Ja zeker wel, overdag is hij echt een super vrolijk actief ventje. Ik leg hem in zijn bedje met zijn tutlapje en speentje, meestal huilt hij 1 keer nadat ik de kamer uit ga. Dan ga ik terug geef zn speentje weer en zijn lapje en dan slaapt hij ongeveer een anderhalf uur.
Ik heb hem gisteren avond opgehaald. Hij heeft 2 nachtjes gelogeerd bij opa/oma. Verbouwing bij ons thuis... Vandaag werd hij wakker om 1 uur en tot 5 uur snachts heeft hij bijna niet geslapen. Hij werd om de 15 minuten wakker... En geloof het of niet maar al mijn energie is opgezogen in 1 nacht...
Die van mij is nu ruim 8 maanden en slaapt sinds een week door! Ik ben gestopt met een fles geven voor het naar bed gaan en sindsdien slaapt ze door. Troost je ik heb mijn kind nooit verwend, heb haar nog nooit uit bed gehaald wanneer ze huilde. ik praatte niet, deed het licht niet aan deed haar speen in haar mond gaf een aai over haar bolletje en was weer de kamer uit. (dit zijn de adviezen) en nog ging ze niet slapen. Ik begrijp hoe je je voelt, want het is echt zwaar nachten niet slapen en overdag normaal moeten functioneren. Ik zelf ben echt radeloos geweest, op een gegeven moment heb ik het gewoon geaccepteerd. Ging zelfs om 8 uur naar bed om zo toch nog een paar uurtjes te slaap pakken. Het is zwaar, maar hou vol er komt een dag dat hij door gaat slapen.
Ik heb nooit een lampje aangelaten en volgens de cb hoefde dat dan ook niet als hij dat niet gewent was.
Ik denk dat het tijd is dat ik ook om 8 uur naar bed moet gaan want zo hou ik het niet lang meer vol. Hoe laat geef je haar laatste fles dan en doe je dit dan voordat ze gaat slapen of gewoon in haar bedje de fles geven?
Nee, mn moeder heeft ook 2 nachten naast zijn bedje doorgebracht. En zij begrijpt er ook niets van. Ze zegt ik heb 4 kinderen grootgebracht en heb dit niet bij een van jullie meegemaakt. Ik begin echt aan mezelf te twijfelen...
Ik geef haar om 5 uur een groentehap en een toetje en om 7 uur /half 8 naar bed zonder een fles of wat dan ook, maar die van mij is wat ouder, he.(ze eet al bijna met de pot mee) Ik zou gewoon proberen om de laatste (pap)fles rond 7 uur/ half 8 te geven(ik zelf gaf die gewoon beneden op de bank), en zelf om 8 uur naar bed te gaan. Dan heb je nog een beetje slaap. Veel sterkte!
Nou, dan lijkt het niet aan jou te liggen. Misschien is dat een fijne gedachte. Geef je hem 's nachts wel eens een flesje?
Bijna nooit, maar soms als ik hem op geen enkel manier kan stil krijgen dan maak ik wel wat klaar zodat hij daar rustig van word. Afgelopen nacht heb ik hem dus een fles van 100 gegeven om 5 uur snacht en toen is hij gaan slapen tot 7 uur.
Ik ga vanavond een papfles maken en die geven net voordat hij naar bed moet. Kijken of hij hiervan een beetje meer gaat slapen...
Als onze Jelle 's nachts wakker wordt is het eerste wat wij doen hem een een lekker flesje geven (gewoon een volle, hij drinkt zelf tot hij niet meer wil en dan heeft hij in ieder geval genoeg). Misschien eens proberen als hij zich de eerste keer meldt? Schoon luiertje erbij en van zo'n warme klots in zijn buikje wordt hij lekker doezelig en slaapt hij misschien weer snel in. Dan hoeft hij zich helemaal niet overstuur te huilen (kost ook veel energie). Proberen waard toch?
gewoon om 7 of 8 uur de laatste fles en dan pas als hij eventueel zelf echt komt. maar in principe mogen die kids 12 ur achter elkaar zonder fles slapen!
inderdaa wat madeliefst zegt is ook een optie dan om 7 uur de laatste en als hij dan om 1 uur komt weer een flesje. gewoon uitproberen wat bij hem helpt!
Pff, dat hou je inderdad niet lang vol zeg! Niet aan jezelf gaan twijfelen hoor! Ik ben misschien de zoveelste die het zegt, maar ik zou inderdaad de laatste fles naar 20.00u proberen te verplaatsten, en dan lekker het nachtje door laten gaan (als tie dat doet natuurlijk). Ons schema is ongeveer 8.00u, 12.00u, 16.00u en 20.00u fles. Tussendoor fruit, koekje en groenten. Het is maar een idee hoor, zeg niet dat het helpt natuurlijk! Slaapt hij 's avonds wel, tot je de laatste fles geeft? En hoe is zijn lighouding, vooral als hij huilt?
Je moet doen wat je gevoel je ingeeft... Jij kent je kind het beste. als hij snacht wakker word en hij wordt rustig van een flesje, geef hem dan lekker een flesje! Er komt echt een tijd dat dat niet meer nodig zal zijn, maar dan heb jij je nachtrust misschien terug en hoeft je kleine mannetje zijn eigen niet meer overstuur te huilen.
Ik weet hoe frustrerend het is! Niet twijfelen aan jezelf, hoor! Ik kwam en kom alleen maar moeders tegen waarvan de kinderen vanaf het begin al aan doorslapen Het komt echt goed, zolang je zoontje goed eet en drinkt en verder niets mankeert, kan jij er niets aan doen, dat hij 's nachts niet slaapt. l
Ik snap dat het voor jou vermoeiend is,maar kinderen van die leeftijd hoeven nog helemaal niet door te slapen ´s nachts. Fysiologisch gezien gaan ze pas een vast nachtritme ontwikkelen na 12 maanden en soms pas na anderhalf jaar. Laat je niets wijs maken dat het *normaal * zou moeten zijn dat kinderen van 6 maanden door zouden moeten slapen, want dat is onzin. Zes maanden is ook vaak een tijd dat ze nieuwe indrukken opdoen en tot zich nemen, en dit moeten ze allemaal verwerken. Als je in de gelegenheid bent om overdag te slapen, samen met je kind, is dit een hele goede oplossing zolang je kind ´s nachts nog wakker wordt. Je kan ook je kind bij je in bed nemen, en weer terug in bedje leggen totdat hij/zij slaapt, of gewoon bij je laten slapen. Sluit uit dat het geen honger is, want dan moet je je kind natuurlijk gewoon voeden. ´s Avonds de voeding verzwaren , zodat je kind ´s nachts niet komt, is natuurlijk niet zo goed voor de maag van je kind, omdat ´s nachts en de vertering lager is en omdat de voeding al moeilijk verteerd wordt an sich. Hoe vermoeiend ook, het beste is je ´s nachts eraan over te geven.
Mijn zoon heeft tot de leeftijd van 1 jaar ook niet doorgeslapen. Ik heb hem altijd laten huilen gedaan maar helpte niet veel. Ik ben er erachter gekomen dat hij honger heeft. Dus snachts als hij wakker werd geef ik een klein beetje fles of water. Zo werd hij rustig van.