen doet hij met een strak gezicht en wanneer je dat dan ruikt en zegt: bèèèèhhh, moet hij heel hard lachen. Ik ga hem na zijn tiende leren pokeren als hij zijn pokerface behoudt. Wanneer hij lacht, schijnt voor mij de zon. Wanneer hij huilt, breekt mijn hart. Wanneer hij pijn heeft, pompt de agressie door mij heen en breek ik door 5 betonnen muren heen om de veroorzaker een knal te geven en mijn kindje te troosten. Hij is echt mijn kind en ik kan en wil er geen slecht woord over horen. Als hij iets stouts doet, dan is dat logisch - het is mijn zoon, dat heeft hij van mij en is het mijn eigen schuld Wanneer hij zich gedraagt als dat lieve schattige jongetje is hij gewoon het allerliefste leukste mannetje ter wereld dat niks fout kan doen. Whahahaha. That's about it
- als mijn dochter iets gaat doen waarvan ze weet dat het niet mag gaat ze me eerst heel onschuldig aan kijken - als ze gaat poepen kom je daar echt niet omheen haha dat hoor en zie je duidelijk - aan iedereen kusjes en knuffels geven - als ze boos of verdrietig is gaat ze bij de deur staan en roepen om '' Nijnie'' , daar zit haar speen aan vast. - zodra je muziek op zet gaat ze helemaal los met dansen - als we naar buiten gaan zegt ze : kom mee ! en buiten gaat ze dan gillen en gek doen .. ze is gek op buiten spelen
Onze meisje is een half jaar en kan echt zo giechelen als een meid Als ik haar dan kriebel onder haar hals, heeft ze de grootste lol. Gisteren lagen we samen lol te maken op de bank, alleen zoals 2 meiden dat kunnen Draaide mijn gezicht weg en dan keek ik haar opeens weer aan en tegelijkertijd giechelde ik, ze had het niet meer! Lolbroek.
Zo leuk om dat allemaal te lezen, lief! Ik bedacht me er net nog eentje van Sara. Ze praat in haar slaap! Niet altijd maar heel af en toe hoor je ineens mama, baba, of aja terwijl ze diep in slaap is
Als ze met haar loopkarretje ergens tegenaanloopt, dan kijkt ze je aan, draait ze rondjes met haar handje en wat ze zegt klinkt als "aaien", maar ze bedoelt "draaien". Zo schattig!
Oh ja en ze doet dingen "die niet horen", zoals "klap eens in je voetjes" in plaats van "klap eens in je handjes" hahaha
zoon van 18mnd: -op alle mogelijke manier in bed liggen, behalve zoals we hem erin gelegd hebben. - als hij valt zegt hij zelf: o-oh! - Zegt vreemden onderweg gedrag "haai!" en "daag!" als ze voorbijgelopen zijn. - Zwaait naar voorbijrijdende auto's - wijst en benoemt van alles om zich heen, blijft herhalen totdat je zegt: "ja dat klopt, goed gezien!" - "verstopt" zichzelf... nouja, alles is zichtbaar behalve zn gezicht. Laat zn gezicht zien en roept: a-ha! Lacht zelf kei hard!
Dochter van 21 maanden: -ze is helemaal gek van vrachtwagens en vuilniswagens. Als ik met haar wandel dan zegt ze oooooh vrachtwagen! - Tijdens het schansspringen (olympische spelen) ging ze in dezelfde houding op de zijkant van de bank zitten, zegt: eeeen tweee boem en springt dan een soort van naar voren op de bank. - als ik met haar langs de melk afdeling in de supermarkt loop zegt ze booeeee koe. - als ik een staart maak dan kijken we in de spiegel en zegt ze oooh mooi - ik ben zwanger en sta dan met m'n shirt omhoog m'n buik te bestuderen. Dan doet zij nu precies zo in de spiegel. Ze staat er ook exAct hetzelfde bij.
-Ze is geobsedeerd door vogels. Ze heeft een uniek geluidje als ze er eentje ziet, en ze ziet die beesten ook veel sneller dan ik. - Ze weet goed wat haar buikje, voetje, oogje etc is (ze heeft het maanden goed aangewezen) maar als ik het nu vraag, duidt ze expres het foute aan. Om dat te gieren van het lachen en om te vallen. - Kiekeboe never gets old. Achter de gordijn kruipen en dan giechelend wachten tot ik vraag waar ze is, en dan 'kieboe' roepen en tevoorschijn springen. Ze is 17 maand overigens.
Heel erg leuk om te lezen over jullie kindjes! -Ze is echt helemaal verliefd op een paar knuffels, vooral haar knuffel hond. Ze rent naar haar bed en zegt dan "die, die die' als je hem dan geeft stort ze zich al knuffelend op de grond. -Als ik een filmpje van zandkasteel op zet, draait ze zich naar me om en gaat ze heen en weer wippen en hard lachen. -Als iemand weg gaat of komt doet ze altijd de deur dicht (dus ook als ze juist binnen willen komen, bam deur dicht) -Ze 'zingt' alle melodietjes van de liedjes die ze kent, maar ze kan de woorden nog niet zingen. - Alle dieren zeggen 'i a, i a" Ze is trouwens 16 maanden.