@ kayra, Misschien heb ik er overheen gelezen ,maar deed hij dit altijd al of echt pas van de laatste tijd?
mijn zoontje is 7 maanden en slaap ook niet door ben vanmorgen bij cb geweest hoe ik het het beste aan kan pakken. ik moet dus als hij naar bed ga in zn bed leggen 10min laten huilen dan naar binnen gaan en zeggen dat het tijd is om te slapen! en zo blijven herhalen ga het vanavond proberen en het moet na een week beter gaan! ik hoop het want moet er nu al 4 maanden elke nacht uit! mij schema is 7uur fles 11uur pap 13uur fruit 15uur fles 18uur groente 20uur fles en dan tussendoor een liga en sapje.
Hij slaapt van 8 uur tot 23.00/ 24.00 door en dan krijgt hij dus een flesje wanneer hij huilt. Hij ligt dan op zijn buikje dan weer op de rug dan weer op de zij dus dat is verschillend.
Hij is altijd wel een moeilijke slaper geweest maar de laatste 3 weken overtreft echt alles... Ik begrijp niet dat hij zelf er niet moe van word en hoe hij het zelf uit houd? Soms denk ik dat ik zo om ga vallen en niet meer wakker word.
Ik wil je niet ontmoedigen maar dit was dus ook wat ze tegen mij hebben gezegd, maar ik heb het al 3 weken geprobeerd maar nee bij ons werkt het niet. Ik hoop dat het bij jou wel werkt. Alvast succes...
Hij hoeft van mij ook echt niet heel de nacht door te slapen zonder een kik te geven, maar we zijn gewoon echt letterlijk heel de nacht wakker. Ik wil er best een paar keer uit dat zou geen probleem zijn, maar bij ons is het niet een paar keer. Ik kom bijna heel de nacht zijn kamer niet uit!
Als ik heel eerlijk ben vind ik dat ze 's avonds voor ze naar bed gaat nogal veel eten krijgt in een hele korte tijd. In 3 uur tijd is het nogal wat. En dan om 23.00 nog een fles. Zou het kunnen zijn dat het gewoon teveel is voor haar? Dat het haar zwaar op de maag ligt, zeg maar. Jelle kon ook altijd door blijven eten, en dan had hij er later echt last van. Misschien dat je haar om 17.30 zijn groente kunt geven en dan geen sap en brood. Dat zou je dan eventueel naar rond 12.00 kunnen schuiven. Verder wil ik je heel veel sterkte wensen, het is echt heel vervelend. Jelle is 20 maanden en ik heb ook net zo'n periode achter de rug van 5 weken dat hij niet wilde slapen 's nachts... Op een gegeven moment probeer je vanalles....
Wij hebben het namelijk in de eerste 6 wkn van Mason gehad. Hij weigerde te slapen ( als hij al sliep waren het hazeslaapjes bij ons op de buik. In bed sliep hij soms 15 min om krijsend wakker te worden en bij ons op buik wee rin slaap te vallen. Door het niet slapen raakte hij meer en meer overstuur en begon daardoor gigantisch te spugen en af te vallen. Uiteindelijk hebben ze hem opgenomen in het ziekenhuis. Hier heeft hij een week gelegen en hebben ze hem laten huilen. ,maar wel tussendoor sussen ,maar niet uit bed gehaald alleen bij extreme overstuurheid. Na 3 dgn ging het stukken beter. Na een week kwam er een kindje terug wat enorm was gegroeid en super sliep en bijna noot huilde. Hiermee wil ik dus aangeven ( weet dat er ook veel tegenstanders zijn) dat laten huilen soms een hele goede optie kan zijn ,maar wel heel zwaar is. Mason huilde in het begin rustig anderhalf uur achter elkaar. Hij werd wel gesust tussendoor in het ziekenhuis ,maar niet uit bed gehaald.
Wanneer wij eten dan begint hij met smakken dus dan geven we hem een korstje brood waar hij een beetje op zit te sabbelen. Hij drinkt echt super weinig sap/water. 20 cc hooguit 30 cc. En nog iets Kayra is een jongen
Hoelang ben je al bezig met de bijvoeding? Misschien last van een allergie? Esmee heeft rond de 7 maanden ook een periode gehad dat ze s'nachts veel wakker was.. Ze had extra voeding nodig omdat ze overdag slechter at en meer gebruikte door kruipen enz.. Deze fase is zelf weer overgegaan.. Ik gaf haar s'nachts gewoon een flesje melk.. En daarna ging ze weer heerlijk slapen.. Ik geloof er niet zo in dat je daarmee je kind verwend.. Sterkte meid!
Ik heb het in het begin ook gedaan, toen was ze een paar weken oud,laten huilen, en na een dag of 3 was het inderdaad al minder en na een week ging het goed. Maar het is niet altijd de oplossing! Onze dochter zat nu in een sprongetje, en ze krijste het echt uit. en ook echt wel een uur achter elkaar, en dan is laten huilen echt heeeeeeel moeilijk. Want alles komt in opstand, je kindje hoort niet zo te huilen, en wanneer wordt ze eindelijk moe vroeg ik me af, en als ze dan inneens stil was vond ik het ook weer eng, maar kon niet gaan kijken , want dan ging ze weer krijsen... Dus ik doe nu maar het enigste wat helpt.....een fles! En gaat ze er aan wennen....jammer dan. Als ik er niet uit hoef voor een fles, dan jankt ze de boel bij elkaar , dus dan ben ik net zo goed wakker. Het zal vanzelf wel goed komen
Met ongeveer 5 maanden zijn we begonnen met bijvoeding. Allergie? Ik zou het niet weten, ik heb niet iets raars opgemerkt. Hij had laatst wel heel erg uitslag op zijn buik, rug, billen, hals en op den duur ging het over op zijn gezichtje. We dachten dat het een tandje was want hij had ook verhoging en een beetje diarree. Toen we in zijn mondje keken was er een rode knobbeltje maar na een dag of twee was de huiduitslag verdwenen en knobbel is ook weg Wat we dus heel raar vonden, maar de assistente van de huisarts zei dat dat wel kon..
Ja het is heel lastig hoor. Wij werden doorverwezen naar de kinderarts ,omdat hij zo aan het afvallen was. Daar vroegen ze hoe hij sliep en of hij ook huilde. De kinderarts zei dat vermoederlijk het e.a. met elkaar in verbinding stond en dat ze hem gingen opnemen. Mason heeft het 3 dgn lang daar ook stug volgehouden met huilen en eten/spugen en toen kwam er verbetering. Naar die week was het een totaal ander kind. Ze zeiden wel dat het niet bij elk kindje lukt. Misschien lukt het niet bij jou dochter, misschien met nog even doorzetten wel. Wij kregen trouwens als advies een huilschema bij te houden nadat hij thuis was Dit hielden ze ook in het ziekenhuis bij en je zag echt na die 3 dgn steeds meer vooruitgang. Zo kreeg je inzicht in de tijdstippen , het soort huilen en zag je ook verbetering. Dat geeft weer moed om door te pakken. Ik snap wel hoe zwaar het is voor jullie en wil jullie er wel alle sterkte mee wensen! Als je evt nog vragen hebt over het huilschema ofzo mag je altijd een pb sturen.
@Kayra: je schrijft dat je hem wel uit bed haalt als hij erg overstuur wordt? Hoe deed je dat eerder, haalde je hem snel uit zijn bedje?
Oh Ik las Kyara... Dan had ik het in eerste instantie wel goed gedaan... Ik had alle hij-tjes al in zij-tjes veranderd... Sorry!! Maar is het geen optie om hem dan ipv brood en sap zijn groente te geven? Dan zit er toch iets meer tijd tussen voordat hij naar bed gaat. En dan zit je ook meteen goed met jullie etenstijden...
Hij huilde nooit op deze manier dus haalde ik hem ook nooit uit zijn bedje. Speentje en de tutlapje was genoeg troost voor hem. Maar nou is dat niet meer zo hij huilt zo hard dat hij op den duur gewoon geen stem meer over heeft. Hij huilt zo erg dat hij in tranen barst, heel zn bedje is nat van het huilen en als je hem hoort adem halen tussen het huilen dat is gewoon zo zielig! Dan kan je hem toch niet in zn bedje laten liggen lijkt me? Of zie ik dat verkeerd?
ppffff nou hoop idd dat het lukt! achja je meot alles proberen heb nu inmiddels bijna alles al gerpobeert! heb zelf zn bed al op een andere kamer gezet en zn matrasje wat hoger gedaan maar heeft ook niet geholpen!