Kayra wil nog steeds niet doorslapen! Ik weet niet meer wat ik moet doen... Ik kan er gewoon niet meer tegen en ben zowat elke nacht met hem aan het meehuilen. Hij word na 1 uur snachts om de half uur wakker. Ik slaap al zowat 3 a 4 weken niet meer en ben echt helemaal uitgeput. Ben al tig keer naar cb geweest en ze geven mij de schuld van alles! Ze zeggen dat ik hem veel te veel heb verwend en dat ik hem eraan heb laten wennen dat mama altijd komt wanneer meneertje krijst. 2 weken terug hebben ze me een schema mee gegeven waaraan ik me stipt moest houden en dat heb ik dus ook gedaan. Ze zei dat dit de juiste eetpatroon en slaappatroon was voor hem en dat ik hem snachts gewoon door moest laten huilen. Dit heb ik dus gedaan maar hoelang kan je hem nou laten krijsen!? De hele nacht door? Lijkt me niet toch... Hij barst gewoon in tranen en krijst gewoon door totdat hij geen stem meer over heeft en wanneer ik bij hem kom dan draait hij zo door dat ik hem op geen enkel manier stil kan krijgen! Dit kan toch niet de oplossing zijn? Is mijn zoon een uitzondering of zijn er nog meer mamas die hetzelfde meemaken?
Meid.... Ik maak niet hetzelfde mee maar luister naar jezelf! Als jij vindt dat het schema niet goed werkt hoor er dan mee op! Je moet inderdaad niet te snel naar je kleintje gaan maar je kunt m slechts laten huilen? Ik hoop dat anderen goede tips voor je hebben! Sterkte
hoe ziet jullie dag er nu zo ongeveer uit qua voedingstijden? slaapt hij overdag wel goed?Is het druk in huis? misschien teveel prikkels? Het kan natuurlijk van alles zijn. Ik kan me voorstellen dat het je enorm opbreekt.
8.00 - 9.00 wakker daarna gelijk zijn eerste fles. 200 cc 10.30 - 11.00 fruithapje 11.00 - 12.00 naar bed 13.00 - 14.00 wakker -->> 2de fles 200 cc 15.00 - 15.30 danoontje, koekje/rijstwafel, sap. 16.00 naar bed 17.30 - 18.00 wakker -->> sap klein korstje brood mag wel hoef niet 19.00 - 19.30 groentehapje 20.00 - 20.30 Naar bed met 3de fles 160 cc 23.00 - 24.00 4de fles We zijn maar met zn drieen thuis. Mn man werkt dus blijf ik alleen met hem. De tv zet ik meestal niet aan. Ik laat hem gewoon op zn speelkleedje spelen met een paar speeltjes. Overdaag slaapt hij wel beter dan snachts...
Ben je al eens bij de ha geweest met dit verhaal? Misschien heeft ze wel last van haar oortjes. Bij Joya blijkt dat ook de reden te zijn dat ze nog niet doorslaapt. Zij krijgt nu de 30e buisjes en dan hoop ik dat het beter gaat. Je kunt het iig laten nakijken
Vorige week had Kayra koorts van 39,5 ik ben toen 3 dagen achter elkaar naar de huisartsenpost geweest Het was voor het eerst dat ik hem zo zag dus vond het best eng. Maar toen heeft de dokter alles gecontroleerd. Hij zou het toch wel gezien hebben als er iets mis mee zou zijn toch? Of zal ik voor de zekerheid naar mn huisarts gaan? Hij was 2 weken op vakantie en is gisteren pas terug gekomen. De spoedlijn had ik al gebelt maar ze vonden het geen spoedgeval dat Kayra al 3 weken lang elke nacht aan het huilen was en dat mama helemaal aan het gek worden was...
Ik zou toch langsgaan om in ieder geval iets medisch uit te sluiten. Ik denk dat je dan ook pas met een 'fijn' gevoel even kan laten huilen of hij toch in slaap valt. En dat ze vorige week niets konden vinden betekent nog niet dat het nu niet zo is. Feit is dat jij bezorgd bent, en het laten nakijken door de ha kan al een groot stuk van die bezorgdheid misschien wel wegnemen. Heb je zelf het gevoel dat er iets aan de hand is? Want ik heb inmiddels wel geleerd op mijn moedergevoel te vertrouwen.
Volgens mij is er niets medisch aan de hand (hoop ik). Het begint meestal met een jengerig gehuil net alsof hij me echt aan het roepen is. Dit doet hij ook wanneer ik bezig ben in de keuken ofzo en hij aandacht wil. Maar omdat ik hem dus laat huilen begint hij echt op den duur super hard te krijsen en dan is het ook echt huilen met tranen. Maar het lijkt er niet op dat hij pijn heeft. Ik heb morgen weer een afspraak bij de cb. Ik wacht effe af tot morgen en kijk wat zij te zeggen hebben.
ik zou om 20:00-20:30 die 3e fles 200 geven met rijstebloem, en dan niet meer wakker maken...rond 7 maanden mogen ze op 3 flessen, ik zou dat eens proberen...succes!
donique slaapt nu pas door. sinds ze op haar eigen kamer ligt! gebruikt hij een speentje? ik deed haar altijd in bed en haalde haar er ook niet uit maar trooste haar met een speentje en aaide haar over haar bolletje!
Hij zat al op 3 flessen, maar de cb heeft hier 4 van gemaakt dat zou beter zijn volgens hun schema...
je moet wel lekker je eigen gevoel volgen meis. het cb kan van alles zeggen maar jij kent je kleintje het beste! ik zou hem zeker niet om 22 uur wakker maken voor een fles. donique krijgt nu om 7 of 8 uur haar laatste fles en slaapt daar heerlijk op door!
Kayra slaapt al vanaf zijn 2de week in zijn eigen kamertje. Hij gebruikt een speentje helaas! Hij laat het telkens uit zijn mond vallen en dat is ook een van de redenen dat hij wakker word denk ik. Ik haal hem ook nooit uit zijn bedje en troost hem door bij hem te zijn en zn handje vast te houden. Maar soms krijst hij zou hard en is het gewoon te zielig om hem zo te laten huilen en dan pak ik hem wel op.
Ik volgde mijn eigen gevoel tot 3 weken terug ongeveer want ik wist gewoon geen raad meer met hem en ben bij de cb geweest en die hebben mij dus die schema gegeven. Ik weet het gewoon niet meer... Ik voel me echt ***
ja zeker weten sinds ze de laatste fles krijgt om zeven uur gaat het slapen stukken beter! ja ik geef 's nachts als ze nog wakker word gewoon haar speentje en dan slaapt ze weer in gelukkig!
en overdag is ie wel tevreden? donique blijkt namelijk koemelkallergie te hebben en sinds we dat ook behandelen gaat het ook beter! kan het iets medisch zijn?
Zou ik zeker doen. Kun je Kayra een nachtje uit logeren doen bij opa/oma? Dan kun je zelf even bijtanken. Ik vond dat heerlijk. Heel veel sterkte! Madelief