Help! Hij slaapt nog steeds niet door! :(:(:(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kayra, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. san68

san68 Actief lid

27 feb 2007
    213
    0
    16
    Wij maken hier hetzelfde mee en mijn zoon is al een jaar geweest. Slaapt nog steeds niet door. Probeer medische oorzaken uit te sluiten, maar misschien heb je er troost aan te weten dat het echt wel vaker voor komt. En ik weet het is zwaar vermoeiend. Wij hebben alles al geprobeerd, maar ik laat hem ook niet meer huilen, maar geef eraan toe. Ons mannetje is erg gevoelig en wil vaak getroost worden ... Hij is overdag erg actief en is best wel vroeg met alles dus ik denk wel dat dit invloed heeft op het nachtelijke gebeuren. Hij heeft overdag bijna geen slaap nodig, het is een wakker kind. Sterkte!

2. Anna71

Anna71 Actief lid

31 jul 2008
    269
    0
    0
    Hier ook een meisje dat niet doorslaapt. Ze heeft het welgeteld 2x gedaan en verder nog nooit.
    Senna krijgt om kwart over zeven haar laatste voeding en dan gaat ze naar bed. Tegenwoordig wordt ze rond middernacht wakker en dan geef ik haar nog een fles omdat ze anders de hele nacht blijft spoken.
    We hebben net bijna twee maanden achter de rug van heel erg vaak eruit omdat Senna aan het spoken was. De afgelopen twee dagen is dat nog maar 2x.
    Nu moet ik daar wel bij vertellen dat wij besloten hebben om Senna, als zij 's nachts zo vaak komt en maar blijft huilen, bij ons te nemen. Dit scheelt enorm veel en het zorgt ervoor dat ik nog wat slaap krijg.
    Als zij naast mij ligt dan slaapt ze wel.

Senna is een heel gevoelig maar pittig meisje. Alles wat er om haar heen gebeurd zuigt ze op en ik heb het idee dat dat 's avonds verwerkt wordt. Ik reduceer al zoveel mogelijk prikkels maar helemaal onthouden van lawaai, prikkels etc. lijkt me ook niet goed.

Ik ga er maar van uit dat het (voor Senna althans) een fase is omdat het sinds een aantal maanden aan de gang is. Er komt vast een moment waarop het beter gaat.

Tot het zover is ga ik zoveel mogelijk in op haar behoefte. Dat werkt beter dan haar mijn behoefte opleggen door haar te laten huilen. Dit werkt bij ons absoluut niet, het zorgt alleen maar voor meer huilen en onrust. Niet alleen in die nacht maar ook voor de dag daarna.

3. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @kayra
    ik heb de tip van het cb toegepast
    van de 10 minuten laten huilen!
    moet zeggen dat hij nu 2 dagen door slaap en dat ik savonds maar 1x naar binnen hoeft te gaan!

hopelijk slaapt jou kindje snel door!

4. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    Weer een fantastische nacht gehad! :) haha dat ik 4 keer eruit een fantastische nacht zou noemen! :)

Ik hoop dat het zo door gaat! Ik voel me super fit! :D

5. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Wow, meid, wat super voor je! Je 'klinkt' ook een stuk opgewekter dan aan het begin van dit topic!

Wat heb je nu eigenlijk veranderd waardoor het nu beter gaat?

(hier een moeder die ook op zoek is naar oplossingen nu haar meisje ineens niet meer doorslaapt :-S )

Groet Snoozie

6. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    Normaal moest ik van de cb tussen 23.00 - 24.00 een fles geven, maar nu geef ik het wanneer hij huilt dus ik maak hem niet meer wakker voor zijn fles. Ik hoop dat het bij jou ook werkt! Succes ;)

7. Je komt idd al een stuk lekkerder over nu. Fijn dat het iets beter is gegaan. Hoop voor jullie natuurlijk dat dit doorzet.

8. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    Ik hoop het ook! :D Ennu wat een lekker manneke heb jij! Wow die lach van hem is echt zo lief en die 2 tandjes! :)

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    oh ik wil niemand bang maken maar las laatst in een tijdschrift een stuk van ouders die na 2 of 3 jaar nachtenlang wakker zijn met een schreeuwend kind, ontdekten dat het arme ding een glutenallergie had!
    En dat veroorzaakt natuurlijk ontzettend veel buikpijn!
    Als niks helpt, zou ik daar absoluut naar laten kijken!

10. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Hier ook een dochtertje die tot 3 weken geleden nog geen 1 nacht door had geslapen en wat heeft dat veranderd , een dromenvanger boven dr bedje :confused: ik ben totaal niet bijgelovig maar als een kind al 2 jaar niet doorgeslapen heeft en het gelijk als de dromenvanger hangt het wel doet is dat toch echt geen toeval .... ik wou nu alleen dat ik het veeeeeel eerder had gedaan :)

11. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    Hmmm, weet je dit is al de tigste keer dat ik dit heb gehoord, maar ik zei dus telkens toeval! :) Maar ik heb zonet besloten dat ik er ook een ga halen als het toch niet lukt met de methode wat ik nu dus probeer.
    We gaan het zien ;)

12. nicole26

Ja zo was ik dus ook , ik zei ook telkens dat het onzin was maar mijn moeder heeft er eentje gekocht en opgehangen en het was echt verbazingwekkend , mijn dochtertje sliep die nacht gewoon door , terwijl het echt nog niet voorgekomen was ... ik zou het zeker proberen , baat het niet schaad het niet , toch ..

13. Life in Pink

Haha, ik heb nog een dromenvangertje liggen hier, die ga ik zo gelijk maar eens boven haar bedje hangen. Misschien dat ze dan vannacht wel door slaapt!

14. nicole26

ik ben benieuwd :D

15. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    Laat je het morgen weten? ;)

Als het bij jou lukt dan is het tijd dat ik wat bijgeloviger word :) :) :)

16. Life in Pink

Ik ga het zeker laten weten morgen! Ik ben erg benieuwd!

17. odet

odet Niet meer actief

hoi hoi,
    ik heb je verhaal gelezen.
    ik lig al 4 maanden wakker.
    als ik geluk heb moet ik er 3 keer uit, als ik pech heb zit ik van 0.00 tot 05.00 op met hem.

vorige week hebben we foto's laten maken van zijn buik (omdat hij al heeeel lang niet kan poepen) en hij bleek vol met poep te zitten.
    klisma gekregen en meteen diezelfde nacht sliep hij door tot 06.00
    na 3 dgn begon het weer opnieuw.
    nu weet ik het ook niet meer.

geen idee wat het is, maar mijn gevoel zegt ook dat ik hem niet moet laten huilen want er is wat mis.

ik blijf dit mee lezen, ik hoo pdat er iemand met een oplossing komgt.

kan je kindje hgoed poepen?

18. Life in Pink

Hey Odet,

Wordt er dan bij jullie niet verder medisch gekeken? Want hoe je het omschrijft lijkt het wel heel duidelijk dat dit dus met zijn darmpjes te maken heeft?

Je kunt eventueel overleggen met je HA of je bijv. metamucil of lactulose mag gebruiken zodat hij betere ontlasting krijgt en niet steeds zo verstopt raak. Ach, zielig hoor voor je mannetje, en ook voor jou dat je al zo lang die gebroken nachten hebt.
    Je hebt trouwens ook van roosvicee een versie om beter te ontlasten, deze kun je vrij onschuldig gebruiken.

Succes ermee!

19. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    Oww sjeetje zeg wat een toestand allemaal :( Gelukkig kan kayra wel gewoon goed poepen.

Afgelopen zomer was ik op vakantie in Turkije, mijn zus woont nu in Turkije en ze heeft een dochtertje nu van 6,5 maanden oud. Ze kon toen ook niet goed poepen, totdat we bij een dokter langs zijn geweest die mijn zus olijfolie als advies had gegeven. Ze moest 1 keer per dag een theelepeltje olijfolie geven en dat was het einde van het moeilijk poepen. Ik weet niet wat een dokter in NL hierover zou zeggen, maar ze verschillen hier en daar nogal van mening ;)

20. nicole26

theelepeltje zonnebloemolie adviseerde mijn dokter ook toen mijn dochtertje niet kon poepen , ook een beetje roomboter door het flesje , of een versgeperste sinaasappel laten drinken , dat werkt hier als een tierelier , gegarandeerd een volle luier ..

Deel Deze Pagina