hoi allen, ik hoop dat iemand mij hier kan helpen! mijn zoontje is al sinds vannochtend aan het huilen van de pijn. hij moet poepen, je ziet hem echt vringen (rood aanlopen) en hoort dan harde scheten maar komt niets uit. ik heb al geprobeerd te thempen maar haalt niets uit... kan iemand mij helpen? las op internet met vaseline proberen, maar dat heb ik neit in huis... alvast bedankt!
Can heeft dat de laatste dagen ook, ook heel erg persen en dan gaan huilen, die harde keutels doen hem zeer, ik ben gisteren naar de huisarts geweest, was eigenlijk voor mezelf, maar meteen even over Can gevraagd, en die heeft me Lactulose voorgeschreven, maar hij zei ook dat je net zo goed een beetje kon afwachten, het schijnt er ook wel een beetje bij te horen. Maar ik ben het absoluut mt je eens dat het heel zielig is Omdat Can altijd borstvoeding heeft gehad en nu asp vast voedsel krijgt sinds dat hij 6 maanden is heeft hij nu pas echte harde keutels.. maar als je flesvoeding geeft gebeurd dat al veel eerder. Als je twijfelt gewoon even langs het CB of langs de huisarts.
daar heb je druppeltjes voor van vsm baby werkt geweldig hebben wij ook gebruikt. poepen ze heel snel van. is het meteen over.
Ik kreeg van de huisarts het advies om lijnzaadolie te gebruiken maar ik weet niet of dat bij die kleintjes al mag. Er was iets met olie aan die kleintjes geven maar ik weet zo niet meer wat
Off topic: Niet alle kindjes die flesvoeding krijgen hebben harde keutels. Inge heeft de eerste 9 weken BV gehad en daarna FV maar aan de poep is weinig veranderd. On topic: je zou inderdaad die druppeltjes van VSm kunnen gebruiken. Want is het echt poepen of zijn het krampjes, ook dan kunnen ze scheetjes laten? Een warm badje hielp hier altijd goed bij krampjes. En lekker er mee rond lopen op de arm (maar dan liggend op de buik op je arm). Succes er mee
ik deed bij mijn zoontje nog wel eens de thermometer erin. Even erin laten zitten en er kwam vervolgens veel uit.
Tip van oma, Een "zetpilletje" maken van zeepschraapsel. Werkte hier altijd heel goed. Het prikkeld zeg maar de darm... Succes. groetjes Sandra
Maar ik zou het niet doen, is gewoon super slecht voor de darmpjes! Zeep is niet voor inwendig gebruik.
Even rond de kringspier wrijven hielp hier goed. En de druppels van VSM: Kindicol druppels. Ook heb ik lactulose voor Sanne voor als het echt helemaal niet meer wil.