wij zijn begin mei verhuisd en sinds die tijd slaapt Tygo bijna niet meer Overdag helemaal niet meer en 's nachts pas rond een uur of 22:00 en niet de hele nacht. Hij blijft schreeuwen en niks helpt... We zitten hele avonden naast zijn bed totdat hij eindelijk slaapt en dan wordt hij nog een x of 8 wakker in de nacht. Laten huilen is geen optie, dat helpt helaas niet, dan wordt hij helemaal overstuur. We zijn nu net begonnen met Kindival en Sleepzz, dat helpt dus nog niet. De HA heeft hem ook nog helemaal nagekeken maar er is lichamelijk niks te vinden. Ik denk dat hij verlatingsangst heef, maar de grote vraag is natuurlijk wat er aan te doen
denk dat dit komt door de verhuizing, klinkt misschien raar maar heb je met hem gepraat over de verhuizing? Kinderen begrijpen meer dan je denkt, het kan helpen om dit proces te verwerken. Als ons meisje een drukke dag achter de rug heeft bespreek ik met haar altijd de dag, van wat ze heeft gedaan enzo. misschien is de kamer anders ingericht, bed veranderen of kast anders zetten etc.
Maxje, hoe oud is Tygo? Onze zoon is nu bijna 15 maanden en sinds een week slaapt hij echt enorm slecht. We krijgen hem 's avonds bijna niet in slaap en hier is het ook pas 2200 uur als hij eindelijk slaapt (terwijl hij normaal om 1900 naar bed gaat en slaapt) sterkte in ieder geval!
Tygo is ruim 1,5 (van eind okt '08) Ik heb vaa met hem gepraat, ook al voor de verhuizing... Hij heeft nu wel een veel kleinere kamer als eerst, en minder meubeltjes. We hebben zijn bedje ook al op een andere plek gezet,maar dat helpt ook niet.Lampje werkte ook niet meer. Heb nu een lampje in zijn bed gezet, die kan hij zelf aan en uit zetten en heeft niet van dat felle licht. Vannacht is hij om 22:00 gaan slapen en maar 1x wakker geweest. Maar je merkt nu wel dat hj moe is hoor, wil de hele dag zijn speen en is hangerig
maxje wat vervelend zeg, je zal zelf ook wel helemaal op zijn! 1 maand niet slapen vind ik lang om het de schuld te geven aan een sprongetje. Kan hij al een beetje aangeven wat er aan de hand is? Misschien is wel een wenningsperiode, probeer is in zijn kamertje een spelletje te spelen zodat hij het een leuke plek gaat vinden om er te verblijven. sterkte iig
nee, hij praat nog niet echt goed... ik denk dat het echt verlatingsangst is, als wij er bij zitten is het namelijk goed. wij zijn idd aardig gesloopt!
ooit eens heb ik die knakker van de babyfluisteraar horen zeggen tegen een ouder die ook verhuisd is dat je de kamers rond moet gaan en alles moet vertellen. Lekker samen ontdekken. Vertellen hoe het verhuizen is gegaan en geweest. Maar volgens mij heb je dit al gedaan. Langzaam de kamer uitgaan denk ik...zodat hij steeds meer leert alleen te slapen.
wij zijn ook verhuisd toen Jill nog maar 5 maanden was en heb haar idd ook verteld over de verhuizing, kamertje inpakken en nieuw huisje doorlopen. Hoorde ook dat je dit kunt doen met je kleintje en heb nooit problemen gehad, geen idee of dit echt zo is..
het gaat al wat beter Ik denk dat de kindival en/of Slepzz toch wat doet... Hij ging gisteren om 21:00 slapen en is maar 1x wakker geweest! vanmiddag wel even erg overstuur,maar ben gewoon weggegaan en hij is toch gaan slapen
Misschien moet hij gewoon ff wennen, tis natuurlijk ook niet niks een verhuizing. Zelf gaan we ook verhuizen per 1 juli en ondanks dat ChloƩ nog maar 4 maandjes is zijn we haar nu al uitgebreid aan het vertellen over haar nieuwe huisje, tja baat het niet schaat het niet! Las dat het al ietsje beter ging, in ieder geval succes ermee!