help, hij luistert niet naar nee.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door loesje, 26 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Hey,

Ik denk dat baby's al vlug door hebben dat als je nee zegt iets is wat niet mag.
    Gewoon al de manier waarop je het zegt: " Nee" zeg je niet op je zachtaardigste toon en soms gebruik je ook nog je vinger erbij. Ze leren al vlug dat het iets is wat jij als ouder niet leuk vindt.

Hier heeft Nikolaj dit ook al door hoor.

Gr

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter begrijp het woordje "nee"maar al te goed haha. als ik nee zegt knikt ze zelfs nee :). als ze aan me oorbel trekt of me bril van me hoofd af dan zeg ik "nee alicia dat mag niet, hier mag je wel mee spelen"en bied er dus aan alternatief. soms is ze tevrede maar andere keren gaat ze bij het woordje nee huilen, moppere en echt jammere tot ze der zin heeft maar dat komt niet vaak voor,. Als ik nee tegen haar zeg dan begint ze dus te jammere maar als ik het dan terug geef omdat ze echt heel zielig is dan lacht ze me gewoon uit en kijkt me heel verwaant aan.

ik roe trouwens echt NE Eop een strenge toon. Moet wel zeggen dat me meisje er verwent is en alles snel best voor elkaar krijgt als ze miept haha

3. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ze begrijpt nee nu steeds beter en begint ook met haar vingertje te zwaaien als iets niet mag zo lief,
    ook hier set ik nix van de tafel af ze probeert het wel iedere keer en bij andere ook maar naar een paar keer nee te zeggen blijft ze er vanaf moet blijven het iz toch echt volhouden ze moeten het toch leren het enige punt hier is nu dat ze dus niet bij de hondenbrokken weg kan blijven :(
    ze gaat enehalf ;uur later zo weer terug.......
    hebben meer kindjes dit?/

4. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Niet de hondenbrokken, maar de waterbak van de honden. Zucht, dat blijft zo leuk, daar is ze niet bij weg te krijgen. En als je niet oplet, probeert ze ook van alles erin te gooien (en als dat lukt, dikke pret natuurlijk... :( )

Overigens merk ik nu ook pas sinds een maand of zo dat "NEE" altijd voor die bepaalde situatie/dat bepaalde voorwerp geldt. Eerst moest ik het telkens opnieuw zeggen, nu onthoudt ze echt wat wel en niet mag. En sinds ze dat door heeft, wordt ze ook echt ondeugend ( en stiekum moet mama inwendig soms heel hard lachen om die kleine vindingrijke schurk!)

5. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    herhaling is toch de manier om te leren dus gewoon nee blijven zeggen
    ergens bij weghalen een alternatief bieden

vooral geen spullen wegzetten want dan leren ze niet wat niet mag en heb je een probleem als je bij anderen op visite gaat want die zetten echt niets weg

Deel Deze Pagina