hoi dames ik heb een kort vraagje en hoop dat er iemand is die meteen antwoord kan geven! Ik ga morgen na mijn oma in Limburg(venray) dit is voor mij met de trein 2 uurtjes reizen. nu is mijn kindje morgen 1 maandje oud, ik heb een mooie wandelwagen waar ze 's nachts ook in slaapt (de kraamvrouw zei dat dit geen enkel probleem was omdat ze dicht bij papa en mama wilt zijn elke nacht anders slaapt ze niet). Kan het kwaad om mijn kindje zolang in de trein mee te nemen? Graag wil ik jullie mening/tips etc weten! Liefs van ons.
het kan geen kwaad om je kindje 2 uur in de trein te nemen nee.. want ik neem aan dat als je kindje gaat huilen dat je haar/hem uithaal en troost, eten geef enz dat je normaal weg ook thuis zou doen heerlijk inwikkelen en knuffelen tijdens het reis!
inderdaad dat doe ik ook gewoon altijd kan haar ook nooit laten huilen wil dan meteen aandacht geven en ik ga precies na haar voeding weg zodat ze de volgende voeding pas weer hoeft op t moment dat ik al bij mijn familie ben dus dat is ook wel handig! Bedankt voor je reactie ;D Men vriend maakt zich hierover beetje zorgen namelijk die heeft hele tijd zoiets van pfff ik wil niet dat je gaat haha! maargoed! Dankuu
wel lief dat ie zorgen maakt, maar volgens mij wil hij niet dat jij en zijn dochter een nachtje weg zijn veel plezier bij je oma.. en gewoon heerlijk smsen naar je vriend.. en als je mobiel met mms hebt.. fotos'maken van je slapend meisje om hem gerust te stellen
wat ik mij wel afvroeg is het vervoeren van huis naar station en van staion naar oma huis.. hoe doe je dat? neem je ook maxi cosi mee of is die standaard in de autos? of neem je de bus ook?
Gewoon lekker doen. Maar bedenk alvast hoe je in/uit de trein komt als niemand helpt. Ik weet niet of je weet welk type trein het is. Zo'n ouderwetse waarbij je MOET tillen of zo'n nieuwe... Ben ooit met buggy met de trein weggeweest. Maar viel me vies tegen hoeveel mensen liever over de buggy sprongen bij het in/uitstappen ipv hielpen.
Gewoon doen hoor, gewoon zorgen dat je voldoende voeding, luiers etcetc bij je hebt. Maar idd die trein in en uit is een ramp, vooral met een kinderwagen. Daar heb je hulp bij nodig. Ik heb een buggy aangeschaft toen Sven 10 weken is. Deze kan helemaal plat en zolang ik daar geen uren mee wandel kan hij daar wel even in. Ik dacht dat ik die buggy wel in mn eentje de trein in kon krijgen, nou dat lukt dus ook niet. Ik heb trouwens niet ervaren dat mensen geen hulp aanboden. Ondanks dat mijn moeder mee was in de trein, waren er nog steeds een aantal mensen die al aanboden om te helpen.
Zo idd genoeg voeding mee nemen, denk aan vetraging evt. Ben zondag met de auto van Brabant naar Groningen geweest en op de terugweg pech gehad... Blij dat ik bv geef want anders had ik tekort gehad... (en een setje schone kleren, die was ik vergeten en meneer had zich helemaal onder gepoept, leuk met een witte broek!!! Beginnersfout vergeet ik dus ook niet meer haha!) succes der mee!!!
hee meiden! ik blijf zowieso niet bij mijn oma slapen met Maury, maar ga gewoon na huis 's avonds! ik neem indd genoeg eten luiers etc mee! ;D En ik heb zowieso 2 stoptreinen waar je heel makkelijk met de kinderwagen in kunt, en de ander (2x overstappen) is elke keer verschillend! anders stap ik in waar de conducteur staat ;d! dan kan hij me helpen haha! bedankt voor jullie reacties! Oja het is inderdaad lief dat me vriend zich zoveel zorgen maakt en we hebben allebei iPhone dus kan lekker hele tijd smsen en fotos sturen haah xD liefs van ons!
Echt geen probleem, lekker doen! Als je meisje wakker wordt, kun je haar tussendoor ook even op schoot nemen. Wij gingen toen Julia 6 weken was met de trein van Duitsland naar Nederland voor ons kraamfeest. Ze heeft toen ook heel lang in de wagen gelegen, maar ik had ook de draagdoek bij me. Dat vond ik zelf prettiger op het station (je weet nooit wat er gebeurd). Ik heb zelfs in de trein gevoed en dat ging allemaal prima! Veel plezier morgen!
De buggy in de trein zonder partner was in mijn geval eenmalig. Draagdoek is echt ideaal. Maar met de tweede op komst, zal ik toch weer eens met buggy mogen.
Dat is zo. Maar grote zus zit in de peuterpuberteit. Die rent weg als ze iets niet wil. Dus uiteindelijk toch maar in buggy voor haar veiligheid.
geen probleem ze slaap immers snachts ook in de wagen je kan der ook op schoot houden als ze wakker is maar goed dat moet je net zelf willen
fijn dat je zulke makkelijke treinen hebt. hier reizen we ook weleens met de trein met Emma ook toen ze een mand of 2 was voro het eerst. Ik vind het jammer dat er weinig plaats is om de kinderwagen neer te zetten (moet dan op een rolstoelplaats en die staan in de stiltecoupe). en dat het moeilijk in en uitstappen is. mag wel verbeterd worden. verder kan het prima, Emma sliep eerder heel goed in de trein. veel plezier
fijn dat je zulke makkelijke treinen hebt. hier reizen we ook weleens met de trein met Emma ook toen ze een mand of 2 was voro het eerst. Ik vind het jammer dat er weinig plaats is om de kinderwagen neer te zetten (moet dan op een rolstoelplaats en die staan in de stiltecoupe). en dat het moeilijk in en uitstappen is. mag wel verbeterd worden. verder kan het prima, Emma sliep eerder heel goed in de trein. veel plezier!!!
Ellen, idd, in de gewone treinen is het echt bagger! In de ICE is een speciale gezinscoupé, met banken ipv stoelen en ruimte voor een kinderwagen. Enige nadeel: met 2 kinderwagens, en 2 gezinnen met een baby is die gezinscoupé echt overvol!! Maar het is beter dan niets, want in de NL trein is het echt proppen soms...
jup, sluit ik me bij aan. afgelopen weekend met de duowagen op en neer naar amsterdam geweest. fenne sliep vrolijk door, maar het tillen is wel een hel. over 2 weken weer, verheug me er nu al op