Ik heb een probleem, onze zoon krijgt voledige bv. toen hij ong. 7 wkn was heb ik voor het eerst gekolfd en hij heeft dat goed en snel gedronken. na een week heb ik het nog een keer gedaan en dat ging ook goed. Ik dacht oh dat zit dus wel goed MAAR, na een antal weken hebben we het weer eens gprobeerd en het was echt drama! Hij wil absoluut niet uit die fles drinken! we bleven maar proberen daarna, maar hij hij wi het echt niet huilen gezicht wegdraaien enz. p.s als ik heb gekolfd geeft mijn man de fles, dus ikzelf niet wat kan ik hieraan doen. zo kan ik nou nooit een keer langer weg omdat ik om de 4 uur weer thuis moet zijn om hem zelf te voeden ! hebben jullie tips? of weet iemand waar dat aan kan liggen?
Je kan vanalles proberen: anders fles, andere speen, melk warmer/kouder, speen voorverwarmen, diegene die de fles geeft een t shirt van jouw laten aantrekken en bedenk het maar. Maar een kindje zal zich niet uithongeren hoor. En anders kunnen ze wel even zonder. Ze drinken vaak toch wel een beetje als je lang weg bent. Ik snap het het is niet leuk als je kind niet uit de fles wil drinken, en je laat je kind ook niet leuk/met een fijn gevoel achter. Mijn zoon wilde n.m. ook niet uit een fles drinken. Later minimaal uit een tuitbeker. Dan maar vaker en kleinere beetjes aanbieden. En als jij terug bent wordt "de schade" wel weer ingehaald.
Daar was ik ook voor gewaarschuwd door de cb-arts. Een aantal vrouwen stopt met het oefenen met de fles als hun kindje een paar keer goed uit de fles drinkt. Maar ze kunnen het inderdaad helemaal verleren. Stress! Hopelijk heb je wat aan de tips van Nemo. Heb je trouwens de fles van Tommee Tippee geprobeerd? Die schijnt erg natuurgetrouw te zijn. Misschien dat het daarmee beter gaat.
inderdaad heel stom van me om te stoppen omdat ik dacht hij kan het al. maar goed niet bij nagedacht zucht... maar kan hij het niet opnieuw leren dan? blijkbaar niet he?
ik heb de fles van Tommee Tippee en dat gaat goed. ik geef vanaf dat mijn zoontje 3 weken was elke avond afgekolfde melk. dan kan ik als het nodig is s'avonds weg. bij mijn andere 2 kinderen lukte dat niet. die vielen alleen in slaap aan de borst en wilde absoluut geen fles. maar of het er nou aan ligt dat ik vroeg ben gegonnen of aan de fles of aan dat het gewoon het kind ligt durf ik niet te zeggen. maar bij mij doet de Tommee Tippee het super!
Ik ken het probleem, kan alleen maar zeggen de aanhouder wint. Na ongeveer 2 weken dronk ze uit de fles, wel weinig maar tenminste iets. We gaven strikt elke 3 uur eerst de fles, en daarna pas de borst, echt bij elke voeding. Niet aandringen maar wel steeds aanbieden. Op een gegeven moment ging ze met de speen spelen en uiteindelijk ook drinken. De eerste paar keer trapte ze in de fles als ik er aluminiumfolie omheen deed zodat het kraakte en glom. En dan in de wipstoel voor de t.v. ( ) Hier alleen een difrax grote speen. Heel veel succes en rustig blijven oefenen, hoe moedeloos je ervan word het komt echt goed.
Leo was ook een flessenhater, ook vanalles geprobeerd, dag in dag uit en geen succes. Hij wilde niet, punt uit. En voor mij begon de tijd te dringen omdat ik weer moest gaan werken. Op het dagverblijf konden ze niet een kind hebben wat niet drinkt, dus hij moest het toch leren. Uiteindelijk hebben we de Spartaanse methode toegepast... In ons geval betekende dat dat hij om 7 uur nog een keer de borst kreeg, en verder alleen fles aanbieden, niks anders dan fles. Bovendien ben ik door mijn man die dag verplicht aan het winkelen gestuurd, kolf mee om mijn spanning te verlichten en shoppen maar. Hij zei nog: je mag pas thuiskomen als het gelukt is... pas om 19:00 kreeg ik een sms met het verlossende woord erin: GEFLEST! Daarna kon hij het, blijkbaar werkte alleen hongeren in ons geval. Gelukkig kon Leo het wel hebben, hij zat toen namelijk ver boven het gemiddelde met zijn groei. Succes!
Wij zijn wél blijven oefenen, en toch wilde die kleine van de ene op de andere dag niet meer (letterlijk! maandag deed-ie het nog en dinsdag weigerde hij pertinent). Geduld, het komt best goed, als je rustig blijft proberen. Mijn tips: - niet te snel of te veel van fles en speentje wisselen, dat maakt het alleen maar onrustig - niet dwingen, als hij weigert, dan hoeft het niet - laat 'm rustig met het speentje spelen, dan went hij aan dat gekke ding. op een gegeven moment krijg hij wel door dat er melk uitkomt, die best lekker smaakt! - maak een flesje met een klein beetje melk. zo zonde als je iedere keer een bijna vol flesje moet weggooien. als hij meer wil kun je altijd nog wat opwarmen - geef 'm een lapje om vast te houden waar je melk in gemorst hebt, dat ruikt 'lekker' naar jou - zorg dat hij jou niet kan ruiken.... dus: flesje door een ander laten geven en zelf niet in de buurt zijn - hier werkte het tijden lang alleen maar als hij niet op schoot werd genomen voor de fles, maar in de wipstoel. niet zo gezellig, maar ja... je moet wat he. Tijdens en na het boertje kan de flessengever naar hartelust knuffelen. Gewoon op pad gaan, hij zal vast wel iets drinken. (en anders haalt hij het in als jij er weer bent... is niet altijd fijn, want dat betekent 's nachts bijtanken, maar hij krijgt echt wel wat hij nodig heeft) Na een maand klooien met flesjes was hij weer volleerd flessendrinker. Nu neemt hij de fles ook op schoot. Zelf heb ik het nooit meer geprobeerd (waarom zou ik ook: ik heb die andere dingen ), maar van papa, oma en het kdv neemt hij alle flesjes in dankbaarheid aan.
Mizzy, hier hetzelfde probleem.. wat een drama die fles! Zodra ik de speen in zijn mond stop begint hij al te protesteren en het loopt steevast uit op een huilpartij... Verder heb ik al vanalles geprobeerd: mijn man het flesje laten geven, de melk op kamertemperatuur of juist warmer, in de wipstoel, lopend... pffff Ik gebruikte een Avent flesje, dus gisteren maar zo'n Tommee Tippee gekocht. Maar niks hoor, zelfde verhaal. Ik zie zelf ook weinig verschil tussen de speen van Avent en Tommee, maar oke. Als ik heel lang aandring pakt hij uiteindelijk wel de fles en drinkt wat, maar zo gaat het voeden niet echt ontspannen... Ik ga nu maar proberen om voor elke voeding 40 cc te kolven en dat in een flesje te geven. Zodra hij dat op heeft mag hij verder drinken uit de borst. Hoe gaat het nu met jou Mizzy?
Hier hetzelfde probleem. Vanalles geprobeerd, alle flessen en spenen gehad zelfs de breast nurser gekocht. Aluminiumfolie, spenen warm maken. Melk kouder/warmer. Op een gegeven moment hoopte ik erop als hij bij de oppas was dat hij dan wel zou drinken, maar nee hoor... Hij kon de hele dag vrolijk doen en slapen op 20cc.. en dan s avonds en s nachts bij mij inhalen. Maar uiteindelijk dronk hij met 4 maand mijn melk uit de TUITBEKER! Succes, laat je niet gek maken hoor door die kleine, hij haalt het wel weer in s avonds en verhongeren zal hij niet. Maar het is super vervelend, ik wist van gekheid ook niet meer wat te doen.
Hier nog steeds niet. ik kolf nu ook iets van 30 cc meer niet want uiteindelijk drinkt hij het toch niet. het gaat erom dat hij leert de fles te accepteren. ik wilde bij 6 maanden de bv afbouwen, maar ik denk dat dat echt een drama gaat worden!
OOOwww wat lekker om te lezen...ik zit met het zelfde probleem en moet woensdag as voor het eerst weer te werk Nu doen we smorgens eerst een fles en dat werkt
update: ik heb een tommee tippee fles geprobeerd, met heel veel moeite drinkt hij die wel gedeeltelijk op, maar we doen er wel anderhalf uur over en dan drinkt hij hoogstens 140 cc pfff
Gelukkig dat het 's morgens wel lukt! Ik moet eerlijk zeggen dat ik hiervoor nog nooit van "flesweigeraars" had gehoord, maar het schijnt best vaak voor te komen. Mijn dochter ging moeiteloos over van de borst op de fles, dus ik was echt stomverbaasd dat Remy de fles niet wilde. Gelukkig gaat het sinds twee dagen een stuk beter, hij heeft al 3 x een fles van 200 cc opgedronken! Het lijkt erop dat hij zich er maar bij neer gelegd heeft. Gelukkig maar, want ik moet over twee weken ook weer gaan werken! Remy vond een dentalspeentje trouwens het fijnste, misschien een tip voor andere flesweigeraars?
140cc is superveel toch? Mijn dochtertje dronk altijd rond de 120cc. Dat verschilt per kindje. Dus volgens mij mag je tevreden zijn met die hoeveelheid. Alleen nu nog een beetje sneller .
Dan is Yara nooit bij het cb door de keuring gekomen . Wat ik ermee zeggen wil is dat als je zoontje aan 140 of 120 genoeg heeft, het dan prima is. Hij haalt dat een ander moment wel weer in hoor, waarschijnlijk 's avonds bij jou aan de borst .