help! hij wil geen kraamzorg meer!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Amfy, May 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

oeh discussie haha

morgen komen ze van de intake en dus wilde ik het nog even bespreken.

na wat discussie zei meneer dus eigenlijk helemaal geen kraamhulp te willen.

maar nu?

2. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Waarom zou hij geen kraamzorg willen dan?

3. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    gaat hij voor jouw zorgen? En alles doen? Dan zou dat geen probleem zijn...anders...dan zou ik het toch wel doen, gewoon voor jezelf. Laat je meneer dan maar gaan werken...en de kraamzorg het huis uit laten zijn als hij thuiskomt.....dan hoeft hij het ook niet te zien of er mee te maken.

Als het om financieel gaat...dan kijk je toch hoeveel eigen risico je nog hebt en je dan aan de kraamzorg zou moeten betalen....en dat spaar je zelf als je meneer het er niet mee eens is...

(doe ff een beetje sarcastisch, het is een dienst naar de kraamvrouw...toch niet naar hem toe.....maja...)

Het is wel iets wat je idd samen moet beslissen, misschien eens vragen waarom???

4. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Oe! En waarom wil hij geen kraamzorg meer?

Stel je voor dat je een heftige bevalling krijgt? Neemt hij een hele week verlof, om alles voor jou en de baby te doen?

Is hij een beetje medische onderlegd, zodat hij kan zien hoe het met de baby en met jou gaat?

Leg 'm deze punten gewoon eens voor.
    Als ik een beetje een gemakkelijke bevalling gehad heb, dan zal ik niet veel uur kraamzorg nodig hebben, maar gemakkelijk zal het zeer zeker zijn.

In overleg met hun kun je natuurlijk kijken hoeveel dagen ze komen en hoeveel uur per dag.
    Wellicht dat ze 3 uurtjes kunnen komen per dag?

5. FmT

FmT Fanatiek lid

Jan 24, 2011
    2,860
    0
    0
    Oeh das ook niet handig :). Ik heb geen tips maar ik denk als de mijnes zou zeggen geen kraamzorg komt hier paniek in de tent denk ik..

6. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Kraamzorg heeft niets met je eigen risico te maken.
    Er zit een standaard eigen bijdrage op van 3,90 per uur. Sommige aanvullende verzekeringen dekken een gedeelte of volledige eigen bijdrage hier van.

Eigen risico komt niet tersprake hier.

7. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

Mar 3, 2010
    1,950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan ook kraamzorg krijgen voor alleen controle moeder en kind, dan zitten ze niet de hele dag in je huis. Dit hebben wij ook gehad, drie uurtjes per dag geloof ik. Bij de laatste keer wat langer omdat we er toen al twee hadden;)

8. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Die kraamzorg is voor jou, dus dan gaat hij toch lekker wieberen (of aan het werk) als de kraamzorg er is?

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

wij hebben bij fynn 3 uurtjes per dag gehad en van de 7 dagen dat ze er was hebben we ze 6x eerder naar huis gestuur na een anderhalf uur.

hij doet toch alles in huis en zorgt voor mij en de kleine.
    hij krijg 2 weken van zijn baas vrij dus hij is gewoon thuis.

ik bedoel de kraam hulp hoef alleen even te kijken naar mij en naar de baby en verder hoeft ze niets te doen (wil ik ook absoluut niet want ik vind 3 uur al teveel eigenlijk.

bij fynn was ik na 2 dagen alweer op de been en deed ik alles weer en daarom hebben we de hulp constant eerder weg gestuurd.

financieen boeit het ons helemaal niets die 100 euro of wat is het tegenwoordig mogen ze zo hebben

10. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    dan besluit je toch samen als het jouw niet boeit...dat je geen kraamzorg neemt en de HA vragen om de nacontrole te doen?

Je kunt ook iedere dag even langs het CB gaan voor controle van je kindje....

Het is niet verplicht, dus als je man liever alles zelf wilt doen...waarom niet.

Enkel het gaat wel om jouw en je kindje zijn gezondheid (ik zeg neit dat kraamzorg de wijsheid in pacht heeft) maar ze weten wel vaak wat meer als jij zelf....

En financieen, goed dat dat geen problemen geeft!

Dan is het iets wat jullie misschien toch nog even zelf moeten overleggen...mogelijkheden voor misschien half uurtje per dag kraamzorg? zodat alle controles enz gedaan kunnen worden? en je eventuele vragen kunt stellen?

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik moet wel zeggen het is natuurlijk wel zo dat dit ons tweede kindje is en ondanks een lood zware bevalling van 47 uur was ik zo weer op de been.hij kan dus al wel alles met een baby ;)

daarbij zou de vk dan wat vaker komen voor de controlles.

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

dat is het dus haha de kraam hulp komt minimaal voor 3 uur per dag dat is dus het nadeel ;)

aan de ene kant zou ik wel zonder willen maar aan de andere kant de coltrolles vind ik wel fijn haha.

we zitten nu dus echt in "overleg"

13. Berdje

Berdje Actief lid

May 9, 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt je eigen altijd aanmelden en heb je het niet nodig dan toch niet...
    Wie weet hoe de bevalling nu gaat, als je een ks krijgt vind je misschien de kraamhulp wel fijn.
    Succes met de beslissing.

14. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Met ons eerste kindje had ik het ook niet zo op kraamhulp, natuurlijk wou ik de hulp wel want alles was nieuw en spannend maar ook geen uren per dag. Zo zijn wij er toen achter gekomen dat in elk geval hier kraamzorg toch echt verplicht is. Je bent verlicht om 24u kraamzorg aftenemen verdeeld over 7 dagen, 3u per dag. Dat is wat ze ons bij de intake vertelden en daar kozen we dus ook voor. Uiteindelijk hadden we een ontzettende lieve kraamvrouw die zelfs nog wat uurtjes langer is gebleven :)

15. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Hallo, die kraamhulp komt voor jou hoor. Die controles zijn sowieso belangrijk. Anders geef je toch aan dat je maar een uurtje per dag wil? Zullen zij niet moeilijk over doen. Je kindje moet in het begin wel gewogen worden en zo.. En dat het de eerste keer zo goed ging, wil niet zeggen dat het weer zo is. Er loopt ook een puberende peuter rond die heel veel aandacht gaat vragen omdat hij geen ander kind in huis gewend is.

Je kunt beter gewoon ermee starten en dan eventueel alsnog beslissen na een paar dagen dat ze niet meer hoeft te komen.

16. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,032
    1,853
    113
    Provincie Groningen
    Maar wie zegt dat je nu weer zo snel op de been bent????
    Wie weet moet je wel een keizersnede hebben.

17. happymama

happymama Niet meer actief

en wat nou als je een keizersnee krijgt ?? wie verzorgt de wond ? hij ?
    en trouwens als je ingeknipt bent kijkt de kraamhulp ook of alles goed geneest . ik zou idd dan een kraam hulp nemen alleen voor de verzorging een paar uur per dag of zo ??

18. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Bij ene ks hoeft er thuis niks meer aan de wond te worden gedaan hoor maar...

het is toch handig dat iemand anders de vervelende dingen als stofzuigen en strijken doet en jullie je bezig kunnen houden met je ander kindje (die heeft echt wel papa/mama nodig, het is zo'n verwarrende periode), de baby en zelf wat rust te nemen. Een 2de, 3de enz. is wel anders dan een eerste hoor. Misschien valt het je lichamelijk nu zwaarder en je zal sowieso minder rust krijgen omdat je er al 1 hebt. Ik zou de hulp aanpakken, je laten verwennen zodat je er na een dag of 8 weer klaar voor bent ok het zelf te doen.

19. missa

missa Fanatiek lid

Jan 7, 2008
    1,049
    0
    0
    Holland
    meis wees verstandig en neem wel kraamzorg!!! je weet nooit hoe je uit een bevalling komt!! ik heb bij mijn eerste bijna 2 liter bloed verloren, dus was heel erg blij met haar, wou zelf ook niet veel uren aangezien ik zelf kraamverzorgster ben.... maar door deze toestand had ik het wel nodig en was ik heel erg blij met haar, en mijn man ook... en vergeet niet je hebt er nu ook al 1 lopen.... sluit gewoon de uren af en kijk hoe je uit de bevalling komt dan kun je altijd minder uren nemen, en tja je zit midden in de vakantie dus hele dagen zal er toch wel niet inzitten!!
    Een uur per dan kun je niet afnemen in de wet is 3 uur verplicht wel kun je ze eerder naar huis sturen, ze moeten dan wel 3 uur schrijven!!

20. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

voor ons had beide keren de kraamzorg qua zorg niet hoeven komen, dit kan manlief ook wel doen, hij werkt in de zorg en ik had dit best aan hem toe kunnen laten.

maar het is wel heel erg belangrijk dat alles waar je dagelijks kunt komen met je vagina dat dat goed schoongehouden word, dus de wc(s) en de douche..... en als manlief dat ook nog dagelijks moest doen...... nee we hebben de 3 uurtjes genomen zodat ze even schoon kon maken en daarna mocht ze gaan :p

Share This Page