Auw ze bijt...!!!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door ramona0309, 5 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Mijn dochtertje van bijna 6 maanden heeft iets nieuws.... ze begint te bijten... en dan bedoel ik dus... elke voeding een paar keer.. .

Ondanks dat ze nog geen tandjes heeft bijt ze kei hard... en lacht ze en ze lacht nog harder als ik auw roep...

haar tandjes staan (al lang) op t punt van doorbreken... en zie er echt tegenop om haar dan door te voeden... haar oudere broer, heeft 9,5 mnd bv gehad, maar deed dit niet...

iemand tips?? want wil toch wel doorgaan met bv, maar niet op deze manier.....;)

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Misschien kan je even goed op haar gedrag letten tijdens het drinken. Als ze echt goed en lekker drinken, kunnen ze eigenlijk niet bijten. Gaan ze tutteren, sabbelen, beetje spelen en dus niet meer echt intensief drinken, dan gaan ze ook bijten ;)! Als je haar goed in de gaten houd en dus een dag of 2-3 steeds los maakt van de borst zogauw het echt drinken gestopt is en het spelen/sabbelen/tutteren word heeft ze misschien minder kans om te bijten. Dan daarna weer even goed aanleggen en weer laten drinken. Geloof ook dat als ze goed drinken de tong over de onderkaak ligt en ze dan dus eigenlijk niet eens kunnen bijten omdat ze in hun eigen tong bijten ;)!

Succes in ieder geval!

3. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Kyra heeft pas 3 keer echt gebeten en nu als ik het idee heb dat ze gaat bijten koppel ik haar los en doe ik mijn vinger voor haar mondje. Als ze echt van plan is om te bijten bijt ze op die manier in mijn vinger (is ook maar een paar keer voorgekomen), maar liever mijn vinger dan mijn tepel.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza doet het nu af en toe: dan heeft ze geen honger en gaat aan het spelen. Dan koppel ik dus af en zeg streng 'nee'.
    Helpt nu nog niet zoveel, want ze lacht zich een breuk dan, maar goed... 't is totdat ze een jaar of 6-7 zijn toch leren door herhalen-herhalen-herhalen. Denk dat ze op een gegeven moment de link wel gaat leggen: bijten=geen melk meer :)

5. 4days

4days Niet meer actief

Vince doet het ook regelmatig, en geloof me, met 8 tandjes is het nog minder prettig... :( Maar gelukkig merk ik het meestal wel aan hem als hij wil gaan bijten. Hij is dat net wat drukker dan normaal en sneller afgeleid tijdens het drinken. Dus nu laat ik hem dan meestal al bij voorbaat stoppen, en probeer het een tijdje later opnieuw.

6. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Ze bijt dus echt onder het eten... ofja...
    eten.. draait ze haar mondje iets.. en dan bijt ze met de zijjkant.. (waar straks kiezen komen)... en eet dan vrolijk verder....

Soms wel op het einde... en dan houdt ze echt vast... net of ze me aan t uitproberen is...

mn tepels zijn er nu gewoon gevoelig door.... :(

Cossy
    met 8 tandjes...!! Auw daar wil ik helemaal nog niet aan denken...

7. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    mijn zoontje van ruim 7 maanden krijgt ook nog de borst... en heeft nu 2 ondertandjes... en bijt nu ook steeds.... Weet helaas geen tip. Ik zoek ook een tip. Anders moet ik stoppen of alles kolven.

8. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Je kunt waarschijnlijk wel bij de apotheek silliconen tepelbeschermers kopen. Dan kun je gewoon doorgaan met BV, maar heb je een extra laagje bescherming. Ilana vond ze niet geweldig, dus haar bijten was snel over, haha.

Deel Deze Pagina