Niet in eigen bedje willen slapen :-(

Discussion in 'Verzorging' started by B en N, Jul 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Onze kleine meid slaapt heerlijk....zolang ze maar bij pappa of mamma ligt. Of in de babybjorn, wipstoel, maxicosi (wel in een rijdende auto) zit.

Zodra we haar in haar eigen bed leggen is ze direct klaar wakker. Ookal laat ik haar bij ons in slaap vallen (dan ligt ze wel gewoon op het matras maar goed in ons bed dus) ik probeer haar dan heel voorzichtig in haar eigen bedje te leggen (haar bedje staat naast die van ons) maar ze is direct weer wakker.

Soms lukt het wel en slaapt ze wel goed door maar meestal is ze direct wakker. Ze ligt dan eerst 10 minuten om zich heen te kijken (naar het mobiel te kijken die ik aanzet) maar daarna is het huilen, als ik haar mobiel niet aanzet is het meteen huilen.

We hebben ookal geprobeert haar even te laten huilen maar dat helpt ook totaal niet.

Ze heeft nu al een paar keer bij ons geslapen, en ookal ben ik niet zo bang dat ik boven op haar ga liggen ben ik toch bang dat er een keer iets gebeurt dat ze geen lucht meer krijgt oid. En buiten dat we kunnen haar moelijk tot haar 18de bij ons in bed hebben liggen ;).

Hebben jullie tips voor ons wat we kunnen doen om haar lekker in haar eigen bedje te laten slapen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2. jessey

jessey Actief lid

Sep 18, 2006
    293
    0
    0
    secretaresse
    nieuwegein
    [
    Beste meid,

Ik heb dat ook gehad met mij tweeling, elke x als ze in hun eigen bedje lagen was het gillen en bleren. Ik heb doen de bak van de kinderwagen in hun bedje gezet en ze daarin laten slapen. Werkte perfect. Mijn kindjes waren prematuur en er werd mij verteld dat kindjes het eng vinden om in 1 x zoveel ruimte om zich heen te hebben. Mijn kindjes hebben zo'n 5 maanden zo geslapen en langzaam aan ben ik het af gaan bouwen Want toen ze 7 maanden waren paste ze er bijna niet meer in. En nu slapen ze braaf in hun eigen bedje.

Ik denk dat het ook iets meisjesachtig is om wakker te worden tijdens verplaatsen. Me zoon slaapt gewoon door en mijn dochter word ook gewoon wakker en gaat dan op haar gemak zitten spelen.

Het ziet er misschien niet uit zo'n bak in het bedje maar om zo aan je nacht- en dagrust te komen vond ik het prima

hoopt dat je er wat aan hebt

xxx jessey

3. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Hoi Jessey,

Als eerste bedankt voor je reactie!
    Ik ben bang dat de tip van de wandelwagen bij ons ook niet echt de oplossing zal zijn. We hebben namelijk inderdaad al meerdere malen (dan wel overdag) geprobeert om haar in de wandelwagen te laten slapen als ze bij ons slaap valt maar ook niet werkt niet.

Overdag slaapt ze alleen, als ze ergens anders slaapt dan bij een van ons, in haar box op haar buikje, op de bank op haar buikje of ze valt in haar wippertje in slaap.

Heel erg bedankt iniedergeval voor je reactie en we zijn zeer benieuwd naar nog meer tips :)

4. Chantal79

Chantal79 Actief lid

Aug 20, 2007
    344
    0
    0
    Is ze een echte buikslaper? Op haar buik in haar bedje? Weet zelf niet of ik dat zal doen hoor, maar is misschien een overweging?
    Succes,

5. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Het liefste slaapt ze inderdaad op haar buikje, dan slaapt zo overdag zo een paar uur achter elkaar iets wat op haar ruggetje echt niet lukt.

Maar voor de nacht vind ik het zelf toch nog te eng om haar op haar buikje te laten slapen ze heeft wel een sterke nek maar durf het toch nog niet. Als ze overdag op haar buik slaapt doe ik dat ook alleen beneden in de box zodat ik haar goed in de gaten kan houden.
    Als ik haar op haar buik in haar bedje leg doe ik zelf denk ik geen enkel oog dicht en zit ik de hele tijd naast haar bedje ;).

Misschien dat we toch gaan overwegen om goede inbakerdoeken te halen wellicht dat dat haar nachtrust goed doet.

Ik wacht nog steeds op meer tips wellicht heeft iemand van jullie de goude tip voor ons ;)

Alvast bedankt iniedergeval!€

6. spooky

spooky Bekend lid

Mar 15, 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    wij hebben dit ook gehad en ze sliep altijd tussen ons in op het aankleedkussen en dan helemaal naar boven geschoven tussen de kussens. als ze ziek is dan wil ze soms nog niet in haar eigen bed maar verder slaapt ze al een paar maanden in haar eigen bed.
    succes

7. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Je kindje is nog erg jong, net als bij Louiza kan het geen kwaad om ze bij jou op bed te laten slapen de eerste maanden. Dit hebben ze mij op het cb trouwens ook gezegd omdat Louiza soms moeilijk opnieuw in slaap valt na een nachtvoeding. Nu heb ik ook wat meer rust.
    Zo'n kleintje kan je nog niet verwennen en heeft nog erg veel aandacht nodig. Tot drie maanden kunnen baby's nog last hebben van krampjes wat hen wakker houdt, inbakeren kan dus ook wel helpen om beter te slapen, dit helpt hier in ieder geval erg goed.
    Als ik Louiza bij ons op bed laat slapen, leg ik ze aan de zijkant naast mij, hoog genoeg naast mijn kussen. En aan de andere kant een ander kussen zodat ze een ingesloten plekje heeft. Als ze mijn stem hoort en mijn ademhaling, lijkt ze vrijwel onmiddellijk tot rust te komen en dan slaapt ze goed. Zolang ze nog niet doorslaapt 's nachts vind ik het eigenlijk geen probleem om ze af en toe bij mij te laten slapen.

8. Heleen32

Heleen32 Nieuw lid

Jul 3, 2008
    2
    0
    0
    Overweeg een aerosleep matras dekje. Hierop kan je dochter op haar buik blijven slapen.

www.aersleep.nl dit is een luchtdoorlatend matras dekje.

9. Konijn

Konijn Niet meer actief

Onze dochter slaapt gewoon tussen ons in 's nachts. we zorgen ervoor dat ze vrij ligt en niet onder de dekens kan komen. Ze wordt sowieso 's nachts nog erg vaak wakker, dus wij slapen zelf alleen heel licht. Ik ben niet bang dat er wat kan gebeuren hoor. Als ze eindelijk een keer in een ritme zit, gaan we wel proberen haar in haar eigen bed te laten slapen, maar we pakken één probleem tegelijkertijd. Ze zal vast niet tot haar 18e bij ons in bed willen... ;) Komt ongetwijfeld wel goed.

10. Kikkert

Kikkert VIP lid

Mar 25, 2007
    9,319
    1
    38
    ons knulletje slaap nu nog wel vaker bij ons in bed. soms word hij rond 23uur wakker en dan wilt hij niet meer slapen en dan willen wij net naar bed gaan ;) . dan leggen we hem op het voedingskussen tussen onze kussens in, dit gaat erg goed ;) .

Share This Page