Hoe krijg ik mijn dochter weer aan de fles?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bloem2, 26 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem2

Bloem2 Niet meer actief

Ik plaats mijn vraag maar even hier, omdat het niet specifiek een bv/fv vraag is (volgens mij).

Mijn dochter is 4 maanden en krijgt bv. Sinds ik weer aan het werk ben (nu een maand ongeveer) combineer ik dit met kv. Ik werk drie dagen ± 6 uur per dag, en ik voed haar als ik haar breng en meteen als ik haar weer ophaal. Al met al krijgt ze dus 1 fles kv op de dagen dat ik werk. Dit GING prima. Tot vorige week. Opeens wil ze pertinent geen fles meer hebben. Helemaal overstuur wordt ze ervan. Het maakt ook niet uit of er bv of kv in de fles zit, ze moet er gewoon niets van weten. Heel vervelend, helemaal voor de oppas en gastouder die nu vaak met een huilend, hongerig kind zitten.

We hebben al verschillende flessen geprobeerd, trucjes als half slapend voeden etc. Het mag niet baten. Van mij accepteert ze trouwens ook geen fles meer, gewoon van niemand niet. Op de dagen dat ik werk slaat ze nu dus steevast een voeding over. Niet dat dat het grootste probleem is, want ze haalt dat 's avonds en 's nachts wel weer in, maar als dit zo blijft, beperkt het mij wel enorm.

Dus, wie o wie heeft de gouden tip?!

2. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Oei, dat is lastig!
    Zou het een fase kunnen zijn? Wat ik even zou proberen (als dat mogelijk is) is de fles even een paar dagen laten staan, dus ook niet aanbieden. En het liefst dat je je kindje dan voedt op het oppasadres zodat ze nog wel iets binnenkrijgt.Of je doet dit op je vrije dagen/in het weekend. Ik zou het dan een paar dagen later nog een keer proberen. Nu is het anders elke keer stress zodra die fles in de buurt komt, een paar dagen rust kan soms helpen. Je zou eventueel ook een andere speen/fles kunnen proberen. Onze dochter wilde toen ze een maand of 6 was ook niet meer uit haar fles drinken. Heb toen een andere fles gekocht en toen dronk ze weer gewoon.

Hou wel goed haar plasluiers in de gaten.

3. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Mijn vriendin heeft dit ook gehad met haar dochtertje. Ze heeft toen een voledig silicone fles van Nuby gekocht. Lijkt op de borst schijnt;)
    Succes! Want het lijkt me niet echt fijn...

4. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Rond de 4 maanden zit een mentale sprong en toen gingen mijn kinderen ineens ook moeilijk doen met drinken (fleskinderen -afgekolfde melk uit fles).
    Ze gingen wringen en hoofd wegdraaien etc. Hoogstwaarschijnlijk is het op korte termijn allemaal over.

5. Bloem2

Bloem2 Niet meer actief

Bedankt voor meedenken!
    Vandaag heeft ze zowaar weer wat gedronken uit de fles, niet veel, maar beter dan helemaal niets ;). Dit geeft weer hoop!

6. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb dit ook gehad met zoonlief. Hij dronk prima uit een flesje, tot hij er van de ene op de andere dag niets meer van wilde weten. Daarna werd het wat moeizaam, maar heeft hij het gaandeweg toch weer geaccepteerd. Kdv-leidsters hebben toen uitgevogeld dat hij wel wilde drinken als hij in de wipstoel zat, en niet op schoot. Op het kdv was ook een kindje dat alleen wilde drinken in de wipstoel, met de leidster die de fles hielp vasthouden achter haar (dus niet in het zicht).
    Fijn he, dat ze geen updates van de gebruiksaanwijzing bij zich hebben.... moet je het allemaal gaan uitproberen hoe het werkt.

Maar in elk geval prettig dat ze weer kleine beetjes wil drinken. Het begin is er!

7. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook ineens een (halve) flesweigeraar. Hij drinkt namelijk alleen wat hij echt nodig heeft. Gisteren ging het gelukkig alweer een stuk beter. Mijn ervaring is dat hij de 1e fles niet tot nauwelijks drinkt, de 2e fles drinkt hij wel redelijk en bij de 3e lijkt hij het wel geaccepteerd te hebben dat hij toch niks anders krijgt.

Wat wel lachen was, is dat ik afgelopen zaterdag weer wou oefenen met de fles. Hij maar lachen en de speen wegduwen met zijn tong. Toen ik vervolgens de borst tevoorschijn haalde en hem in de goede houding legde ging zijn mondje al open en dicht als een visje... zoooooooo schattig! Ze weten nu al zo ontzettend goed wat ze wel en niet willen.

Mijn ervaring is dus ze drinken echt wel als ze echt honger hebben.

8. Bloem2

Bloem2 Niet meer actief

@Bri, ja zittend op schoot wil ze dus ook absoluut niet drinken! Hier lukte het vandaag ineens toen de oppas haar op de arm nam en haar al wandelend de fles gaf. Ik heb het net ook even geprobeerd en inderdaad, ze doet dan minder moeilijk!

@Taliada, dat mondje is inderdaad erg mooi om te zien. Ik kan er dan stiekem ook wel weer om lachen! Maar mijn ervaring hier is dus dat ze liever honger heeft dan de fles ;)

9. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Hier ook een flesweigeraar! wat een stress was dat! hier bleek een rubberen speen van chicco uiteindelijk de oplossing!

Deel Deze Pagina