help, hij slaapt nog niet door!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sanneke1982, Sep 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. efina

efina Actief lid

Jul 13, 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    heb je al rijstebloem geprobeerd in de laatste fles? mijn dochtertje sliep vanaf 7 weken van 23.00 tot 04.00 / 05.00 uur, omdat ik nog een dochter heb van 5 doe om 7 uur wakker word en ik moeilijk weer inslaap was ik vaak al wakker vanaf 05.00 ik hield dit ook echt niet vol, omdat ze vrij groot was ben ik vanaf 8 weken al rijstebloem gaan geven door de fles van 23.00 en toen sliep ze tot 06.00 /06.30 aan 1 stuk, wat mij een stuk beter beviel!
    Er staat op het pak vanaf 4 maanden, maar heb het bij beide dochters eerder gedaan omdat ze gewoon erg hongerig waren en als ze zo klein zijn zitten ze nog vaak in het ritme, slapen eten..slapen eten...daardoor word het automatischme dat ze een fles willen bij wakker worden...door de rijstebloem voelen ze zich wat langer verzadigd....
    nu krijgt ze nog steeds de fles om 23.00 en slaapt tot 08.00.
    maar ben het wel met de rest eens dat een kindje van 10 weken dat niet doorslaapt echt heel normaal is, das nog hartstikke jong! meestal gaan ze vanaf een maand of 3/4 echt een ritmetje krijgen dus ind ff doorbijten...je zult helaas wel moeten hoe vermoeiend ook!

Overdag ook gaan slapen zodra je kunt of lukt dit niet? of savonds om 9 uur erin dat manlief de fles geeft van 23.30? dan slaap jij al 2,5 uur, zo hebben wij dat wel gedaan wisselend de ene dag ik er om 9 uur in en dan ik eruit voor de eerste voeding, de andere dag manlief erin om 9 uur en dan opstaan voor de eerste voeding, is ff niet leuk want ga liever samen naar bed hahaha maar goed meestal is het van korte duur, om ff bij te tanken!

succes!

2. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ik denk wel dat je mag laten weten dat je erg trots bent op je kinderen en erg blij bent maar het lijkt mij ook niet erg leuk als ik een vraag stel waarover ik onzeker ben dat ik dan zoiets moet lezen het heeft niet echt veel toegevoegde waarde bij dit onderwerp.

Thomas slaapt sinds paar weken van 22.30 tot 08.00. Ik merkte toen ik overdag op vaste tijden ging voeden hij in de nacht beter door ging slapen. Ik voed eigenlijk nooit na 23:00 (behalve als hij in de nacht wakker wordt natuurlijk) omdat ik merkte dat hij dan juist wakker werd in de nacht. Ook geef ik de laatste voeding in de slaapkamer zonder tv en andere mensen hier wordt hij erg rustig van en slaapt hij ook beter door.
    Toch denk ik dat ook dat er geen magische formule is en dat het echt per kind verschilt. Ik sliep als baby bijna nooit terwijl Thomas dit weer wel doet. Wat trouwens niet helpt bij Thomas is dingen aan de voeding toevoegen hier kreeg hij alleen maar darmkrampjes van. Wat ik wel doe is in de laatste voeding een schepje extra zodat het iets zwaarder wordt. Ik zou zeggen probeer gewoon eens wat onschuldige dingetjes.

3. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Ik zou nog niet zo snel beginnen met rijstebloem.
    Je kunt bij zulke kleintjes ook nutriton in de fles doen om de boel dikker en zwaarder op de maag te maken.
    Dit hielp bij Tygho ook erg goed(hij was een hongerlapje en mocht gewoon niet meer voeding) Hij sliep er een stuk beter op, nog niet door maar zo konden we afwisselen.
    Vriend de laatste voeding, ik de nacht en vriend de 1e om half 7 weer.

4. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Oh en 1 briljante tip van onze wijkverpleegkundige:
    Een kind dat overdag slecht slaapt, slaapt snachts ook niet goed.

5. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Ik heb je een pb gestuurd. Laten we in dit topic ts helpen en niet elkaar afmaken. Excuses!

6. efina

efina Actief lid

Jul 13, 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    heeft niets te maken met onzekerheid maar met het gegeven dat elk kindje uniek is en elk kindje bijzonder....

7. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Daar doelde ik ook niet op:

Ik bedoel als elke moeder gewoon zou toegeven dat elk kindje anders is ipv als iemand klaagt over een niet doorslapend kind/kind dat niet wil drinken/veel huilt te gaan zeggen dat haar kind alles zo goed en perfect doet...
    Ik kan daar niet tegen.
    En bovenal maakte ik mijn excuses..Fijn dat daarover heen gelezen word

8. Keiko

Keiko Actief lid

Jul 28, 2008
    497
    0
    0
    Ah, verkeerd gelezen. Omdat je zei over te zijn gegaan op flesjes nam ik aan dat je nu kolfde. Maar je geeft dus kunstvoeding!

9. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Efina, tuurlijk mag je blij zijn met je dochters en je gezegend voelen dat ze doorslapen, maar misschien was dat hier niet helemaal gepast. Al was het niet zo bedoeld.

@TO: Klein meisje van acht maanden komt elke nacht nog twee keer (BV), en inderdaad ook weer een peuter die elke dag vroeg wakker is.

- wekken jullie de baby voor de laatste avondvoeding? rond hoe laat?
    Nee, ik wacht tot ze zelf komt.

- wekken jullie de baby om de zovele uren of voeden jullie op vraag?
    Ik voed op verzoek

- om de hoeveel uur eet jullie baby (noah nu 2 maand)
    Klein meisje drinkt om de 2.5/3 uur

- hoe vinden jullie en ritme? ik ben iemand die vb graag wandelt met de kleine, boodschappen gaat doen, eens iets gaan drinken enzoverder.. ben ik de enige??
    Haha, geen ritme te bekennen hier. Al acht maanden niet! ;)

- hoe combineer je kuisen, afwassen, wassen, strijken, opruimen, baby verzorgen, jezelf verzorgen,.... mij lukt het precies niet!?
    Lukt mij ook voor geen meter. Het is dat mijn vriend zoveel doet anders was het hier helemaal een varkensstal! :):D

Succes!!

10. efina

efina Actief lid

Jul 13, 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    ' dat haar kind alles zo goed en perfect doet'

zijn niet mijn woorden....voel me alleen gezegend, omdat het verdomd zwaar is vermoeid te zijn!

11. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Voel je niet persoonlijk aangevallen, het gaat om een groot deel van de moeders in het algemeen.
    Hoe vaak ik het al wel niet heb moeten aanhoren:
    -Wij hebben noooooit onze kinderen uit logeren gedaan om bij te tanken, maarja ze sliepen ook GEWOON goed.
    -Oh nee mijn zoontje sliep vanaf 2 weken aan 1 stuk door
    -Nee mijn kinderen blablablablablabla

Tuurlijk is het fijn als het allemaal gaat zoals je hoopt.
    Maar het is idd verdomd moeilijk als je op je tanden loopt omdat je kind na zoveel tijd NOG niet doorslaapt.
    Blijf van mening dat ik het verder een ongepaste opmerking vond, en dan vooral de ongelukkige woordkeuze.

12. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ben het er helemaal mee eens dat het hier een ongepaste opmerking is (als je onzeker bent en er doorheen zit is het soms alleen al goed om te weten dat je niet de enigste bent en dan zijn dit soort opmerkingen beetje overbodig) maar ik heb een topic geopend waar je al je positieve verhalen kwijt kunt.

13. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    *bijt op haar tong*

14. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek

Zal k ff meebijten? ;)

15. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Hier sluit ik me bij aan. ;)

Efina, zeker mag je trots zijn op je kindjes en ik gun je echt wel je goede nachten ;) maar het is wel behoorlijk frusti om van andere te moeten horen hoe goed hun kindjes slapen of hoe goed ze wel niet in hun ontwikkeling zijn (doel niet op jou hiermee).
    Iedere keer weer die vraag "slaapt ze al door 's nachts?"
    "NEEHEE!!!" :)
    En ja, dan voelt zo'n opmerking vaak als een steek onder water.
    Het zal niet zo bedoeld zijn van jou, maar het was denk ik niet zo gepast in dit onderwerp.

16. sanneke1982

sanneke1982 Actief lid

Nov 6, 2008
    217
    0
    16
    jullie beuren me wel op ;)
    niemand bedoelt het hier slecht en ben ook blij voor efina dat haar kindjes doorslapen!! maar ik besef nu ook dat haar kids meer een uitzondering zijn op de regel.

een vriendin haar baby één weekje ouder is dan de onze slaapt al van week 3 zoiets van 9 à 10 uurtjes door, andere baby van vriendin (ook 1 week ouder dan noah) slaapt ook al 8u door... tjah, als het zo kortbij overal "uitzonderlijk goed gaat" dacht ik dus dat noah een moeilijk kindje/slapertje is..

ik hoop echt dat ik me snel wat beter voel, het lukt al behoorlijk.. ik denk dat ik nu beetje ga eten, me in de zetel voor een filmpje ga leggen en alles wat ik nog in gedachten had voor morgen ga houden (appt kuisen, boodschappen doen, ...)
    ramen lappen wil ik vb al sinds een maand doen.. komt er gewoon niet van ;) en geloof me, ze zijn VUIL ;)

ach ja.. me and my baby is the most important zeker???

17. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Weet je wat de kinderarts op het cb tegen me zei?
    Meestal als moeders zeggen dat hun kinderen doorslapen is dat omdat ze geleerd is dat doorslapen 6 uur achter elkaar slapen is.
    Nou als ik Tygho om 10 uur in bed legde en hij werd om 4 uur wakker was ik echt niet dolgelukkig omdat hij door had geslapen;)
    Dan was ik chagrijnig...en de hele dag niet te genieten, en moe.
    En als mensen dan vroegen waarom en hoe lang hij dan achter elkaar sliep kreeg ik standaard als reactie oh maar 6 uur is toch heel lang!
    Ja dat is ook wel zo...Maar niet als hij dan om 4uur besluit niet meer verder te slapen.

Ik heb op haar advies gewoon ff mn eigen ritme de deur uit gedaan.
    Gekeken wanneer hij moe werd, en dan in bed leggen...Tijd noteren.En dat met elk slaapje,elke voeding enzo.
    Na 2 weken had hij een eigen ritme gecreeerd en sliep hij van 10 tot half 7 (Het is en blijft een vroege vogel)
    Helaas is hij gewoon erg gevoelig.
    Elk tandje,sprongetje,vallen....Zorgt voor slechte nachten:(
    En dat is nog regelmatig helaas.

18. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Allereerst zou ik idd gewoon niet luisteren naar mensen die zeggen dat hun kindje al vanaf xx weken doorsliep. Ik ken iemand die zegt dat haar zoontje vanaf dag 1 doorsliep :$ dat geloof je toch zeker zelf niet. Ik denk dat je kindje er echt aan toe moet zijn, het ene kindje is er sneller aan toe dan de ander, maar dat is zo met alles toch!?

Onze dochter slaapt de nachten door vanaf 6 weken, eerst van 24:00 tot 6:00 en nu van 22:00 tot 7:00. Eerlijk gezegd heb ik er helemaal niets voor hoeven doen, ik heb altijd op verzoek gevoed en het ging zomaar vanzelf. Misschien heb ik erover heen gelezen, maar kan je je man niet een keertje vragen of hij in het weekend voor de nachtvoeding kan zorgen zodat je weer eens een goede nachtrust hebt. Vaak helpt 1 nachtje behoorlijk slapen al (een beetje).

Onze dochter was 's avonds altijd klaar wakker, dus dat was niet nodig. Maar als ze niet uit zichzelf kwam gaf ik haar wel max. 4 uur na de vorige voeding een fles.

In principe op vraag, maar als ze niet uit zichzelf komt hou ik er overdag max. 4 uur tussen.

Om de 3,5 tot 4 uur. 's avonds heeft ze vaak meer honger en komt ze om de 2,5 tot 3 uur.

- hoe vinden jullie en ritme? ik ben iemand die vb graag wandelt met de kleine, boodschappen gaat doen, eens iets gaan drinken enzoverder.. ben ik de enige??
    Een ritme.... pffff nou dat is er dus totaal niet. Ik heb het maar opgegeven en pas me nu aan aan het ritme van onze kleine meid. Boodschappen/wandelen/iets doen doe ik bijv. altijd na de fles, want dan heb ik even de tijd...

- hoe combineer je kuisen, afwassen, wassen, strijken, opruimen, baby verzorgen, jezelf verzorgen,.... mij lukt het precies niet!?
    Mij lukt het ook voor geen meter, als ze slaapt probeer ik zoveel mogelijk te doen. In het begin wilde ik alles ook te goed doen, maar nu doe ik gewoon wat ik kan en als iets niet af is dan maar niet hoor. Ik kan ook niet toveren...

Succes!

19. sitara

sitara Bekend lid

Jan 16, 2009
    528
    1
    0
    in het begin wel hoor, maar nu is hij bijna 7 WEKEN en voeden we puur op vraag
    er zat in het begin 3 UUR tussen, daarna 3 en een half uur
    toen weer een tijdje 1 en een half uur (bleek toen verborgen reflux te hebben en zijn voeding was nie voldoende voedend meer)
    hebben dan met de kinderarts overlegd en nu Enfamil AR geven, dat verdikt in de maag en dus beter tegen reflux en meer vullend!
    Nu zit er weer 3U en een helf tussen
    soms 4 uur

puur op vraag (nu zo'n 6 flesjes op een dag)

eerst het flesje en hem een kwartiertje rechthouden
    dan valt hij meestal in slaap en kunnen we vertrekken

xxx

oja, Seth krijgt rond 11 of 12 uur zijn laatste flesje
    meestal is hij rond 4 A 5 uur er opnieuw

hij heeft 2 nachten gehad dat hij 6 uur doorsliep
    en 1 keer 8 uur (dacht toen echt dat hij ziek was, maar toh niet)
    hij was die dag wel erg lastig geweest en had weinig geslapen, mss dat het daaraan lag?

verder herken ik het gevoel wel, zo vermoeiend he!
    als ik wil bijslapen dan ga ik meetsal een nachtje naar de ouders van mijn vriend
    zij kijken dan voor hem, terwijl ik mijn slaap inhaal

hopelijk heb je iets aan mijn antwoorden
    ik duim voor je!

xxx

20. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Volgens mij is het heel normaal dat je zoontje nog niet doorslaapt. Komt vanzelf... Hier heeft een tikkende klok en inbakeren goed geholpen. Hij sliep diezelfde nacht van 22.30-05.00 (en ik maar wakker liggen:D). Thijs sliep met 4 weken door, ik snap het ook niet. Had me ingesteld op zeker een half jaar paar keer per nacht eruit moeten. Ik vind het wel lekker hoor! Maar het komt echt vanzelf...

Ja voordat ik naar bed ga, Thijs maakt het niet uit hoe laat hij hem krijgt. ALS hij hem maar krijgt.
    Overdag gaf ik elke 3 uur voeding. Öp een geven moment vond ik het raar, sliep hij net kon ik hem weer wakker maken voor de fles. Vanaf 2 maanden voedde ik op verzoek.
    Om de 3 uur ongeveer.
    Ik ben net zo. Thijs sliep tot 3,5 maand overdag in de wandelwagen. Ik kon dus overal naar toe. Nu is hij langer wakker en ga ik weg in zijn wakkere tijd. Als hij moe is, valt hij wel in slaap.
    Dat vond ik ook erg lastig. Het meeste deed ik als Thijs sliep. Nu hij zichzelf wat langer kan vermaken doe ik meer als hij wakker is. Ik weet nog dat ik het al moeilijk vond om te douchen. Deed het dan snel snel snel. Vond het echt niet prettig en ging dan 's avonds douchen als mijn man thuis was. Verder sleep ik het wipstoeltje overal naar toe. Hij vindt het geweldig om alles te zien.

soms denk ik dat ik in een postnatale depressie zit (niet constant maar vaak wel dipjes en vooral klagen terwijl ik zo intens gelukkig ben met mn zoontje..).
    Het is heel normaal dat jij je zo voelt. Wat wordt je ongelooflijk onzeker als je een kindje hebt. En dan ook nog al die hormonen die door je lijf gieren... Maar die dipjes zijn wel heel vervelend, wordt vanzelf beter.
    Heb constant mijn mama of advies nodig.. voel me dan zo een slechte mama :([/QUOTE]
    Ik maak ook veel gebruik van mijn moeder, echt fantastisch. Ook bel ik vaak mijn zus om advies te vragen. Ja, je krijgt er geen gebruiksaanwijzing bij.

Share This Page