Hallo, We zijn ruim 31 weken zwanger (weten nog niet wat het wordt) en zijn er voor een meisjesnaam nog steeds niet uit. Of beter gezegd, IK ben er nog niet uit. Mijn vriend vindt een naam héél erg leuk. Het ene moment vind ik het ook wel leuk, het andere moment vind ik het niks. Ik probeer al er al weken aan te wennen (soms moet iets groeien) maar het lukt nog niet helemaal. Het heeft er mee te maken dat de naam ook vaak als afkorting wordt gebruikt voor een langere naam en die langere naam vind ik niks. Als voorbeeld; Tess is leuk, maar als je Tessa niks vindt kan daardoor Tess ook die associatie hebben. Omdat we allebei een naam van een lettergreep hebben willen voor ons kindje ook een naam met een lettergreep. Liefst (maar dat zegt bijna iedereen) geen veel voorkomende naam, wel Hollands klinkend. Wat op ons lijstje stond maar al afvalt: Noor, Saar, Tess (zitten al in familie/goede vriendenkring) Fien (vind ik leuk, hij niet), Pien (vindt hij leuk, ik niet)... Als iemand een idee heeft wat beetje zelfde idee is als hierboven dan lees ik dat graag!!!
Lynn, Jill, Britt, Suus, Maud Misschien niet echt Nederlands, maar het zijn maar ideetjes. Moeilijk, hè?!
Lastig dat jullie er samen niet uitkomen! Terwijl ik Pien en Fien erg op elkaar vind lijken... Je zou verwachten dat het dan niet zo moeilijk is om iets te vinden dat jullie allebei mooi vinden. Hier nog wat suggesties: Liv Kaat Keet Floor Fleur Door Bien Lies Lien Lin Soof Roos Nan Blis Wies Ann Aaf Eef Fee Loes/Luus
Het is inderdaad moeilijk en een letter kan al een heel verschil maken bij zo'n korte naam Mijn vriend vind Fien niet leuk, Pien vindt hij krachtiger/ stoerder. Bij Pien moet ik om een of andere vreemd reden aan een winterpeen denken ..,Don't ask me why... Maar leuke suggesties. Ga vooral door, ga van het weekend de lijstjes doornemen met mijn vriend!
Aaf, Aag Ann, Ans Bab, Babs Britt Brynn / Brinn Chris / Kris Cis / Sis Claire Dien, Dijn Door Eef Els Fee Fem, Fen Fiep Fleur, Floor, Flor Greet, Griet Gwen Ief, Ieb / Iep Jane Jans Jet, Jen Jill Jip Joyce, Joy Jules / Jools Juul Kaat, Keet / Kate, Kiet Kat Kee Kes / Kess Kiek Kim Kit Leen Lein / Lijn Lien Lies Lijs / Leis Lim, Liv, Liz Loes Lot Lou Luus / Luce Lux, Luz Lynn / Linn Mai, Mei Maud May / Mae, Maeve Meis / Mijs Mel Miek, Mies Nan Neel Nes / Ness Nien Nim Nouk Pax, Paz Pip Pleun , Ploon Pom Puck / Puk Quinn Rae / Ree Roos Sien Siv Sky / Skye Stef / Steph Storm Sue Veer Vi / Vie / Fie Vief / Fief Wiep, Wies Zon Zus Zwaan / Swaan / Swaen