Hoi, Binnenkort wordt ons derde kindje geboren en we kunnen maar niet uit de naam komen voor ons kindje (dochter). Bij onze vorige twee kinderen hebben we jullie ook gevraagd en jullie hebben toen de doorslag gegeven. Dus hopelijk nu weer. We twijfelen tussen(spelling weten we nog niet exact): 1) Lizelot 2) Jalize 3) Philaine Alvast dank voor jullie meedenken.
Jaliza is een orginele naam ik vind hem wel mooi, maar het hangt ook af van de namen van je andere kids. Philaine is niet echt mijn ding. Lizelot daar in tegen vind ik een hele mooie naam. Hier zou ik voor gaan, ook deze spelling vind ik erg mooi en modern.
Jalize, maar dan zou ik eerder gaan voor Jaleesa (uitspraak: Djaliesa of Jaliesa). Is ook een naam die je niet zo vaak hoort
Dank jullie wel tot dusver. De namen van de andere twee kinderen kan ik hier nog niet noemen omdat ik vermoed dat twee zwangere vriendinnen van mijn vrouw hier ook meelezen... en dan weten ze gelijk onze naam. Jalize zou je inderdaad moeten uitspreken als Djalize (spelling is dus lastig) en philaine zal je moeten uitspreken als philene (zoals helene). Maar de stemmen zijn verdeeld zie ik..... hopelijk volgen er nog meer reacties.
Philaine en Lizelot vind ik beide erg mooi, ook de spellingswijze vind ik mooi! Als ik moest kiezen zou ik Philaine doen, ik had het nog nooit gehoord maar vind het zelfs nog mooier dan Phileine.
Lizelot vind ik echt een kindernaam.... Jalize, niet echt mijn soort naam. (maar ik vind alle dj-namen vreselijk) Philaine zou ik uitspreken als filaajnu, de spelling philene zou ik wel gelijk goed uitspreken en vind ik een mooie naam.
Ik vind Phileine en Liselot wel leuk, Jalize doet me denken aan die zelfgefabriceerde dj-namen en vind ik echt niet mooi.
1. Aardig sowieso normaal gespeld: Liselot of Lieslot 2. Ik hou niet van dit soort namen 3. Doet mij denken aan vilein en zou ik dus niet als naam geven. Helene wel mooi.
Ik vind Philaine wel mooi. Weet alleen niet of de uitspraak heel duidelijk gaat zijn. Maar op zich denk ik wel. Misschien is Philine ook nog een optie? Vind ik ook een leuke naam. Jaliza, niet helemaal mijn smaak. Lizelot vind ik ook leuk. Lief en toch ook vlot.
Wat vinden jullie van charlize? Is een mengeloes van jullie namen en ik vind het in ieder geval een supermooie naam; )
ik zeg ook Lizelot. Jalize, vind ik ook een beetje 'verzonnen' en eigenlijk niet passen in het rijtje, ik zou gelijk aan een donker meisje denken.. Kan zijn dat jullie donker zijn en de andere namen in deze richting zijn, dan is het leuk. Ben je blank, dan zet je mij op het verkeerde spoor.. zonder vooroordelen overigens hoor! Philaine/leine of welke schrijfwijze dan ook, vind ik te populair, heb er hier al 3 op het kdv. Hoe leuk sommige namen dan ook zijn, dan vallen ze voor mij af..
Als de uitspraak van Philaine als in Helene is dan zou ik het schrijven als Philene (met zo'n streepje naar rechts op de 1e e)