@Kayra: zijn er rond de periode dat hij zo begon te huilen, dingen gebeurd waardoor hij ineens van slag kan zijn? Of kan er iets gebeurd zijn waardoor hij bijvoorbeeld wervels knel heeft zitten nu, of zenuwen? Dat hij bijvoorbeeld gevallen is, een rare schok met z'n hoofd heeft gemaakt, dat sorot dingen? Je schrijft ergens anders nog wel dat je hem verwende door hem snel uit bed te halen? Wat bedoelde je daar precies mee?
hete kan ook een sprongetje zijn...ik zou in ieder geval wa je zelf als zei rond 19:30-20:00 papfles geven en als hij dan snachts nog huilt dan zou ik nog wat melk geven....als noa namelijk snachts huilt en een speentje en een aai over dr bol/schone luier niet helpt, en ik geef een klein flesje (120cc) dan is ze zo weer in slaap...ik hoop dat je snel lekker kan doorslapen...
Volgens mij bedoel je dat ik had geschreven dat de cb zei dat ik kayra verwend had door hem uit bed te halen... Wat niet zo is, ik heb hem vroeger nooit uit bed gehaald, ja alleen wanneer hij zo overstuur was en niet kon slapen en heelemaal niet meer wist wat hij deed. Het begon net een week voor nieuwjaar. Hij schrok een paar keer heel erg door al dat geknal van vuurwerk. Dit heb ik toen ook gezegt tegen de cb maar ze zeiden dus dat dat niet daardoor kon komen :
nou daar is niks mis mee hoor! laat je niks aanpraten iedere moeder haalt haar kind uit bed om te troosten als ze helemaal overstuur zijn! ik wel in ieder geval
VEEL BETER! Hij is een paar keer wakker geworden maar is wel lekker weer gaan slapen nadat ik zijn speentje heb gegeven. Om 3 uur snachts heb ik een fles gegeven en dat wou hij wel, hij heeft 120 cc gedronken. Dus ik heb niet heel de nacht wakker naast zijn bedje hoeven te staan! Heb heerlijk een paar uurtjes geslapen!
Ik heb even mee zitten lezen. Wat een toestand. In elk geval fijn dat het vannacht al wat beter ging. En ik ben het met de anderen eens. Volg je gevoel, je moederinstinct. In dit geval ken jij je kindje honderd keer beter dan die mutsen bij het CB. Ja sorry hoor. Nog even over een lampje. Je hebt van die "toverlampjes" ja zo noemen wij het hier, zo'n klein lampje die je gewoon in het stopcontact stop, en die geeft dan een groene of oranje lichtje. Het zou natuurlijk ook best kunnen dat je zoon 's nachts wakker wordt, maar dat het net te donker is in zijn kamertje,en zich niet goed kan oriënteren. Met zo'n lampje, heeft hij toch een klein lichtpuntje in zijn kamertje, zodat hij kan zien waar hij is.
Ik lees hier best veel herkenning. Tot 5 maanden sliep mijn zoontje heel goed, maar daarna een hele tijd dat hij elk uur wakker werd. @Jingels: tuurlijk hoeft een kindje niet een hele nacht door te slapen, maar er is wel een verschil tussen 2x wakker worden bijv en elk kwartier Alles hebben we al geprobeerd behalve in zijn eigen kamertje leggen. Sommige nachten sliep hij wel goed, maar waar dat dan aan lag? Het gaat nu gelukkig wat beter, hij wordt nu zo'n 2 a 3 keer per nacht wakker.
Ja, zo een lampje heb ik ook, maar nog niet gebruikt. Ik zal het vandaag proberen! Alle ideeen zijn welkom
fijn zeg dat het beter is gegaan...zo'n flesje snachts helpt altijd wel...vaak gaan ze dan lekker verder slapen en kun jij ook weer lekker verder slapen...als een speentje niet helpt dan is het gewoon honger...
Mama van Kayra, wat goed dat het vannacht wat beter ging! Het moet idd erg zwaar voor je zijn zeg! En alle tips en adviezen? Volgens mij is alles hier al gezegd en geschreven! Maar wat is het lastig he om hier een keuze in te maken en wat te doen. Volgens mij komt het in de basis altijd neer op de vraag Huilen of niet laten huilen? En dat is hartstikke lastig omdat laten huilen in gaat tegen je moedergevoel! Ik hoop dat jullie nu in een opgaande lijn terecht komen, wat zou dat fijn voor jullie zijn! Wat ik echt wel herken is dat ze rond de 5 maanden ineens gaan spoken! Wij hadden ook een meisje dat heel goed doorsliep en sinds ze 4,5 maand oud is in de nachten ook ineens onrustiger is en maar niet naar bed wil in de avonden! En dus zitten we dan weer met haar op tot 22.00 - 23.00.... en laten huilen? Ja we proberen het echt, maar als ze zo aan het gillen is, haal ik haar er echt uit. Tja, misschien dat ze zich uiteindelijk van uitputting wel in slaap huilt, maar dat kunnen mijn man en ik dus niet! Ik ga er gewoon elke keer maar vanuit dat het allemaal wel gaat komen en dat we onze avond en nachtrust wel terug gaan vinden! Wat ik wel een heel goede tip vind is om op een bepaald moment je beebje niet meer wakker te maken voor de laatste voeding, nooit geweten dat ze daarvan juist beter gaan slapen. Voor ons is dat nu nog niet helemaal een optie,,,, na het in bed leggen rond 19.30 is ze na 45 weer wakker en is ze op tot 22.00-23.00 en dan wil ze echt wel weer een flesje! Nou, ik wens je heel veel suc6 en blijf zeker meelezen!
hey meid ik heb t gelezen maar wat een toestanden zeg. gelukkig heeft hij vannacht goed geslapen en heerlijk he die paar uurtjes kunnen slapen. ik zit hier met t zelfde probleem alleen omdat ik pfeiffer heb gehad en nog steeds heel moe ben pakken we nikita bij ons en ze was in mijn buik snachts ook altijd tussen half 3 en 4 uur wakker in de nacht en ik wil dus ook graag dat nikita een keer een nacht goed doorhaalt. kunnen papa en ik goed gebruiken duas ik lees ff verder mee, toen ze ingebakerd werd sliep ze elke nacht gewoon door maar nu ze niet meer ingebakerd mag worden wordt ze weer elke nacht wakker en als we haar niet bij ons pakken dan is ze elk kwartier of half uur weer wakker,. susanne
Hier ook een mannetje wat maar niet wil doorslapen... Som uitschieters dat het wel lukt maar als hij in zn hele leven 1,5 maand heeft doorgeslapen houd het wel op! Ik heb al van alles geprobeerd, meer voeding in de laatste fles maar dan drinkt meneer het niet op. Nutrix erbij, meneer drinkt het niet op Op het moment Bambix avondpapje maar merk nog niet echt verbetering snachts... We zijn terug gegaan van 5x per nacht eruit naar 1-2x Als het nog niet beter word ga ik nutrilon goede nacht proberen... heb er goede verhalen over gehoord Ook wij zijn met schema's aan het puzzelen geweest en al... weet wel, rond de 6 maanden sprong hadden we hier echt een verschrikkelijke tijd Elk half uur eruit en maar schreeuwen en doen... We waren helemaal op! Heb toen naar de Yunio-lijn(de instantie van het cb hierzo) en die vrouw adviseerde me om Tygho eens een weekje mij te laten leiden qua voedings en slaap tijden... Dit heeft goed geholpen (tot de volgende sprong ) Tygho wou dus ipv 3 slaapjes, 2 slaapjes overdag. 11:00-13:00 en 16:00-18:00 En toen ging het snachts ook beter. En de laatste fles moest volgens het cb om 19:00... nou dat deed ik, en meneer werd om 23:00 weer wakker voor nog een fles. Helaas hebben wij een zoon die erg gevoelig is voor sprongen... we zullen dus moeten doorbijten ben ik bang. Een bijgelovige tip, hang een droomvanger op, dat hielp hier ook, totdat meneer hem kapot trok hahaha Maar ik kan je 1 advies geven... Laat je meisje je overdag leiden tot het schema wat zij prettig vindt. Dan volgt de nacht vanzelf
Als alles medisch gezien is uitgesloten en je baby nog niet door wil slapen kun je dit boekje uploaden. Ze maken op deze site ook reclame. http://baby-lekker-slapen.nl/doorslapen ... 3godxxX-lw Als ik beter ben en ons nieuwe bed is er (vrijdag) dan gaat Frank aan de slag. Baby's mogen nl. 's nachts mama niet ruiken, want dan denkt je kleintje direkt aan eten. Succes meis.
pffff wat een verhaal zeg. Ik ben blij dat het vannacht beter is gegaan. Het is inderdaad zo dat baby's best even mogen huilen om in slaap te komen maar dat krijsen wat jij omschrijft lijkt me ook niet te horen. Onze dochter slaapt 's nachts door maar ik weet zeker dat ik als eerste een flesje zou geven als ze wakker zou worden. Ik ben blij dat het werkt en hoop voor je dat het de komende nachten beter zal gaan! Hou ons op de hoogte!
maar ik zit met 2 problemen. 1 nikita heeft de erge vorm van KMA dus goedenacht papje kunnen wij niet gebruiken en nutrix krijgt ze ook al en 2 nikita slaapt bij ons op de kamer omdat wij maar 1 slaapkamer hebben.(hopelijk komt hier snel verandering in, wij nemen haar nu gewoon bij ons in bed als we alles geprobeerd hebben zoals vol maagje en schone luier en speentje tig keer erin. je moet wat en zo komen we tenminste aan onze rust toe in de nacht.
Op internet heb ik de babyslaapgids gedownload. Hir zijn we 2 weken geleden mee begonnen. Wij moesten onze zoon altijd om 23 uur wakker maken voor zijn voeding. We geven hem nu om 22 uur zijn laatste fles. Sindsdien slaapt hij door tot een uur of 5-6. Dit is voor ons al doorslapen aangezien mijn man er om 5.30 uur uit moet. Door om 22 uur zijn laatste fles te geven, zit hij nog niet in zijn diepe slaap. Dit werkt schijnbaar vaker goed. Succes en sterkte. gr Karin
Nou nou wat een reacties allemaal ik ben stiekem toch blij dat ik niet de enige ben die zo zit te stoeien met zn beebje, maar hoop wel voor jullie allemaal dat het zo snel mogelijk goed komt Heb een heerlijke dag gehad vandaag! Mijn man heeft heel de dag samen met Kayra doorgebracht en ik heb lekker lang geshopt! Bij een vriendin geweest effe mn verhaal gedaan En nou lig ik lekker languit op mn sofa en ga zo mn bed in kruipen. Ik wou eerst ff kijken of ik nog meer reacties had gekregen en ja hoor dat heb ik zeker Ik ben vandaag nog wel naar de cb geweest met Kayra, maar ze hebben gewoon geen tips meer voor me! Misschien moeten we een pedagoog inschakelen 9dat was het enige wat ze me konden vertellen). Nou ik hoop dat het vandaag ook zo goed gaat. Ik laat het jullie morgen weten! Slaap ze!