Vanavond heb ik voor het eerst de airco aan op de babyslaapkamer tijdens het slapen. Ik hoop dat het goed gaat maar ja het was óf slapen in 25 graden zonder helm óf de airco aan en slapen met helm. Helm op met dit weer is te warm helaas. Hij ligt niet in de luchtstroom en ik heb hem ingesteld op 22 graden dus niet heel koud. Hij slaapt rustig maar ja ik hoop dat ik hem morgenvroeg niet verkouden aantref... Nog meer mensen met airco op de babykamer?
Geen airco, maar wel zo'n wapper, want anders is het om te stikken. Ik zet hem 's avonds voor ik zelf ga slapen nog wel uit. Ik heb zelf ook altijd heel snel keelpijn als ik in een ruimte kom met airco of wapper/ventilator.
Wij hebben ook een airco op de (baby)slaapkamer; maar dan een mobiele airco. Ik doe hem zoveel mogelijk uit wanneer Famke ligt te slapen, en dan, als ik haar uit bed haal, direct weer aan. Totaan afgelopen weekend zorgde dat voor een nog acceptabele temperatuur. Maar afgelopen weekend heb ik haar ook wel een paar keer laten slapen met de airco aan; kon niet anders, het was zoooo warm. En dan zie ik wel of ze verkouden wordt of niet...
Hier toch nog rond 1.00 uur de airco uitgezet. Had er geen lekker gevoel over. Hij had de volgende ochtend toch wat snotjes dus... Ik koel dan maar de hele dag door als hij er niet in ligt. Dat ontvochtigt in elk geval en dat maakt het al een stuk aangenamer.
Hoe denk je dat ze het doen in de tropen? Middagdutjes bij 38 graden! Leg de baby toch gewoon in de luier te slapen. Een beetje zweten kan echt geen kwaad. Ik zou een baby niet in de airco leggen. Airco's maken de lucht vies, veroorzaken voorhoofdholte- en bijholteontstekingen etc - verkoudheid is nog het minste wat je baby er aan over kan houden. Ook overdag de airco aanzetten om de lucht te ontvochtigen verziekt de lucht - je zou de kamer eerst weer grondig moeten luchten - en dan ben je de winst weer kwijt.